Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 64 van de 69 EersteEerste ... 14546263646566 ... LaatsteLaatste
Resultaten 631 tot 640 van de 687
    Ben benieuwd of het na een "van Voorst" behandeling wel een bruikbaar apparaat is......

Op de video's zweren die amerikanen erbij.......maar build quality laat te wensen over dus?

Er zijn er ook die twijfelen aan de sterkte, zelf vind ik het handig voor even snel of iets dat tijdelijk is.

https://woodgears.ca/joint_strength/pockethole.html

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Ben benieuwd of het na een "van Voorst" behandeling wel een bruikbaar apparaat is......

Op de video's zweren die amerikanen erbij.......maar build quality laat te wensen over dus?
    Ja, die plastic slecht sluitende doosjes zijn een giller en die stofafzuiging is een regelrechte misser.
    De behuizing is gemaakt van dikker plastic en de boormallen zijn mooi pas en goed metaal verstevigd..dus het kan wel wat worden.

Voor wat betreft de sterkte :..ik zal zelf zoiets nooit zoiets als verbinding kiezen..maar zie het als een plezierig hulpmiddel net als biscuits...uiteindelijk witte houtlijm en mooie pen/gat verbindingen zijn voor mij The Way To Go

Dat veel Amerikanen er gek van zijn zegt mij niets.....ik vind dit kiezen als verbinding net zo erg als dat spijkerschieten (zijn ze ook gek van)
    Beter Duur Dan Niet Te Koop
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik van Voorst Bekijk Berichten

Dat veel Amerikanen er gek van zijn zegt mij niets.....ik vind dit kiezen als verbinding net zo erg als dat spijkerschieten (zijn ze ook gek van)

Met m'n haaklatten maak ik er ook gretig gebruik van
    Misschien niet zoals t heurt....maar wel snel en handig...

PS... ik vind je oplossing om de randen af te werken met (tja hoe heet t officieel) strijk rand wel een hele mooie......ik ga die zeker gebruiken......

Heb jij zo'n speciaal mes om de randen te trimmen?......of gebruik je een beitel?

Of is t een heel dun fineer randje?
    Laatst gewijzigd door Puff; 20-12-18 om 22:45.

Met m'n haaklatten maak ik er ook gretig gebruik van
    Misschien niet zoals t heurt....maar wel snel en handig...

PS... ik vind je oplossing om de randen af te werken met (tja hoe heet t officieel) strijk rand wel een hele mooie......ik ga die zeker gebruiken......

Heb jij zo'n speciaal mes om de randen te trimmen?......of gebruik je een beitel?

Of is t een heel dun fineer randje?
    Ik denk dat je het freesrandje bedoelt ?....kan ook gewoon met een schaaf, vijl of schuurpapier hoor ;-)

Ik gebruik ook dat spijkerschieten maar never ever op meubelstukken of ander "mooi spul"...neem alleen al de blow-outs....brrrrrr

Oh?

Je heb de randen van t triplex niet afgewerkt met een "eindstukje"?
    Ik dacht dat ik dat zag.......excuus.....

En m'n houders voor de haaklatten zijn natuurlijk geen meubelstukken of mooi spul.........dus daar lenen de spijkers zich goed voor imho....

Zoals ik ook in mn eigen topic al aanhaalde....ik wil gewoon beter worden in het mooi passend maken van de stukken in m'n garage.....en m'n gereedschap leren kennen.

Ik hoop dat ik naarmate de tijd vordert en ik hopelijk beter wordt, ik een wat ambitieuzer project kan gaan aanpakken.......

Oh?

Je heb de randen van t triplex niet afgewerkt met een "eindstukje"?
    Ik dacht dat ik dat zag.......excuus.....

En m'n houders voor de haaklatten zijn natuurlijk geen meubelstukken of mooi spul.........dus daar lenen de spijkers zich goed voor imho....

Zoals ik ook in mn eigen topic al aanhaalde....ik wil gewoon beter worden in het mooi passend maken van de stukken in m'n garage.....en m'n gereedschap leren kennen.

Ik hoop dat ik naarmate de tijd vordert en ik hopelijk beter wordt, ik een wat ambitieuzer project kan gaan aanpakken.......
    nee, een freesrandje tegen de scherpe kantjes is genoeg.
    je kunt natuurlijk ook oefenen met wat mooiere verbindingen/oplossingen op je haaklatten en je spullen die eraan komen te hangen.

Anyway, vandaag een stevige stofafzuiging gemaakt, wel opletten want de blauwe aansluiting van Kreg roteert op 4 lipjes van 1 mm dus als daar eentje van breekt komt hij los en is het gelijk Game Over.

Ik laat het even in detail zien voor de nabouwer, het lijkt allemaal te passen maar inwendig heb ik het op maat gemaakt.
    De Festool sluit hier nu prima op aan.
    Morgen de klemmen eraf en dan nog twee Kreg T-tracks erop met flipover en stop.

20181221_132256.jpg

20181221_132511.jpg

Klaar voor gebruik en kan nu ook tegen een stootje.
    Nog een klein puntje van kritiek dan, Kreg gebruikt niet consequent zijn blauwe RAL kleur het metaal is duidelijk een ander blauw (op de foto niet goed zichtbaar trouwens) dan zijn plastic.
    Zelfs mijn Hornbach lijmtang komt dichter in de buurt...lol.
    Schaalverdeling met cm s niet nodig, want als ik met twee maten moet werken schuif ik mijn Kreg Flip-over erbij.

20181222_124506.jpg

20181222_124425.jpg
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 22-12-18 om 13:09.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    In zijn laatste video gebruikt Guy (GuysWoodshop) een nieuw model jig van een ander merk, dat er veel handiger en beter uitziet. Het is zelf-instellend!
    Ik heb zelf een K5 en ben daar niet ontevreden over, maar deze had ik liever gehad… : )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    In zijn laatste video gebruikt Guy (GuysWoodshop) een nieuw model jig van een ander merk, dat er veel handiger en beter uitziet. Het is zelf-instellend!
    Ik heb zelf een K5 en ben daar niet ontevreden over, maar deze had ik liever gehad… : )
    Die ken ik en inderdaad alles beter behalve het eindresultaat dat is lelijker/onnauwkeuriger...en dat is juist het belangrijkste

EDIT

Sorry ik zie nu dat guy weer een andere gebruikt, ik bedoelde dat metalen model waar je horizontaal en verticaal mee kunt " pocketholen".
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 22-12-18 om 13:32.

Forum Rechten