Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Nieuw stuur

Ik zou het risico ook niet nemen
    Nu staat er bij een motorboot wel minder kracht op de stuurinrichting dan blij een (slecht getrimd) zeilschip maar toch zou ik het risico niet nemen
    Als het mis gaat heb je daar eeuwig spijt van en vraag je jezelf af waarom je het niet in orde hebt gemaakt toen het geopperd werd
    De bruislijm is ook al niet 1 van de sterkste verbindingen (mijn persoonlijke mening)

Ik zou het wiel in tweeen zagen (met een japanse zaag prima te doen) en de ring er tussen maken of een nieuwe maken en dan meteen de ring er tussen
    Met een hamer past alles...

20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpgNa advies toch maar de ijzeren ring erin gefreesd.

Wordt een mooi stuur! En slim om toch de stalenring erin te verwerken.

Het is een langzaam proces maar het einde is nu toch echt in zicht.

Omdat de bruislijm toch niet echt een sterke eigenschap heeft, op zoveel mogelijk plekken eruit gekrabt en opgevuld met epoxy. Gister de ijzeren ring bedekt met een ''ring'' van hout. Alle stukjes zijn op maat gezaagd/gevijld/geschuurd. Een hels karwei. Hopelijk blijven ze allemaal zitten.

3.jpg

1.jpg

5.jpg

8.jpg

7.jpg

2.jpg
    Ook gelijk maar een nieuw dashboard gemaakt.

4.jpg
    En speakercovers
    Laatst gewijzigd door uncommon; 12-10-17 om 10:21.

fraai hoor
    goed besluit van dat stuur
    Met een hamer past alles...

Beetje bij beetje

Speakercover in de vernis

IMG_3266.jpg

IMG_3224.jpg

IMG_3232.jpg

IMG_3368.jpg

IMG_3371.jpg

IMG_3372.jpg

Nu nog de groeven achterin vijlen voor je handen en 8 x in de vernis dan is hij eindelijk klaar.

Het stuur is af! Alleen nog installeren. Ben er uiteindelijk denk ik 30 uur mee bezig geweest, het was een heel proces maar veel van geleerd!

Uiteindelijk toch besloten om niet de groeven achterin te vijlen, ik was bang om de ijzeren ring te raken.

IMG_3418.jpg

IMG_3420.jpg

IMG_3484.jpg

IMG_3501.jpg

Ik heb een maand geleden het stuur van een jaguar e type opgeknapt voor mijn buurman. Geschuurd, gelijmd met epoxy en in de schellak gezet.
    Misschien wat laat maar is het oude stuur niet op te knappen? Ik heb het idee dat dit veel ranker is dan je nieuwe stuur en vind
    het ook wat dik is in vergelijking met het metaal.

Hoi Gpf,

Het vorige stuur was opgebouwd uit laagjes, ik had geen idee hoe ik dit had moeten doen.

Op YouTube wat video's gekeken en toen volgens het volgende principe aan het werk gegaan: https://www.youtube.com/watch?v=fMAU...HQ2alg&index=6

Je hebt wel gelijk dat het vorige stuur ranker was.

Heb je een foto van het stuur wat jij hebt gemaat?

Groet,

Jurjen

Forum Rechten