Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mooie workbench heb je in gedachten.

Hij wordt wel iets naar mijn eigen smaak aangepast...zo wil ik een wagon vise van Benchcraft als tail....heb ik net besteld..uiteraard de "M" versie (heb nog niemand met de andere versie gezien).
Ook bouw ik split top (Roubo-Style) en bouw mijn blad op uit 5x10 uit Douglas.
Een tandem vise aan de voorkant weet ik zo net nog niet.

Verder vind ik wel dat hij een smaakvolle "My Dream Workbench" werkbank heeft gebouwd...al blijft het natuurlijk altijd uiteindelijk "gewoon gereedschap" om iets anders te repareren/bouwen :D
 

Atmoz

Actieve deelnemer
uiteraard de "M" versie (heb nog niemand met de andere versie gezien).

Nu wel:

wat een prachtige link Willem....een genot om te zien, respect !!!

:p

Maar eerlijk = eerlijk, ik vind het ook zeer gaaf om naar die foto's van Guido van Alphen zijn project te kijken.
Mede door zijn foto's ben ik ook "warm" geworden om zo'n split topper te bouwen
:cool:

Veel succes ermee in ieder geval. Ik ben er een hele tijd zoet mee geweest hahaha.

Grtz,

Atmoz


 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Muurtjes plamuren (HEEL veel pluggen verwijderen...dus een woodboard is geen luxe..lol) en in de latex......dankbaar werk dus.
De lichtkoepel doet ook meteen zijn werk...ik kwast het zonnetje er als het ware in.

IMG_1566.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
IMG_1565.jpg


Ik kon het niet laten om een beginnetje met mijn werkbank te maken.....top van 10 cm Douglas...balkjes 45 mm dik.
Benchcrafted Tail vise ook binnen erg degelijk dus daar kies ik waarschijnlijk ook een front vise van.
Wel kostbaar dat spul, maar dat levert zijn geld wel op. (Maak ik mijn vrouw wijs) ;)
 
Laatst bewerkt:

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Dat ziet er al top uit! Met die koepel en de latex is het al een mooie lichte ruimte. Ben benieuwd naar het vervolg.

Succes!

Groet, René
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Thanks...in ieder geval ook een mailtje gekregen dat mijn Lichtbakken (Led) onderweg zijn...ik denk dat deze overdag nu overbodig zijn....lol.
Maar goed je kunt nooit genoeg licht hebben op je machines en werkstukken zeg ik maar.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Het schiet nu aardig op...veel electra aangelegd incl. Festool Power tool wcd's dedicated voor de Festool stofzuigers en aparte aan/uit schakelmogelijkheden voor Non-Festool (Ondanks de Stofzuiger Auto functie stand).

Eerste split top verlijmd voor de Roubo (staat op de pic tegen de muur) tweede aan het verlijmen, nog een front vise van Veritas besteld.
Stofafzuigings kit van Axminster binnen kijken wat ik daarvan ga/kan gebruiken. Eerste Led lichtbak van Philips opgehangen geeft veel licht dus tevreden.
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ffff door met mijn monoloog..lol

Electra aan de rechterzijde nu klaar, ik denk wel dat ik de dedicated (stof-af-zuigings)wcds een Festool Ral 6018 kleurtje geef om onderscheid te maken want het is best veel electra....maar in een werkplaats bestaat zoiets als te veel wcds

IMG_1572.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ook met de stofafzuiging layout beginnetje gemaakt.

IMG_1573.jpg


De los liggende stekker gaat dus in de stofzuiger en voorziet zo de nodige wcds van de AUTO functie.
De schakelaar naast de Festool Blastgate schakelt de "overige" stofafzuiging aan/uit met groen (uiteraard) indicatie lampje op de schakelaar.
De wcd eronder is voor het Festoolsnoer wat aan de slang zit deze gaan samen weer naar een "Boom" straks.
 
Laatst bewerkt:

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Nice! Ziet er behoorlijk professioneel uit.

Waarom heb je die lamp daar links geïnstalleerd?

Groet, René
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Nice! Ziet er behoorlijk professioneel uit.

Waarom heb je die lamp daar links geïnstalleerd?

Groet, René

Die trekt precies genoeg stroom om de stofzuiger te schakelen zonder een Festool powertool in een wcd te stoppen ;)
Hij zit verder uit het zicht verlicht dan wel de stofzuigerruimte tijdens inschakelen maar who cares.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Als je de lamp aanzet gaat de stofzuiger aan met de master/slave schakeling. Dan kun je zuigen zonder er een machine bij te gebruiken. Handig aan het eind van de klusdag als je gaat opruimen.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Als je de lamp aanzet gaat de stofzuiger aan met de master/slave schakeling. Dan kun je zuigen zonder er een machine bij te gebruiken. Handig aan het eind van de klusdag als je gaat opruimen.

Exact...deze tip had ik op youtube gezien...ben de link fff kwijt...dacht wel dat zijn "ontdekking" nog handiger kon, dus heb ik de wcd overgeslagen en rechtstreeks een schakeling gemaakt, nu dus kwestie van enkel een schakelaar overhalen.

EDIT

https://m.youtube.com/watch?list=UUYwsgA-ZhDGHUCb4YFG00xQ&v=hs2mL1wcfpw
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ok, maar is dat niet hetzelfde als de (meer-standen)schakelaar van de stofzuiger omzetten? Dan gaat de stofzuiger toch ook aan?

Yepp dat is inderdaad hetzelfde maar dan moet je wel makkelijk bij je stofzuiger kunnen en hem steeds omswitchen van Auto naar Manual.

Bij mij staan de stofzuigers links en rechts onder de werkbank in de hoeken "opgesloten" dus hun stand op "Auto" en een aparte aan/uit schakelaar aan de muur binnen makkelijk bereik is dan wel zo comfortabel ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.