Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 63 van de 67 EersteEerste ... 13536162636465 ... LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 630 van de 667
    Mijn freesjes begonnen overal los en in verschillende doosjes te liggen...kortom geen overzicht.
    Dus uitneembaar board gemaakt wat ik dus uit een lade kan nemen...helemaal happy.
    20181126_102352.jpg
    Beter Duur Dan Niet Te Koop
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder

Ik wilde vandaag een lintzaag verwisselen maar kwam tot de ontdekking dat dit niet ging ivm een verlichtingssnoertje dat veilig via een harde buis via de deur weg van de bewegende delen was gelegd.
    Op die plek/overgang dus maar even een miniatuurstekkertje gemaakt zodat dit voortaan opgelost is.
    Op de foto houd ik het even vast met een rubberen handschoen dus tikkie onduidelijk..

20181126_140151.jpg
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 26-11-18 om 18:45.

Ow das ook niet handig van hammer
    Wel netjes op gelost zo
    Mvg Leroy

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leroy Bekijk Berichten
    Ow das ook niet handig van hammer
    Wel netjes op gelost zo
    Mvg Leroy
    Volgens mij had Erik dat zelf aangelegd, dus niet gelijk Hammer de schuld geven… : )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Volgens mij had Erik dat zelf aangelegd, dus niet gelijk Hammer de schuld geven… : )
    Inderdaad zelf (niet handig) aangelegd.
    Bij het onderste wiel ging het prima omdat het onderdoor kon echter bij het bovenste wiel was geen (veilige) ruimte.
    De stekkeroplossing werkt hier nu echter prima en ingebouwde verlichting vind ik beter dan een grote externe lamp erop.

Kleine update...ik zag de Frees Jig van de Samurai Carpenter en geperfectioneerd door Marius Hornberger op Youtube dus nagebouwd want daar zie ik veel gemak en controle in.
    Ook om later ook nog eventueel in een (kleiner) tafeltje te laten zakken

20181218_175649.jpg

Netjes
    Kun je een kleine beschrijving geven hoe je het gemaakt hebt zeg maar
    Mvg Leroy

Netjes
    Mvg Leroy
    Matthias heeft een 9min video gemaakt die alles in detail toont
    https://www.youtube.com/watch?v=2IMDZ2vs8NM

Netjes
    Mvg Leroy
    tuurlijk

Inderdaad bijna letterlijk zoals Hornberger het heeft gedaan.

10 mm polycarbonaat en 300 x 300 vierkant.
    Balkjes van hardhout (noten). Gewoon wat je hebt liggen.
    Gleuven in het polycarbonaat gefreesd voor M6 doorgang nadat ik eerst de start- en eindgaten voor de frees met 10mm had geboord.
    Helaas geen CNC dus dat was echt oppassen geblazen en veel geduld ook al is het slechts een mal.

Ik heb alleen een metalen insert met 1 knop per kant genomen (Hornberger heeft daar in het hout getapt en twee knoppen per kant en Samurai gebruikt alleen schroefgaten)

Je kunt een technische tekening van Hornberger gratis downloaden voor de exacte maatvoering...wel zo makkelijk.

Uiteraard kun je hem ook kopen bij Festool voor 200 Euro maar zelf vind ik dit ontwerp wat beter (voor meer doeleinden te gebruiken) maar goed dat is wel op basis van hoe beiden eruit zien ik heb er geen ervaring mee.
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 18-12-18 om 22:35.

Na al een paar jaar geleden de Kreg 5 te hebben gekocht..vandaag maar eens uitgepakt.
    Hij bleef min of meer in de lade liggen omdat ik het een teleurstelling vond.
    Wat een speelgoed afzuiging (schiet gewoon los) en breekbare doosjes als aanslag / ondersteuning en nergens goed te klemmen..bah.

Dus werk aan de winkel om er een bruikbaar stuk gereedschap van te maken ...want ik kan momenteel eigenlijk best wel pocketholes gebruiken als nuttige aanvulling bij mijn huidige werkstuk.

Dus die plastic doosjes door massief beuken vervangen op een multiplex plateau en gelijk een beuken fence.(met aanslag/stop mogelijkheid)..alles onder een passende flauwe hoek gezaagd want het plastic Kreg huisje loopt taps toe.

Daarna alles in de klemmen op maat en haaks geschroef en gelijmd.
    Fence zit tijdens de verlijming op een massief stalen strip geklemd (was qua haaksheid niet echt nodig maar tegen eventuele verschuiving)

En morgen of zo de afzuiging verbeteren.(fixeren sowieso)

20181220_155123.jpg

- - - Updated - - -

20181220_162343.jpg

- - - Updated - - -

20181220_172805.jpg
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 20-12-18 om 19:11.

Forum Rechten