Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 60 van de 73 EersteEerste ... 1050585960616270 ... LaatsteLaatste
Resultaten 591 tot 600 van de 725
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Je bent weer lekker bezig Erik!
    Mooie nieuwe avatar, is dat je logo?
    Wat een prachtige kast! Wat is/waar dient het middenstuk op de bodem voor?
    Yepp
    Een audiofiele manier om LPs op te bergen gaan er 50 in. (vintage rekkie dus 50 jaar oud)
    Beter Duur Dan Niet Te Koop
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik van Voorst Bekijk Berichten
    Yepp
    Tof, ziet er goed uit!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik van Voorst Bekijk Berichten
    Een audiofiele manier om LPs op te bergen
    *slaat hand iets te hard op voorhoofd*
    Stom, uiteraard, had ik kunnen weten...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Ik vind dit prachtig, vooral het LP gedeelte. Het enige nadeel is het constante bukken voor LP's, die had ik dan toch wat hoger gedaan (gebruik ook nog veel LP's en heb ze zelf zo laag staan).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chilltuup Bekijk Berichten
    Ik vind dit prachtig, vooral het LP gedeelte. Het enige nadeel is het constante bukken voor LP's, die had ik dan toch wat hoger gedaan (gebruik ook nog veel LP's en heb ze zelf zo laag staan).
    Mee eens, zou ook niet mijn keuze geweest zijn.
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

De stofafzuiging nu aan de andere kant ook met buizen zodat mijn boormachine een betere afzuiging heeft..gelijk ook in een aangepaste "Festool" groene wcd zodat bij inschakelen boormachine de stofafzuiging begint. Dat was nog niet het geval omdat de stofzuiger dezelfde nul (blauwe draad) deelde als de 220v lijn...dat MAG DUS NIET (want als je dan de stofzuigerstekker omdraaid voer je spanning naar de nul.

Eenvoudig gezegd...maak een los Festool verlengsnoer met een aantal aansluitingen en steek die in de stofzuiger en voila dit kan natuurlijk ook in de vorm van wcd's (dat heb ik)

20181017_164639.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Tof, ziet er goed uit!
    Dat is een brandstempel, dat idee heb ik geleend van ISHITANI op youtube...gave vakman/jongen gebruikt oude en nieuwe technieken zoals het hem uitkomt.

20181017_185819.jpg
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 17-10-18 om 18:03.

Domme denkfout gemaakt had mijn boormachine een afzuiging gegeven maar was totaal vergeten dat dit alleen werkt als je dan de Kapex met een blastgate afsluit in die "buislijn" (anders zuigen ze beide apparaten af als de boormachine blastgate "open" staat ). Dus vandaag de 2e blastgate ertussen en tja..dat scheelt natuurlijk enorm in kracht...lol.

IMG_2301.jpg

Omdat de kick-space tot nu toe een beetje verloren zaagsel gevulde ruimte was, besloot ik om van restjes daar plintladen te bouwen
    (dus de beuken tekening loopt verticaal niet door /maar weer wel horizontaal als plint...lol)

Uiteraard nog wel verdiept voor de voeten als ik er recht voor moet staan.

Lekker makkelijk geschroefd en gelijmd dus komt nooit meer los, ook bij zware belasting niet.

Gewoon laden zonder rails dus snel en praktisch uitneembaar en om deze dan gelijk te vullen met minder "dagelijkse dingen".

Hoewel de laden compleet uit het zicht komen...heb ik ze toch maar "mooi" afgewerkt...en in de olie gezet.
    Onderkant in de was gezet dus het glijdt makkelijk over het laminaat
    .
    20181029_121647.jpg

20181029_125602.jpg

20181029_152445.jpg
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 29-10-18 om 15:51.

Erik ik ben erg benieuwd naar hoe je nieuwe thien baffle (als ik het goed zeg) bevalt na een periode van gebruik. Je hebt hem nu alleen aan je tafelzaag en zaagtafel gekoppeld als ik al je foto's zo zie, klopt dat? Verder zie ik dat je dikkere grijze slangen gebruikt van bijvoorbeeld stofzuiger tot buizen tot aan sommige machines. Welke diameter zijn deze en kun je die maar zo aan een festool stofzuiger koppelen? Dit omdat het geen festool slang betreft gezien de kleur. Waar heb je deze slangen vandaan? Dit omdat ik er zelf ook naar zoek.

Hoi

Ik heb de Thien Baffle voor-af-scheider ook aan mijn freestafel en mijn stofzuigerslang (voor Festool handtools) gekoppeld.

Het zijn wel degelijk Festool slangen met een diameter van 50 mm. (Buizen Axminster 63 mm)
    Grijs is niet-anti-statisch...Groen/Zwart is anti-statisch

Ook de koppelstukken zijn Festool (tenzij een vaste verbinding) ...niet goedkoop maar het past natuurlijk meteen op de slangen, de buis en de stofzuiger en vast/los maken gaat dan ook probleemloos.
    (ik heb allebij de kleuren en vind het geen verschil in mijn situatie uitmaken).

Ik hou je op de hoogte maar denk zelf dat als het meteen goed gaat dat het goed blijft gaan ik ben tot nu toe zeer tevreden....en vind het nu al een must.
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 29-10-18 om 21:41.

Forum Rechten