Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Je maakt het wel weer waar Erik!
Prachtig! Vanaf het begin al benieuwd naar het eindresultaat, maar de teasers tussendoor houden me warm :)
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Eerste deel van de split top nog even geschaafd en een dun laagje Rustin olie gegeven evenals het ladeblok en de 28 mm merantie stootplank op de muur. Uiteraard vallen de schroeven achter het werkblad, hij steekt er dan nl 10 cm bovenuit (van de 15 cm).
Lade meteen in gebruik genomen..ze kunnen helemaal uitgetrokken worden al zie je dat niet op de foto.
Ook zie je nu de nep zwaluwstaart die tegen de muur komt omdat de achterpoten erg naar voren staan ivm een koof op de grond heb je zo in ieder geval je symetrie weer terug.

IMG_1876.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Eindelijk kunnen beginnen met de bankschroef van Veritas.
Ik kan niet anders zeggen dan een mooie kwaliteit...ook de template is handig.
Als de 16 mm bussen er eenmaal inzitten komt hij niet meer van zijn plaats en kun je hem monteren.
ik monteer hem koud aan de onderkant. Ik zou hem in kunnen frezen maar dat is dan enkel voor de looks.
Nu heb ik op deze manier een diepere klemdiepte en mijn blad blijft overal 9 cm dik.

Ook gelijk een groef aan de onderkant gefreesd met de Lamello van 4 mm breed en 18 mm diep voor de "Sliding Dead Man" deze maak ik met een draaiknop aan de achterzijde afneembaar.
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Voor mijn bankschroef (Front Vise) lijm ik even twee balkjes Meranti op elkaar en zaag ik er een mooi stuk uit.

IMG_1878_1.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Voor mijn Sliding Deadman kies ik gewoon een plaatje staal met afneembare draaiknop.
Zo kan ik hem binnen een paar seconden erop en eraf doen, stel hem af in de groef en vadt (of los) draaien, wel zo makkelijk (zeker met laden erachter)

IMG_1879.jpg
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
In jouw geval, zou ik ook mijn bed in de werkplaats verwerken, om er maar heel de dag te kunnen zijn. Wat een mooie werkbank!
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vanmiddag fff een uurtje in de werkplaats...dus de gaten geboord.
Koop nou niet een 20 mm boor bij de bouwmarkt maar meteen een Famag bij Fine Tools...want ik heb zojuist een verschil uitgeprobeerd in 9 cm dik Douglas.

Ik wilde geen gatenkaas van mijn top maken dus heb voorlopig maar 4 gaten erin gemaakt....met zo een split top heb je volgens mij toch plenty klemmogelijkheden...en er enkele bijboren is zo gedaan.

IMG_1886.jpg
 
P

Pel

Guest
Ja Erik, die zijn ook makkelijk, ik had eerst 2 beuken blokjes in de bankschroef die ik er iedere keer uit moest halen, door er weer blokjes van gelijke hoogte in te zetten. Dat heb ik dicht gemaakt door er een blokje in te lijmen, die bankschroef van mij heeft al heel wat krassen en stukjes eruit mee gemaakt dus dat komt niet meer zo nauw, die prairie dog gekocht ze bevallen mij uitstekend.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.