Spouwmes Inca Major

basvg

Nieuw lid
16 jan 2017
18
0
Inca Major

Ik ben de trotse eigenaar geworden van een Inca Major.
Na het een en ander oplappen kan ik aan de slag. Het enigste dat ik mis is een spouwmes.
Is alleen de originele van Inca bruikbaar of zijn er nog andere tips?
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik had jaren geleden hetzelfde probleem. Na een oproep heeft iemand het mes voor me gescand en toegestuurd. Daarna uit een plaatje staal gezaagd.
De zaag heb ik niet meer en de scan helaas ook niet meer.
Volgens mij zijn er diverse Major-bezitters hier die dat vast voor je willen doen.
Alternatief is een nieuwe bestellen.
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
232
71
Als je makkelijk een originele kunt vinden zou ik dat doen. Bij een zaag waar ik de fabrikant niet meer kon vinden heb ik er wel zelf een gemaakt. Uit mijn hoofd was de zaag 3 mm dik en het mes 2,5 mm. Voor de straal aan de zaagzijde heb ik 3 mm meer dan de straal van de zaag aangehouden. Verder uitzagen met een decoupeerzaag. Een dergelijk spouwmes is niet gehard zoals de meeste originele, dus je moet er wel iets voorzichtiger mee zijn zodat je hem niet buigt.
 

basvg

Nieuw lid
16 jan 2017
18
0
De Langsgeleider zit er ook bij. Maar een haakse geleider (weet de officiële benaming niet) heb ik ook niet. Origineel of alternatief toepasbaar? Incra ligt momenteel niet binnen t budget
 

basvg

Nieuw lid
16 jan 2017
18
0
Iemand nog andere ideeën voor een alternatief verstekgeleider? Bedankt voor de eerdere reacties, nieuw is de Inca geleider meer dan €200 incl verzenden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.