Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Dustbin is binnen...valt me niet tegen....
image.jpg

btw. Die axminsterset is trouwens van 94 pond naar 134 pond gestegen in een paar jaar...bedankt Peter ...lol
 
Laatst bewerkt:

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Dustbin is binnen...valt me niet tegen....
Bekijk bijlage 79972

btw. Die axminsterset is trouwens van 94 pond naar 134 pond gestegen in een paar jaar...bedankt Peter ...lol

Erik, ga jij net zoveel aandacht besteden op het forum aan de bouw van je afzuiging als je met de rest van je werkplaats hebt gedaan?
Ik volg met plezier, gezien ik ook nog moet, kan het me alleen maar opleveren...

Allemaal mannen met norse blikken, van boven de 60, in rafelige stofjassen met daarin Nooitgedagt-beitels :p

Haha, lol!
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Erik, ga jij net zoveel aandacht besteden op het forum aan de bouw van je afzuiging als je met de rest van je werkplaats hebt gedaan?
Ik volg met plezier, gezien ik ook nog moet, kan het me alleen maar opleveren...



Haha, lol!


Ik denk dat je dan wel tevreden kunt zijn want ik ken maar EEN manier van werken zowel voor mezelf als voor anderen.
Ik zal de dust-pre-afscheider-thiel-baffle er gedetailleerd opzetten voor je...maar goed het is mijn eerste try-out dus
" ik-doe-ook-maar-wat "

Ik kies in ieder geval niet voor het zg. cyclone systeem maar voor het thien baffle systeem en dat heeft puur te maken met ruimte probleem, ik wil hem onder mijn tafel.

Verder geloof ik graag dat het Cyclone systeem beter is qua rendement dan het Thien systeem maar eigenlijk boeit dat mij verder niet al die lachwekkende testjes met een weegschaal en rekenmachine in de hand en dan al die 99.7685 procent achtige uitkomsten.

Stel dat ik 90 procent rendement eruit tover dan is dat toch al een enorm verschil (voor mij) en nogmaals ik heb zeer veel geld over voor Festool gereedschap maar geen euro voor Festool plastic.




BTW. MAANDAG WORDT MIJN N3800 GELEVERD.....wordt slecht slapen dit weekend..lol
 
Laatst bewerkt:

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ik denk dat je dan wel tevreden kunt zijn want ik ken maar EEN manier van werken zowel voor mezelf als voor anderen.
Ik zal de dust-pre-afscheider-thiel-baffle er gedetailleerd opzetten voor je...maar goed het is mijn eerste try-out dus
" ik-doe-ook-maar-wat "

Ik kies in ieder geval niet voor het zg. cyclone systeem maar voor het thien baffle systeem en dat heeft puur te maken met ruimte probleem, ik wil hem onder mijn tafel.

Verder geloof ik graag dat het Cyclone systeem beter is qua rendement dan het Thien systeem maar eigenlijk boeit dat mij verder niet al die lachwekkende testjes met een weegschaal en rekenmachine in de hand en dan al die 99.7685 procent achtige uitkomsten.

Stel dat ik 90 procent rendement eruit tover dan is dat toch al een enorm verschil (voor mij) en nogmaals ik heb zeer veel geld over voor Festool gereedschap maar geen euro voor Festool plastic.




BTW. MAANDAG WORDT MIJN N3800 GELEVERD.....wordt slecht slapen dit weekend..lol

Tof! Alvast bedankt!

Succes met de spanning binnen de perken houden, altijd leuk nieuwe dingen krijgen :)
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Okay eerst maar een kijkvenster in de dustbin gebouwd want ik wil kunnen zien wanneer ik hem moet legen.
Fotos spreken voor zich...ik heb wel een mal gemaakt voor het gebruik van mijn gatenzaag en de emmer goed vastgezet want in dat blik vraagt dat om problemen als je het fff snel uit de hand doet.
20180928_114421.jpg

- - - Updated - - -

20180928_114628.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Wel even plexiglas opwarmen om een beetje te buigen in de emmerbocht
20180928_123344.jpg

- - - Updated - - -

20180928_132130.jpg

- - - Updated - - -

Beetje onderzeeboot look maar functioneel
20180928_131814.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vandaag even de vulringen gezaagd op de deksel om enerzijds houvast te hebben voor mijn decoupeer en anderzijds om steun te hebben voor mijn nieuwe houten deksel in combinatie met ds stalen (deze heeft ook een rubberen pakking dus die blijf ik in gebruikhouden.

20180929_110639.jpg

- - - Updated - - -

20180929_112021.jpg

- - - Updated - - -

20180929_115159.jpg

- - - Updated - - -

20180929_122309.jpg
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Netjes hoor
Zoals de Ikea zegt met aandacht wordt alles mooier
En dat is ook zo
Succes met de bouw verder
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Leuk om dit te volgen Erik,
Heb je het kijkplastic afgedicht en waarmee of hoeft dit bij deze uitvoering niet luchtdicht te zijn?
Mvg, :).

yepp met siliconekit vastgeplakt en geschroefd en daarna de randjes met silicone kit afgedicht dus zaagsel ook geen kans om ertussen te komen.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Plexiglas van 2 mm rondgebogen en bijna klaar en....PANG....scheur.
Dus uithuilen en helemaal opnieuw beginnen......PANG...weer gescheurd...grrrrr dat zie je op youtube niet lol

Genoeg voor vandaag want de Lintzaag stond inmiddels ook op de pallet en ik was in mijn eentje..altijd een uitdaging.
Met veel geduld toch op zijn plekkie gekregen, morgen weer een dag.

20181001_110428.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Even rust in de tent en nadenken....toen aan het uitpakken geslagen en met bintjes en een platform beheerst op zijn plek gekregen.
Welkom Hammer.

20181001_150222.jpg
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Mooi hoor die zaag
Voor het probleem met het barsten van het plexiglas (PMMA), hier moet je Lexaan (Polycarbonaat) voor nemen.

Plexiglas is hier niet voor geschikt, barst het niet vroeg, dan wel laat, dat last zich maar marginaal buigen, anders wordt de spanning te hoog en barst die op de zwakste plek, meestal bij een gat.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mooi hoor die zaag
Voor het probleem met het barsten van het plexiglas (PMMA), hier moet je Lexaan (Polycarbonaat) voor nemen.

Plexiglas is hier niet voor geschikt, barst het niet vroeg, dan wel laat, dat last zich maar marginaal buigen, anders wordt de spanning te hoog en barst die op de zwakste plek, meestal bij een gat.

Bedankt het is inmiddels voor de derde maal gescheurd (2 mm hobbyglas vd Hornbach) dus ik ga achter lexaan aan.
De tweede keer had ik het voorverwarmd dat leek te schelen maar barste met veel geweld op de laatste schroef.

Vandaag niet te veel doen voel me niet top...klein beetje opruimen id werkplaats of zo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.