Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: hoogslaper

hoogslaper

Hoi,

Welke houtsoort zouden jullie gebruiken om een halfhoogslaper te maken?
    Zelf had ik gedacht aan vuren (wordt geschilderd).
    Het bed wordt ongeveer 1.5m hoog.

Mvg Kurt

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Re: hoogslaper

hoi Kurt,

Als het bed geschilderd wordt is vuren een prima keuze, betaalbaar, gemakkelijk te verwerken en stevig zat. Zelf gebruik ik ook voornamelijk vuren voor dit soort projecten en ben momenteel ook met een (vuren) bed bezig want mijn oudste dochter is uitgekeken op haar halfhoogslaper.
    (de halfhoogslaper staat op mijn website, de nieuwe nog niet)

mvg
    Patrick

@'zaag', op je website staan hele mooie projecten.
    Hoe groot is je werkplaats/werkruimte?

Groeten Rudolf.

Ik heb eens op je webpagina gekeken naar die hoogslaper( rest ook natuurlijk) en dat ziet er mooi uit!!
    Zoiets heb ik ook ook in gedachte.
    Mag ik vragen hoe dik de planken zijn?

Mvg Kurt

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Mijn werkplaats is niet zo groot hoor, 7 x 2.5 meter, maar met een beetje schipperen en wat machines op wielen kom ik een aardig eind (hoewel ik met bedden en kasten ed. eigenlijk wel wat ruimtegebrek hebt.

Die planken van de hoogslaper zijn 2.5 cm dik maar dat is geen must hoor, het bed dat ik nu aan het maken ben heeft planken van 18mm, en komen uit een partij gebruikte vloerdelen die ik gekregen heb. Eigenlijk waren ze bedoeld als kachelhout maar dat vond ik zonde gezien het een aardige partij was

wel hier en daar de construktie wat aanpassen voor de stevigheid, zal binnenkort wat foto's plaatsen, dat is wat duidelijker.

mvg
    Patrick

Forum Rechten