Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14

Onderwerp: cirkelzaag 220 volt

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: cirkelzaag 220 volt

Praten jullie niet met het verschil in voltage en amperage langs elkaar heen?

denk ook dat jullie 2 dingen door elkaar halen.

Mijn schuur staat 30 meter van huis.
    De elektra kebel die er loopt is 50 meter lang met een kern van 2,5 mm2.

tot nu toe doen alle machines het.

Mijn zekering is 16 Amp.

Zelfs als ik de kantenmaaier gebruikt komt er nog 50 meter kabel aan en die doet het ook zonder problemen.

Mijn tuin is 80 meter diep van mijn huis uit.
    Helaas maar 5,5 meter breed.

En de blokhut is het grootste wat ik mocht zetten.
    Moest binnen 30 meter van mijn achtergeval staan.

Blokhut is 4 X4 meter met luifel van 2 X 4 en aanbouw van 1,5 X 4

Dus uitwendig 8 X 4,3
    Heb de ruimte van 4 X 4 in gebruik.

de aanbouw is een schuurtje, Staat vol met fietsen en derg.

Luifel staat ook wel eens vol met afval.

nu helemaal gezien ik een prinssesen bed maak voor mijn dochter met 2 kasteel kasten ervoor.
    Dit is een stapelbad versie helemaal uit mdf vervaardigt.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009

Ppfff oké ik ga mijn best doen om het "grote stroomvraagstuk "duidelijk te maken.

Wat Henkus schreef over spanningsverlies is wel degelijk waar, hoe langer de kabel en hoe meer verbindingen hoe meer dit invloed kan hebben op de spanning aan het eind van de kabel.

Alleen is dit ook afhankelijk van de belasting. (wat je erop aan sluit)
    Een lichte machine, welke dus laag in kW en Ampère is, trekt de spanning niet naar beneden, een zware belasting doet dit wel.

Dus als je een voltmeter pakt en daarmee meet op het stopcontact van een lang haspel, dan meet je hetzelfde als vlakbij de meterkast.
    Sluit je nu een redelijk zware machine aan op het 2e stopcontact van de haspel en je meet terwijl deze machine aan staat dan zul je zien dat de spanning (Volts) lager zullen zijn.
    Hoeveel lager ligt dus aan de lengte van de kabel, de dikte van de kabel, de kwaliteit van de kabel en de zwaarte van de belasting.

Nu het volgende: (simplistisch gesteld)
    Als de spanning naar beneden gaat, gaat de stroom niet omhoog, maar ook naar beneden.
    (U=I x R)
    U is de spanning, I de stroom en R is continu, aangezien deze bepaalt wordt door de belasting (het aangesloten apparaat)

Wat dit wel betekend is dat het vermogen van het aangesloten apparaat naar beneden gaat.
    (P=U x I)

Samengevat: als je een zware machine gebruikt (zoals een 3kW motor) zorg er dan voor dat de kabel ernaartoe niet te lang is of anders voldoende dik.

Per 1 oktober 2010 is een nieuw vergunningsstelsel ingevoerd voor het bouwen.
    Misschien dat er nu meer mag (zelfs zonder vergunning)

80 meter grond en dan maar 4 meter mogen bebouwen is wel heel zuur.

Groets

Forum Rechten