Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 70 van de 71 EersteEerste ... 206068697071 LaatsteLaatste
Resultaten 691 tot 700 van de 705
    Blijft een heel leuk topic om te volgen, dit! Eens het nieuwe forum er is, misschien een idee als subcategorie. "De werkplaats van..." met daarin dan topics van leden waarin ze foto's posten van aanpassingen in de werkplaats of af en toe wat random foto's van werkstukken of... Je merkt toch dat dergelijke topics telkens graag bekeken worden hier!

Omdat mijn houtopslag is verhuisd naar een andere kamer kan ik nu planken op die schappen maken.
    Dus dikke stevige beuken rest-latten genomen en "gedominoed" tot planken
    Alles in de eerste laag oliegezet en hup nat op de foto.

20190328_174310.jpg
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 28-03-19 om 19:05.
    Beter Duur Dan Niet Te Koop
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder

En waar is dan zijn (hout)opslag...tja kamertje voor opgeofferd want een kleine werkplaats is wel snel gevaarlijk werken als er dingen in de weg staan of liggen...

20190404_130347.jpg

Omdat ik voor een vitrinekast 6 mm dominos kan/moet gebruiken heb ik de adapter voor de DF700 XL en de 6 mm frees van de DF500 besteld. Deze op elkaar geschroefd en voila ik heb nu ook eventueel een 4 en 5 mm freesbit mogelijkheid van die DF500 maar dat overlapt wel een beetje mijn lamello. Ik denk dat ik nu met 14-12-10-8 en 6 mm freesbitjes plus lamellos de meeste verbindingen wel de baas kan..lol.

20190411_101812.jpg

O ja even een tip..

Koop deze snelklemmen voor dogholes NIET...ik weet veel mensen zijn VERITAS gxxl maar ze klemmen voor geen meter en schieten los tijdens het vastdraaien dus klemmen ook niet/zeer moeilijk op het grove schroefdraad (wat het ontwerp ervan is)...bah duur spul wat ik eigenlijk zo langzamerhand in een hoek flikker...tijd voor een MFT tafel bouwen met accesoires..definitief nu op mijn to-do-list gezet

20190411_174927.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Dat is niet leuk nee en niet wat je zou verwachten..
    Mvg,

Richie

Zonde, leken mij thans leuke/compacte klemmen voor kleinere onderdelen. Maar inderdaad, vastklemmen op een schuin lopende schroefdraad... Je zou denken dat ze dit in de ontwerpfase al constateren.

Misschien ook eens een positieve tip.

Ik zag op "Manor Wood" youtube een Festoolachtige freesmal voorbij komen...maar dit keer van Bangood.
    Uiteindelijk heb ik hem zelf aangeschaft via Ooznest in de UK en voor 100 euro ipv de Festool plm. 400 euro kwam hij op mijn deurmat.
    Voor die prijs heb ik 6 railstukken om twee verschillende maten freesmallen te maken...belangrijke tip is dat je wel de "hoek-koppelstukjes" platter moet vijlen (frezen) gelijk met de staande wand van de rail want die steken 1 mm uit (het is nl. niet voor freesdoeleinden vervaardigd..lol).

Ook heb ik een paar van die "driehoeken met T-track" erbij besteld deze hebben een schroefgat zodat ik lekker makkelijk de rail overal aan kan vastschroeven als ik de freesmaten heb bepaald.
    Met een inbussleuteltje zet je de "hoek-koppelstukjes" vast.
    Gister voor het eerst geprobeerd voor een spotje in de vitrinekast en het valt mij niet tegen.

20190415_095439.jpg
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 15-04-19 om 22:19.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Die driehoekjes heb ik gebruikt voor het alu frame van een 3D-printer. Door je foto heb je me een goed idee aan de hand gedaan. Met die driehoekjes en bijvoorbeeld 20x40 alu profielen kun je voor bijna geen geld die freesmallen zelf maken. En een stuk langer dan die originele versies. Je moet alleen een haakse kop maken aan elk profiel.
    Als je één driehoekje gebruikt om twee profielen te koppelen zal dat niet erg stevig vast zitten. Met vier driehoekjes wordt het een heel ander verhaal.

In Nederland kun je dit profiel (20 x 80?) voor 20,51 per meter vinden plus 1,5 euro voor het zagen, dus bv 2 x 65 en 2 x 85 is samen 3 meter met 4 keer zagen komt op 67,50 en 8 keer een hoekverbinder van 3,57 is 28,56 dan de buitenhoekjes die ,80 per stuk zijn plus 40 cent voor boutje en moer M5.
    Met 4 van die hoekjes alles bij elkaar 104 euro plus 7 euro verzendkosten.

Al met al helemaal geen verkeerde prijs die 100 euro.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Forum Rechten