Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 88 van de 89 EersteEerste ... 387886878889 LaatsteLaatste
Resultaten 871 tot 880 van de 889
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    "Hoe heb ik ooit zonder MFT tafel kunnen leven....."
    Of zonder een MFTC.....

Bij een kleine diameter van de frees bv 6 -10 mm kun je beter met een hoog toeren toerental frezen.
    Hoe groter de diameter hoe lager het toerental i.v.m. de snijsnelheid van de frees.
    Hier zijn tabellen voor maar ik doe het altijd op gevoel, ook voor de maximale afname zijn tabellen.
    Dit in combinatie met de kracht van de frees en de dikte van de schacht.
    Zelf denk ik dat je de laatste gang met frezen weinig moet afnemen met voldoende toeren voor een mooie resultaat.

Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Gewoon voorzichtig beginnen, zeker met kleinere stukken blijft het spannend zo dicht bij een snel draaiend freesbit. Heb je de starter pin gebruikt? Dat geeft al iets meer controle bij het eerste contact. En zorgen voor een goede grip op je werkstuk, bijvoorbeeld een goed duwblok?

Voor de rest is het proberen, hoge toeren werken in principe beter bij kleinere freesbits. Met deze zou je de max stand moeten kunnen gebruiken, of net daaronder.

De herrie vindt ik bij mezelf zelf wel meevallen, ik heb niet het idee dat de Cleansweep het versterkt.

soms vind ik het handiger om uit de hand te frezen in vergelijking met freestafel. Vind dat je dan meer controle hebt, zeker bij cross grain en als je varieert met frees richting ...

mss iets persoonlijks...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GH1 Bekijk Berichten
    Gewoon voorzichtig beginnen, zeker met kleinere stukken blijft het spannend zo dicht bij een snel draaiend freesbit. Heb je de starter pin gebruikt? Dat geeft al iets meer controle bij het eerste contact. En zorgen voor een goede grip op je werkstuk, bijvoorbeeld een goed duwblok?

Voor de rest is het proberen, hoge toeren werken in principe beter bij kleinere freesbits. Met deze zou je de max stand moeten kunnen gebruiken, of net daaronder.

De herrie vindt ik bij mezelf zelf wel meevallen, ik heb niet het idee dat de Cleansweep het versterkt.
    Neen maar die starterpin ga ik zeker gebruiken, een duwblok (of misschien wel twee) maak of koop ik op zeer kort termijn..ik vind dat hier nu onmisbaar.

De herrie in vergelijk met mijn vorige (kleinere) metabo freesmotor met ook nog dempende houten behuizing als diy cleansweep is enorm te noemen..
    Ik schrok gewoon een beetje van de enorme power en F16 geluid van die motor..maar dat is natuurlijk alleen maar goed.

Op mijn huidige project kan ik mij geen missers veroorloven dus het blijft nu even bij proefstukken en ervaring en vooral zelfverzekerdheid opdoen (met verstandig respect)

EDIT

Zojuist twee van deze duwblokken besteld.
    IMG_2504.jpg
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 05-07-19 om 11:54.
    Beter Duur Dan Niet Te Koop
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Lang en mooi draadje en aan kwalitatief goed gereedschap geen gebrek. Leuk om te volgen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huib Bekijk Berichten
    Lang en mooi draadje en aan kwalitatief goed gereedschap geen gebrek. Leuk om te volgen!
    Graag gedaan!

Ondanks het niet inzetten van de mal met freesbit toch een eindresultaat bereikt naar mijn zin...wel uiteraard arbeidsintensiver

20190707_140030.jpg
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Met vijl of drumsander of?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petrolhead Bekijk Berichten
    Met vijl of drumsander of?
    Beiden...

Gaat er op lijken

20190708_115109.jpg

Forum Rechten