Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Probeer de foto's eerst eens door een beeldbewerkingsprogramma te halen zoals het gratis Irfanview. Dit zijn simpele programma's waar je de beelden wat kunt bewerken zoals alleen dat deel van de foto "uitknippen" dat je wilt tonen en zo onnodige of storende delen weg laat. Ook kun je de kleur wat aanpassen indien nodig.

te veel gedoe.....ik zie dat met mijn camera het probleem ineens is opgelost dus dat wordt hem....thanks voor de tips.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Erik, draai je afbeeldingen op jouw iPad in een willekeurige richting en draai ze dan weer terug. Dan komen ze juist op het forum. Dat kan gewoon in "Foto's".
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vanmiddag de linkermuur voor de laatste maal gewit en de festool wcds geschilderd....

ik kwam bij een van Koos zijn timmertips een hele mooie oplossing tegen voor pop up benchdogs....als ik dit eerder had gezien...lol


BTW Ik heb ze alle 757 gezien en RESPECT :cool:
 
P

Pel

Guest
Ik wil eigenlijk geen kritiek geven op Koos de timmerman, vind het een sympathieke man, maar die gammele zwabberde de werkbank van hem, daar kun m.i. toch niet aan werken?

Groet Pel.
 

WR1944

Oud hout
Timmerman Koos is een pracht figuur. Er zitten soms juweeltjes bij z'n tips. Inderdaad is die gammele werkbank een regelrechte aanfluiting. Maar daar erger ik me niet meer aan sinds ik jaren geleden bij de hoofd-electriciën van ons bedrijf thuis kwam. Direct bij de voordeur hing er al een schakelaar los, te bungelen aan de draden.
Bij Timmerman Koos kun je ook goed horen dat hij z'n best doet z'n accent te verbergen. Het lijkt me Haags. Vroeger kon ik zelfs horen uit welke buurt men kwam maar door lange afwezigheid is dat bij mij verloren gegaan.
 
P

Pel

Guest
Timmerman Koos is een pracht figuur. Er zitten soms juweeltjes bij z'n tips. Inderdaad is die gammele werkbank een regelrechte aanfluiting. Maar daar erger ik me niet meer aan sinds ik jaren geleden bij de hoofd-electriciën van ons bedrijf thuis kwam. Direct bij de voordeur hing er al een schakelaar los, te bungelen aan de draden.
Bij Timmerman Koos kun je ook goed horen dat hij z'n best doet z'n accent te verbergen. Het lijkt me Haags. Vroeger kon ik zelfs horen uit welke buurt men kwam maar door lange afwezigheid is dat bij mij verloren gegaan.

Inderdaad heel herkenbaar WR, de beste vakman maakt het mooiste werk op andere plaatsen, echter thuis verslonst de zaak, dit vaak tot grote ergernis van de vrouwelijke wederhelft:)

Groet Pel.
 

renewee

Nieuw lid
28 nov 2016
16
0
Het spreekwoord zegt; bij de timmerman thuis piepen de deuren...

complimenten voor dit project hoor, ik smul van elke volgende stap
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik vind het prachtig worden Erik!
Er is echter wel een ding wat ik niet helemaal begrijp.
Waarom zo'n oude stoppenkast? In zo'n moderne mooie werkplaats, met zo veel mooie spullen, als je dan toch bezig was?
Is dat een bewuste keuze geweest?

Dit is inderdaad bewust een oude stoppenkast en enkel voor mijn HIFI installatie...deze zit op een andere schone fase en voor elk apparaat een eigen groep (I know do not ask ...lol)
...voor het huis heb ik een moderne in de meterkast.
Uiteraard bouw ik hier een mooi kastje omheen straks.
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Hier moet ik even inspringen. Timmerman Koos heeft zekers geen Haags accent, ik kan het weten :p Als het goed is komt hij uit Vlaardingen.

OT: Hele mooie werkplaats geworden! Ziet eruit alsof er logisch/makkelijk in te werken valt.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Dit is inderdaad bewust een oude stoppenkast en enkel voor mijn HIFI installatie...deze zit op een andere schone fase en voor elk apparaat een eigen groep (I know do not ask ...lol)
...voor het huis heb ik een moderne in de meterkast.
Uiteraard bouw ik hier een mooi kastje omheen straks.
Fair enough, dat vermoedde ik al, toch maar even vragen... weten en denken hè :)
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
20170705_153501.jpg

- - - Updated - - -

Vandaag het 6 mm witte volkern verlijmd...mooi spul al zeg ik het zelf. Op deze bank komt buiten mijn Kapex nog mijn lintzaag en mijn kolomboor dus een beetje passen en meten wordt het wel...
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vanmiddag eerst een beginnetje gemaakt om mijn boormachine te verbouwen.

Het is een geweldige machine maar ook weer een ramp voor de "houtman" dwz. zijn kolom is veel te laag om fatsoenlijk met bv. Speedboren te werken en zijn enorme beschermkap met drukschakelaar zit ONTZETTEND in de weg.
Tal van oplossingen hebben in mijn gedachten de revue gepasseerd, waarvan de beste (vind ik) in mijn situatie ....kap eraf en penverbinding eraf slijpen (zodat hij altijd in de AAN stand blijft staan alsof hij de kap ziet) en de voetplaat omkeren en voor deze een verhoging bouwen uit multiplex zo "win" je totaal zo een 15 centimeter tot je platform en wordt het weer een stuk prettiger boren.

De boormachine staat dan ook hoger wat ik sowieso lekker werken vind (draag altijd oogbescherming). Uiteraard wordt het geheel met slotbouten stevig verankerd en perfect haaks gezet. Doordat er achter de machine erg veel extra ruimte ontstaat kan ik me ook uitleven met de stofafzuiging...lol.

20170706_175616.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Kijk nu staat hij naar mijn zin. Uiteraard moet ik nog met T-track etc. aan de slag om dat onderblad afneembaar te maken zodat er maximale flexibiliteit is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.