Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Btw die misleidende streep zit gewoon in het beukenhout :)

ook ga ik tzt de buis verhogen zodat die twee 45 gr bochten eruit zijn...enfin "in het werk" gebeuren straks de meest logische aanpassingen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vandaag de 2e vaste stofafzuiging gemaakt aan de linkerkant voor Flott en Kapex.
let wel diegene die het na wil bouwen dat de stofzuiger een dedicated neutraal moet hebben welke naar de machines voert...dus NIET doorlussen met lasdopjes van "andere" neutrale (blauw) draden...dan werkt de stofzuiger niet (meer).
ik zal tzt het stukkie 28 wel voor 32 vervangen.

20171128_174500.jpg

- - - Updated - - -

20171128_174512.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mooi hoor, complimenten. Benieuwd naar je werkstukken, ga je daar ook over posten?

Gr René

Nou okay dan....deze massief walnoten tafel gemaakt 3-1/2 cm dik met een 30 graden hoek aan de randen, zwevend op een door mij gemodificeerd M1 rvs onderstel en opnieuw geborsteld. Lade op kogellagertjes sluit in verstek. Staat op de foto nog open omdat ik het blokje 5 cm naar voren ga plaatsen, visueel is dat mooier.
20180104_170915.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Okay hierbij mijn nieuwe eettafel...gemaakt van twee tafels vandaar de "aparte" onderkant...poten eigen ontwerp.
220 bij 100 bij 8 amerikaans noten...bijna klaar...enorm zwaar maar dat geeft niet. zij kanten moeten natuurlijk nog geschaafd/ geschuurd worden zodat het een massief blok wordt.IMG_2128.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Omdat ik toch vind dat de Kapex wat splintert heb ik Festool nl aangescheven waar ik zo een Betterley Insert kan kopen (ondersteund door Festool USA) Helaas geen antwoord dus dat zal wel betekenen NEEN.
Zoiets simpels uit Amerika laten komen doe ik niet meer want dat loopt flink op in de kosten.

Dan maar eentje zelf maken...ook wel leuk eigenlijk fff tussendoor.

ik nam hiervoor een stukkie volkern (zelfde materiaal als de Betterley Insert )
van 49 mm breed en 35 cm lang.
De dikte moet 7.5 mm zijn maar veel beter is een stukkie van 6 mm dik te nemen en middels rubberen ringetjes van plm. 2mm onder elke schroef vastdraaien op de juiste hoogte (dat moet erg strak gaan).
Zag ik op Youtube en dat vond ik veel beter controleerbaar/beheersbaar.

Hierbij wat pics van mijn avontuur en foei Festool ik ben toch een behoorlijke klant van ze zo langzamerhand.

20180215_150759.jpg

- - - Updated - - -

20180215_155136.jpg

- - - Updated - - -

20180215_160937.jpg

- - - Updated - - -

20180215_161311.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik vind het eigenlijk achteraf gezien nog mooier dan die blauwe Betterley insert al zeg ik het zelf....
Volgende stap is zo een Zero Clearance Fence maken in een zwak momentje ....lol

20180215_161737.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Tja, Festool bemoeit zich niet met aftermarket-spullen (andere merken)… Die Betterley is sinds kort te koop bij Sander. Maar Sander heeft ook een veel goedkopere (en evengoed functionerend) alternatief: de [FONT=&quot]FastCap Zero Clearance Tape Yellow[/FONT] (die ook voor andere machines passend gemaakt kan worden). Kost 7,35 voor 5 stuks.

Tip: verbeter de fence volgens de methode van Timothy van Benchworks — verbetert ook nog eens de stofafzuiging. Zie hier:
https://youtu.be/wP6emg3H_ps
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Had ik gezien...wat is het toch een vakman...respect....erg inspirerend.
Festool bemoeit zich wel met Betterly maar USA zit dus niet op EEN lijn met NL.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Yepp...grappig ik heb erg gezocht via google in NL maar deze dus over het hoofd gezien...en dat terwijl ik daar zelfs regelmatig koop.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.