Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik zit me al een tijdje af te vragen met betrekking de lintzaag. Je kan de onderste deur niet open maken op deze manier. Blijft deze daar staan of ga je hem op een verhoging zetten?
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik zit me al een tijdje af te vragen met betrekking de lintzaag. Je kan de onderste deur niet open maken op deze manier. Blijft deze daar staan of ga je hem op een verhoging zetten?

Uhhh...zie mijn laatste mail waar ik uitleg dat alles met sterknoppen vast zit....dus losdraaien en aanslag wegnemen dan kan het deurtje open. Ik kan hem inderdaad natuurlijk ook op een verhoging zetten..maar dat beslis ik "in de praktijk".
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vandaag een twee deurs kastje gemaakt waar o.a. mijn meterkastje in verdwijnt. Ik heb mijn oude beuken werkblad van 30mm hiervoor gerecycled. Uiteraard nog schaven en schuren etc. Maar je hebt al een idee.

20170715_135440.jpg
 

Bijlagen

  • 20170715_135440.jpg
    20170715_135440.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 940

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mijn nieuwe aanwinst een de Walt compressor...gelijk weer een vraag..mijn werkdruk is '13.5 bar maar de regulator druk krijg ik niet boven de 7 bar...is dit normaal. Ik heb nooit met een compressor gewerkt en kan nergens het antwoord vinden/googlen.

20170713_161108.jpg
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Dat lijkt op een kapotte regulator.
In principe moet de druk naar het max.gesteld kunnen worden.

Gr.
peter
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hoi Peter
In principe is hij gloednieuw uit de doos.
Die regulatorknop is wel zijn zwakke punt hij zit soms muurvast.
Is er nog een andere manier om te testen.....

Waarom ik dit vraag is...vlgs mij is de regulatormeter niet in orde..als ik erop tik schiet hij van 4 bar naar 6 Bar..wel waardeloos hoor was een duur compressortje...bah
 
Laatst bewerkt:

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Erik, bij de meeste regulators moet je de verstelknop uittrekken en dan draaien,
bij sommige gaat het net andersom,
Eerst indrukken en dan draaien.
Dit kan het zijn alsof hij muurvast zit.

Maar als je er op tikt en hij schiet naar een andere instelling zou ik niet vertrouwen,
dan terug met het ding.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Thanks, ik ga een Einhell filter/drukreduceer kopen en aansluiten (was ik toch al van plan) dan zet ik de de Walt regulator vol open en kijk op het reduceer ventiel wat er dan gebeurt. Ik zit niet echt te wachten op terugsturen als alleen dat chinese metertje stuk is van luttele euros. Hardstikke dank voor je reactie.

De stelknop is enkel draaien niet in - of uitdrukken.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Normale werkdruk is tussen de 6 en 8 bar. Meestal slaat de compressor dan bij 6 bar aan. Dat dit kleine compressortje 13,5 bar moet kunnen leveren lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hoi William de werkdruk is toch 13.5 Bar ....althans dat is wat de tweede meter braaf aangeeft.

De afgegeven lucht in Bar is waar ik nu nieuwsgierig naar ben want de eerste meter "doet maar wat" als deze inderdaad 8 Bar blijkt af te geven ben ik al tevreden.
Meten is weten vandaar dat ik dat reduceer apparaat met filter (en eventueel olie) ga aanschaffen.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik heb ik heb een contimac compressor die heeft ook twee meters en deze staat ook op een bar of 15 en dan Kun je met de tweede Meter de afgifte regelen
Dit is voor de grote tackers bedoeld zodat je altijd 8 bar afgifte heb
Bij mij heeft 1 van de vier kids op de laatste meter geslagen dus ik moet daar ook op tikken om de juiste hoeveel bar afgifte af te lezen
Bij jou zal dat ook wel het verhaal zijn denk ik
Maar wel gek dat hij zo uit de doos komt
Ik zou er zeker een mailtje aan wagen richting de leverancier
Mvg Leroy
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Bedankt dat zou mijn vermoedens kunnen bevestigen.

Bestel in ieder geval wel dat reduceerventiel...om te meten....want natuurlijk heb ik de doos gisteren weggegooid want er zijn te veel dozen binnengekomen de laatste tijd....lol.
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vandaag toch maar een verhoging voor mijn lintzaag gemaakt..vind al die niveau veschillen niet praktisch
Weer wat beuken hiervoor gerecycled.

20170716_114803.jpg

- - - Updated - - -

20170716_140146.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Zo weer terug. Van vakantie gelijk verder met mijn kassie....
Was wat extra werk om mijn gebruikte werkbank beuken ervoor te gebruiken maar het loont.(zie eerste foto)

Dit ondiepe kastje komt "over" de Hifi-meterkast en bedrading en wat er aan ruimte overblijft is voor mijn woodworking-spulletjes.

Alles is nu in de Rustin gezet en handvaten uit China erop (toch maar gelijmd en geschroefd want het blijft Chinees spul dat inslagmoertje met zijn schroefdraad) en staat losjes te drogen op klosjes.

20170727_130842.jpg

- - - Updated - - -

20170727_160133.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Kastje voorzien van Duplex Lamello Scharnieren..werkt leuk en makkelijk dat infrezen...net een echte meubelmaker...lol.

20170728_164834.jpg

- - - Updated - - -

20170728_164845.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ook ben ik er uit met mijn compressor de meter is stuk...als ik hem op "volle druk" draai meet ik 6 Bar op de de Walt meter maar op mijn nieuw aangeschafte reduceer ventiel meet ik zeer nauwkeurig tot 10 Bar.....Foei De Walt !!!!!...nieuw uit de doos al stuk.

...ik heb geen zin om te reclameren last staan terugsturen... ik was toch al van plan om een reduceerventiel te kopen met filter en oliereservoir....dus opgelost..alles is nu veel beter instelbaar en te "locken".
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Okay tijd voor de stofafzuiging...weer een extra stofzuiger de CTL 36 deze wordt dedicated aan mijn frees-en zaagtafel...aan de rechterzijde.
De CTL 26 wordt dedicated aan mijn Kapex en boormachine...aan de linkerzijde.

IMG_1943.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.