hoogslaper

kurtl

Nieuw lid
31 okt 2010
10
0
Hoi,

Welke houtsoort zouden jullie gebruiken om een halfhoogslaper te maken?
Zelf had ik gedacht aan vuren (wordt geschilderd).
Het bed wordt ongeveer 1.5m hoog.

Mvg Kurt
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
hoi Kurt,

Als het bed geschilderd wordt is vuren een prima keuze, betaalbaar, gemakkelijk te verwerken en stevig zat. Zelf gebruik ik ook voornamelijk vuren voor dit soort projecten en ben momenteel ook met een (vuren) bed bezig want mijn oudste dochter is uitgekeken op haar halfhoogslaper.
(de halfhoogslaper staat op mijn website, de nieuwe nog niet)

mvg
Patrick
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
@'zaag', op je website staan hele mooie projecten.
Hoe groot is je werkplaats/werkruimte?

Groeten Rudolf.
 

kurtl

Nieuw lid
31 okt 2010
10
0
Ik heb eens op je webpagina gekeken naar die hoogslaper( rest ook natuurlijk) en dat ziet er mooi uit!!
Zoiets heb ik ook ook in gedachte.
Mag ik vragen hoe dik de planken zijn?

Mvg Kurt
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Mijn werkplaats is niet zo groot hoor, 7 x 2.5 meter, maar met een beetje schipperen en wat machines op wielen kom ik een aardig eind (hoewel ik met bedden en kasten ed. eigenlijk wel wat ruimtegebrek hebt.

Die planken van de hoogslaper zijn 2.5 cm dik maar dat is geen must hoor, het bed dat ik nu aan het maken ben heeft planken van 18mm, en komen uit een partij gebruikte vloerdelen die ik gekregen heb. Eigenlijk waren ze bedoeld als kachelhout maar dat vond ik zonde gezien het een aardige partij was ;)

wel hier en daar de construktie wat aanpassen voor de stevigheid, zal binnenkort wat foto's plaatsen, dat is wat duidelijker.

mvg
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.