Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Hey Willy Wortel, pfff hou toch even op met al die mooie dingen, kan het niet meer bij houden, jij had beter designer kunnen worden, :cool:

vraagje over die stof afzuig pijp onder de lintzaag, heb je daar nog de maten van, hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden, ik vraag het maar even omdat je schreef dat het veel passen en meten was.
 
Laatst bewerkt:

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Dank voor de uitleg over het licht, paar pagina's terug. Soms kun je maar beter genoeg licht hebben ;) Bij winkels zoals Action heb je soms ook houdertjes met 2x AA en ledjes, voor verlichting op lastige plekken.

En een tip over imploderende vaten. Probeer het volgende eens. Simpel doch geniaal.

 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hijsoog zit met M8 moertje is met een minuutje los.
Ik heb de Led verlichting nu ook onder mijn boormachine.

20181007_160553.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hey Willy Wortel, pfff hou toch even op met al die mooie dingen, kan het niet meer bij houden, jij had beter designer kunnen worden, :cool:

vraagje over die stof afzuig pijp onder de lintzaag, heb je daar nog de maten van, hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden, ik vraag het maar even omdat je schreev dat het veel passen en meten was.

nee maar het hangt ook af van je grote/kleine magneten de hoeveelheid en de keuze van je pvc pijp(je) etc.

mocht je er toch niet uitkomen en wil je exact dezelfde dan neem ik hem los en meet ik alles voor je na.

Het is meer een geduld- en probeerwerkje dan een moeilijk projectje.
Wel een aanrader want die 27 mm slang op die plek doet meer dan die 120 mm op de originele plek.
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Even tussendoor..zodat het niet lijkt alsof ik alleen met mijn werkplaats bezig ben...
Een softclose push-to-open greeploze Vitrine/LP kast.

20180927_103706.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
waar heb je je LEDjes besteld?

Gekocht bij Hornbach..zijn wel 95 euro per stuk (incl. PIR en Trafo) als je geluk hebt kun je ze kopen bij een vestiging waar ze uit de collectie gaan voor plm. 18 euro. Zo ben ik aan 3 stuks gekomen.

Zijn slechts 5mm dik dat werkt erg mooi aan de onderkant van machines waar je licht wilt hebben.

Het merk: LEAD
 
Laatst bewerkt:

chilltuup

Actieve deelnemer
25 mei 2018
109
29
Kerkrade
Ik vind dit prachtig, vooral het LP gedeelte. Het enige nadeel is het constante bukken voor LP's, die had ik dan toch wat hoger gedaan (gebruik ook nog veel LP's en heb ze zelf zo laag staan).
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
De stofafzuiging nu aan de andere kant ook met buizen zodat mijn boormachine een betere afzuiging heeft..gelijk ook in een aangepaste "Festool" groene wcd zodat bij inschakelen boormachine de stofafzuiging begint. Dat was nog niet het geval omdat de stofzuiger dezelfde nul (blauwe draad) deelde als de 220v lijn...dat MAG DUS NIET (want als je dan de stofzuigerstekker omdraaid voer je spanning naar de nul.

Eenvoudig gezegd...maak een los Festool verlengsnoer met een aantal aansluitingen en steek die in de stofzuiger en voila dit kan natuurlijk ook in de vorm van wcd's (dat heb ik)

20181017_164639.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Domme denkfout gemaakt had mijn boormachine een afzuiging gegeven maar was totaal vergeten dat dit alleen werkt als je dan de Kapex met een blastgate afsluit in die "buislijn" (anders zuigen ze beide apparaten af als de boormachine blastgate "open" staat ). Dus vandaag de 2e blastgate ertussen en tja..dat scheelt natuurlijk enorm in kracht...lol.

IMG_2301.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Omdat de kick-space tot nu toe een beetje verloren zaagsel gevulde ruimte was, besloot ik om van restjes daar plintladen te bouwen
(dus de beuken tekening loopt verticaal niet door /maar weer wel horizontaal als plint...lol)

Uiteraard nog wel verdiept voor de voeten als ik er recht voor moet staan.

Lekker makkelijk geschroefd en gelijmd dus komt nooit meer los, ook bij zware belasting niet.

Gewoon laden zonder rails dus snel en praktisch uitneembaar en om deze dan gelijk te vullen met minder "dagelijkse dingen".

Hoewel de laden compleet uit het zicht komen...heb ik ze toch maar "mooi" afgewerkt...en in de olie gezet.
Onderkant in de was gezet dus het glijdt makkelijk over het laminaat
.
20181029_121647.jpg

20181029_125602.jpg

20181029_152445.jpg
 
Laatst bewerkt:

Jensioo

Actieve deelnemer
1 mei 2015
76
2
Erik ik ben erg benieuwd naar hoe je nieuwe thien baffle (als ik het goed zeg) bevalt na een periode van gebruik. Je hebt hem nu alleen aan je tafelzaag en zaagtafel gekoppeld als ik al je foto's zo zie, klopt dat? Verder zie ik dat je dikkere grijze slangen gebruikt van bijvoorbeeld stofzuiger tot buizen tot aan sommige machines. Welke diameter zijn deze en kun je die maar zo aan een festool stofzuiger koppelen? Dit omdat het geen festool slang betreft gezien de kleur. Waar heb je deze slangen vandaan? Dit omdat ik er zelf ook naar zoek.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hoi

Ik heb de Thien Baffle voor-af-scheider ook aan mijn freestafel en mijn stofzuigerslang (voor Festool handtools) gekoppeld.

Het zijn wel degelijk Festool slangen met een diameter van 50 mm. (Buizen Axminster 63 mm)
Grijs is niet-anti-statisch...Groen/Zwart is anti-statisch :rolleyes:

Ook de koppelstukken zijn Festool (tenzij een vaste verbinding) ...niet goedkoop maar het past natuurlijk meteen op de slangen, de buis en de stofzuiger en vast/los maken gaat dan ook probleemloos.
(ik heb allebij de kleuren en vind het geen verschil in mijn situatie uitmaken).

Ik hou je op de hoogte maar denk zelf dat als het meteen goed gaat dat het goed blijft gaan ik ben tot nu toe zeer tevreden....en vind het nu al een must.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.