Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Sorry voor die 2e schuine foto maar die blijft hardnekkig staan...lol

De bedoeling is straks dat ik de gehele doos erin en eruit kan schuiven/nemen.... geen ladesysteem.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ik heb een vergelijkbaar kastje gemaakt en ik merk dat ik het een beetje een gedoe vind; vaak heb ik maar een paar schroefjes, boutjes of andere zut nodig en dan wordt het in en uit pakken een gedoe. Maar volgens mij ben jij een stuk minder slordig in je werkwijze dan ik, dus dat kan schelen :)

Sorry voor die 2e schuine foto maar die blijft hardnekkig staan...lol

De bedoeling is straks dat ik de gehele doos erin en eruit kan schuiven/nemen.... geen ladesysteem.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Sorry voor die 2e schuine foto maar die blijft hardnekkig staan...lol
Als je ingelogd ben,
rechtsboven op instellingen klikken,
dan linksonder op bijlagen,
dan onder 'Bijlagen Geplaatst door Erik van Voorst' zoeken naar de verkeerde afbeelding en deze aanvinken,
dan rechtsonder en klik op verwijder geselecteerde.

Het aanvinken wel bij de juiste bijlage want je heb 2 dezelfde (waarschijnlijk de oudste datum)

Mvg,:).
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Als je ingelogd ben,
rechtsboven op instellingen klikken,
dan linksonder op bijlagen,
dan onder 'Bijlagen Geplaatst door Erik van Voorst' zoeken naar de verkeerde afbeelding en deze aanvinken,
dan rechtsonder en klik op verwijder geselecteerde.

Het aanvinken wel bij de juiste bijlage want je heb 2 dezelfde (waarschijnlijk de oudste datum)

Mvg,:).

Thanks, nu verholpen en dit weet ik nu ook voor een volgende keer.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik heb een vergelijkbaar kastje gemaakt en ik merk dat ik het een beetje een gedoe vind; vaak heb ik maar een paar schroefjes, boutjes of andere zut nodig en dan wordt het in en uit pakken een gedoe. Maar volgens mij ben jij een stuk minder slordig in je werkwijze dan ik, dus dat kan schelen :)

Ik kan je volgen...en ben het met je eens....als ik echter met een project bezig ben zorg ik inderdaad dat ik de meest gebruikte schroeven/bitjes/boren/pluggen gewoon voor me heb liggen en in een (tijdelijk) doosje.

Af en toe ben ik ook slordig hoor, maar van zoeken word ik dan gek dus dan ga ik eerst maar weer eens opruimen....lol.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Dat 'tijdelijke' doosje blijft bij mij altijd erg lang voortbestaan ;)

Ik kan je volgen...en ben het met je eens....als ik echter met een project bezig ben zorg ik inderdaad dat ik de meest gebruikte schroeven/bitjes/boren/pluggen gewoon voor me heb liggen en in een (tijdelijk) doosje.

Af en toe ben ik ook slordig hoor, maar van zoeken word ik dan gek dus dan ga ik eerst maar weer eens opruimen....lol.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Kastje klaar. Ook maar op wieltjes gezet met rem. Nog even twee dozen bijkopen en dan een Full Rack.
 

Bijlagen

  • 20170903_153158.jpg
    20170903_153158.jpg
    100,3 KB · Weergaven: 1.134
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mooooooooie kastjes en inhoud hoor!
Maar kan er links bovenin er niet nog een bij?
Mvg, :).

Jazeker, of desnoods een lade of een plank......dat gaat de praktijk beslissen.

- - - Updated - - -

Mooooooooie kastjes en inhoud hoor!
Maar kan er links bovenin er niet nog een bij?
Mvg, :).

Jazeker, of desnoods een lade of een plank......dat gaat de praktijk beslissen.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vandaag waren twee dingetjes op het programma...stof afzuiging rechterkant (werkbank/freestafel/zaagtafel) en een "bakkie" voor mijn werkbankklemmen.

Fotos spreken voor zich.

20170909_125102.jpg

- - - Updated - - -

20170909_134329.jpg

- - - Updated - - -

20170909_164225.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Het anti statisch blijven daar maak ik me niet zo druk om...maar dat is natuurlijk wel een keuze...

20170909_124801.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Eerste ladenblok is klaar.
Hier kan lekker veel in door zijn
60 cm diepte en breedte.
Nog drie te gaan.

IMG_1999.jpg

- - - Updated - - -

IMG_1997.jpg
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Prachtig hoor dat ziet er mooi uit, ook dat groene kleurtje op de klepjes van de contactdozen.:D
Toch nog een vraagje, waarom zit er geen afsluiter bij het begin de aftakking naar rechts bij de afzuiging?
Het is maar een kort stuk, maar alle kleine beetjes helpen, toch?

Mvg, :).
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Dat is inderdaad beter maar omdat het een kort stukje is blijft de zuigkracht enorm.
Daarnaast ken ik mezelf dus hoe meer schuiven open/dicht hoe meer ik kan vergeten :D
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Wordt een prachtige werkplaats!

Bij ladekasten is het gebruikelijk, omdat we dat bij het kijken als plezierig ervaren, dat de hoogste lade onder zit en de smalste boven. En ik had alle fronten uit 1 paneel gezaagd, zodat er wat meer eenheid in komt.

En jammer dat in je oudere posts alle foto's weg zijn ........

jaap
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Haha, het grootste front onder. Ja het is de meest logische voor het uiterlijk, maar een kast richt je in op ergonomie. Als een hogere la beter uitkomt als die boven zit, vind ik dat wel logisch.

Dat foto's verloren zijn is wel jammer, ben zelf ook alles kwijt van Photobucket. Die willen na zoveel jaar ineens geld zien.

De werkplaats ziet er verder wel fantastisch uit. Het is voor mij een inspiratie om mijn garage in te gaan richten. We wonen pas 3 maanden in het nieuwe huis, dus het zal nog even duren voordat ik daar aan toe kom. Maar het is goed om te zien hoe het kan in een kleine ruimte.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Wordt een prachtige werkplaats!

Bij ladekasten is het gebruikelijk, omdat we dat bij het kijken als plezierig ervaren, dat de hoogste lade onder zit en de smalste boven. En ik had alle fronten uit 1 paneel gezaagd, zodat er wat meer eenheid in komt.

En jammer dat in je oudere posts alle foto's weg zijn ........

jaap

klopt in mijn zelfgebouwde keuken vond ik dat belangrijk, in mijn werkplaats wil ik niet meer bukken om machines uit de laden te halen ....

20170924_185531.jpg
 

WR1944

Oud hout
In een buffelkast-achtig meubelstuk hier uit waarschijnlijk jaren 30 heeft men het opgelost door een optisch dubbel ladefront aan te brengen. Dus het maakt niet uit aan welke lade je trekt, je trekt maar één diepe lade open. Waarschijnlijk gingen hier de wat grotere en zwaardere serviesdelen in of grotere stapels borden. Naast de ladegeleiders aan de zijkanten van de laden zit er ook een glijder in het midden als ondersteuning maar ook als geleider in zijdelingse richting.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
In een buffelkast-achtig meubelstuk hier uit waarschijnlijk jaren 30 heeft men het opgelost door een optisch dubbel ladefront aan te brengen. Dus het maakt niet uit aan welke lade je trekt, je trekt maar één diepe lade open. Waarschijnlijk gingen hier de wat grotere en zwaardere serviesdelen in of grotere stapels borden. Naast de ladegeleiders aan de zijkanten van de laden zit er ook een glijder in het midden als ondersteuning maar ook als geleider in zijdelingse richting.

Grappig.....mijn twee smalle en een hoge lade onder de koffiemachine is in werkelijkheid een kastje met automatische afvalemmer.
Dus nergens kastjes (beneden) enkel laden of laden "look"
Onder de gootsteen trek ik er ook twee in een keer (dus 1 lade met afvoer uitsparing) open net zoals jouw buffetkast.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.