Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Toch nog 4 respectabele laden in de plint weten te toveren...erg praktisch straks.
Ook maar gelijk een brandblussertje aangeschaft...je weet nooit.

20181031_162523.jpg

20181031_162443.jpg
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
63
Een poeder als ik het goed zie. Leuk als je een klein brandje hebt. Als je geblust hebt kan kan je machines afvoeren als die niet in een dichte kist zitten. Je had beter schuim of CO2 kunnen kopen
 
Een poeder als ik het goed zie. Leuk als je een klein brandje hebt. Als je geblust hebt kan kan je machines afvoeren als die niet in een dichte kist zitten. Je had beter schuim of CO2 kunnen kopen
Klopt als een bus het poeder is vrij agressief, ik heb daar voorbeelden van gezien.
Het poeder is n.l. een bepaalde soort zout.
Machines e.d. worden daar heftig door aan getast en elektronica kun je ook gelijk af schrijven.
Schuim of CO2 had een betere keus geweest.

M.vr.gr. Jan
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Okay duidelijk verhaal ik gooi hem morgen meteen weg en ga schuim kopen.
Hardstikke bedankt voor het advies !!!
Weer wat geleerd.
 

Hermanusb

Actieve deelnemer
20 sep 2018
74
2
Ik zou het bij co2 blussers houden.
schuim is eigenlijk meer voor vloeistof branden geschikt.
die legt een laagje erop.

ik zou liever een co2 blusser op mijn machine blazen dan wat anders, dt ivm nevenschade.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik zou het bij co2 blussers houden.
schuim is eigenlijk meer voor vloeistof branden geschikt.
die legt een laagje erop.

ik zou liever een co2 blusser op mijn machine blazen dan wat anders, dt ivm nevenschade.

okay Co2 (rijmt)

Weet je trouwens waarom ik nog zo laat post...ik kan niet slapen want heb net een Tormek T8 gekocht met attributen....lol
 

Hermanusb

Actieve deelnemer
20 sep 2018
74
2
Had je gewoon naar bed kunnen gaan die worden zo laat niet bezorgd ;)
Maar die poeder blusser kun je toch ook op plekken gebruiken waar die verder geen schade aanricht?

poeder gaat in elk hoekje en gaatje zitten. (Dus ook in je apparatuur)
bij inademing loop je minimaal de rest vd dag naar de wc.

Toch zou ik nog liever poeder dan schuim in mijn elektra spuiten.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Ik denk toch dat je echt liever schuim in je apparaten hebt hoor. De kans dat het apparaat onherstelbaar beschadigd wordt is dan (iets) kleiner. Maar goed als je hele werkplaats uitbrandt doet niks het meer dus zou die poederblusser ook niet weggooien en hem erbij laten hangen. Je hebt er inmiddels toch al voor betaald. Het beste voor apparaten blijft een CO2 blusser, maar die is eigenlijk niet geschikt voor vaste branden en er bestaat weer verstikkingsgevaar en de bluscapaciteit is minder. Elke blusser heeft weer voor en nadelen. Mijn advies is vooral om een niet te kleine blusser op te hangen. De kleine blussers zijn echt heel snel leeg, eigenlijk te snel wil je echt iets kunnen blussen.
 

Hermanusb

Actieve deelnemer
20 sep 2018
74
2
Vandaar dat ik schreef liever co2.
maar het blijft lastig want een dikke brandende balk blus je bijna niet met co2.
ik ga er gemakshalve vanuit dat de brandjes die wij blussen de beginnende brandjes zijn en die blus je simpel met co2.

wij hebben ooit op de zaak een brandje gehad waarbij zaagsel betrokken was en dat was donders slecht te blussen.
dus jou opmerking geen klein flesje nemen begrijp ik.

zelf heb ik ook een wat grotere co2 blusser thuis.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Weer een aanvulling van mijn werkplaats de Tormek T-8.
Om te oefenen mijn BBQ mes maar even gepakt.
Voor de BBQ-forummers..het is "The old Hickory" van de Pitboys.

Mag niet mopperen over het resultaat

20181102_140118.jpg

20181102_150849.jpg

20181102_165223.jpg

20181102_150704.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ook mijn beitels waren aan een nieuwe vouw toe...
Prima duo de Creusen en Tormek voor een renovatie project.
Gelijk maar een steuntje gekocht voor de Creusen en dat werkt prima.
Nog maar vier beitels te gaan....en dan wetten en in gebruik nemen.

20181110_160938.jpg

20181110_160953.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.