Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
88
West-Friesland
Staat die ver genoeg naar links om ook nog aan de zijkant van je bank boren? (voor echte grote stukken)
Wel een top kolomboormachine en het is een heel mooie werkplaats met inventaris geworden.
Mvg, :).
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Staat die ver genoeg naar links om ook nog aan de zijkant van je bank boren? (voor echte grote stukken)
Wel een top kolomboormachine en het is een heel mooie werkplaats met inventaris geworden.
Mvg, :).

Er komt een T-track zodat ik elk soort platform erop/eronder kan schuiven, en de aanslag van de Kapex komt niet over de gehele bank....uiteraard blijft alles compromissen met de kleine ruimte.

gelijk maar even een nieuwe foto van de Kapex afstelling.

T-track zit er nu ook op en het hout aan het Plateau droogt morgen weer een pic dat verduidelijkt meer dan woorden.

20170708_121525.jpg
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
88
West-Friesland
Ja....eh, maar ik bedoelde, als je de boorkolom naar links draait kom je dan links naast de werkbank met je boor?
Want dan kun de ook in hele grote (hoge) stukken boren die je dan aan de zijkant van de werkbank vastzet.

Mvg, :).
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ja....eh, maar ik bedoelde, als je de boorkolom naar links draait kom je dan links naast de werkbank met je boor?
Want dan kun de ook in hele grote (hoge) stukken boren die je dan aan de zijkant van de werkbank vastzet.

Mvg, :).

Snap hem nu, daar had ik ook inderdaad nog even over nagedacht maar uiteindelijk niet voor gekozen omdat ik daar weer andere dingen wil.
Gelukkig ben ik gezegend met een timmermansoog en een vaste hand en kan goed recht zagen (zonder lijn) en recht boren...dus ik verwacht geen onoverkomelijke obstakels.
Klinkt als bluffen, maar absoluut niet zo bedoeld hoor.
 
P

Pel

Guest
Ziet er mooi uit Erik, in zo'n werkplaats werk je met plezier.

Groet Pel.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
T-track aan het installeren en deze pic geeft aan wat de bedoeling is...afneembaar en ik maak ook gelijk een platformpje voor mijn machine klem. (meranti balkje zit dus aan het boorplatformpje gelijmd dus ligt nu middels afstelling in de track altijd vast en in het centrum)

20170709_125700.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hi guys,

nu heb ik eens een vraag aan jullie.
Koos (de timmerman) werkt af en toe met een sleuvenzaag van 10 mm van RVS land...gekocht via Breur of Mastermate.
Zou deze op mijn Festool Precisio CS 70 EB passen. Ik heb al een beetje speurwerk verricht maar misschien heeft iemand praktijkervaring hier.
 
P

Pel

Guest
Dat ligt er aan hoe lang je as is Erik, je zou het kunnen opmeten door een blokje hout van 10 mm op de as, of een stukje staal van 10 mm dik op te plaatsen tegen de eerste flens aan daarna de tweede flens, en dan moet de moer er nog ruim op passen. je zult er ook een andere inlegplaat boven in moeten leggen denk ik of het gat moet nu al ruim genoeg zijn? Ik heb daar ook eens naar zitten kijken, maar de zagen zijn nogal prijzig, daar kwam bij dat ik het maar zelden nodig zou hebben, vandaar dat ik ze niet gekocht heb.

Groet Pel.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Volgens mij past er geen 10 mm zaagblad op de CS70. Als ik naar de as van mijn CS70 kijk, heb ik geen 7 of 8 mm over (7 mm + dikte van zaagblad is ongeveer 10 mm). Bij het maken van mijn zaagtafel van de CS70 heb ik gegoogled naar de mogelijkheid voor een dado op de CS70, maar vond overal dat dit niet kon.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ja ik heb ook veel gezocht en ben er ook min of meer maar mee opgehouden dan maar 3 of 4 maal erdoor om die breedte te pakken....ach leek mij erg zinvol.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Inmiddels weer een stapje verder met de Kreg aanslag.
Wel prachtig dat ze het "American Hotrod Blauw" spuiten...minder is het dat dit na twee lijmtangen alweer in aluminium verandert ....lol

20170711_171304.jpg
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
>>minder is het dat dit na twee lijmtangen alweer in aluminium verandert<<

Tja, ik vergeet dat ook wel eens: staal maakt krassen op aluminium. Blokje ertussen of wat kurk… (ik weet het : achteraf…).
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
>>minder is het dat dit na twee lijmtangen alweer in aluminium verandert<<

Tja, ik vergeet dat ook wel eens: staal maakt krassen op aluminium. Blokje ertussen of wat kurk… (ik weet het : achteraf…).

Hoi Bert,

nope dat met kurk en blokjes werken doe ik alleen op mijn werkstuk...niet op mijn gereedschap...dan maar krassen...
 

artifex

Nieuw lid
1 nov 2015
6
0
dag Erik,
het ziet er echt fantastisch uit.... met oog voor detail ! mm-werk !
geweldig om de wandcontactdozen festool kleurtje te geven...
Straks the finishing touch ; het kozijn van de voordeur Festool-groen kleuren ?
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
20170713_161150.jpg

De Kreg aanslag is klaar (aan de linkerkant) en na calibratie werkt dit perfect.
Ik heb hem evenals de Kapex zelf vastgezet met sterknoppen dus alles afneembaar.

20170713_161422.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.