https?

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Vanaf nu (versie 52) gaat Firefox waarschuwen als je een loginnaam/wachtwoord over een onbeveiligde verbinding verstuurt.
Dat gaat dus ook dit forum betreffen. Zijn er plannen om op https over te stappen? Bij de hoster voor mijn websites kost
dat uiteindelijk niets meer, Let's Encrypt certificaten zijn gratis en meer dan een vinkje zetten is het niet.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Had al een certificaat gekocht, maar de uitgever (startsol) had een conflict met o.a. Google. Ik heb het om die reden niet geïnstalleerd en het is binnenkort verlopen. Ik ben op zoek naar een goede uitgever voor een extended validation. Bij wie doet jouw provider het? Voor woodworking.nl huren we een complete server, maar moeten daardoor zelf het beheer doen en dus ook certificaten aanmaken en installeren.

Nu we het er over hebben, ik ben ook al een tijd aan het kijken naar nieuwe forumsoftware. De meest voor de hand liggende stap lijkt Xenforo...

jaap
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik zit voor mijn provider bij een Amerikaanse hosting firma (dreamhost.com). Let's Encrypt certificaten zijn gratis en simpel installeerbaar.
Enige nadeel is dat de mailserver regelmatig op spam-lijsten komt van vooral Duitse contacten van me.

Voor één domeinnaam heb ik contact met Antagonist.nl, maar ik heb onvoldoende ervaring om die met andere hosters te kunnen vergelijken,
en onvoldoende kennis van het verdienmodel vs de kosten van deze site om er meer over te zeggen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vanwaar de wens om over te stappen op een andere forum software Jaap ?Sites als webhostingtalk draaien toch ook al zeer lange tijd om Vbulletin, het lijkt me dat daar heel wat expertise zit op dat gebied om er zeker van te zijn dat ze een goed pakket hebben (of zelf wel wat schrijven)
En hoe is het dan gesteld met de huidige content (Berichten, foto's etc) is dat goed over te zetten ?
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Tegenwoordig heeft bijna iedere hostingprovider wel de mogelijkheid tot LetsEncrypt certificaten, die zijn gratis
Hebben ze dat niet dan kun je hier: startssl.com ook gratis certificaten halen, die moet je wel (zelf) jaarlijks vernieuwen.

letsencrypt zijn certificaten die maar 3 maanden geldig zijn, maar dat is een automatisch proces dus in de praktijk zijn die onbeperkt geldig.
Letsencrypt : https://certbot.eff.org/

Modelbouwforum.nl werkt met Xenforo, vind m zelf niet prettig werken. Zelf nog steeds een voorstander van (de flexibiliteit) van PhPbb.
Maar goed, voorkeuren... vraag 10 mensen en je krijgt 11 verschillende antwoorden :p
 
Laatst bewerkt:

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
Als je niet de juiste onderliggende encryptie gebruikt dan begint Chrome en Firefox te zeuren dat je verbinding niet veilig is en dat is verwarrend voor de gebruikers. Dus minimaal SHA2 of SHA256.

hoe zijn de migratie tools van vBulletin naar Xenforo?
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Vanwaar de wens om over te stappen op een andere forum software Jaap ?Sites als webhostingtalk draaien toch ook al zeer lange tijd om Vbulletin, het lijkt me dat daar heel wat expertise zit op dat gebied om er zeker van te zijn dat ze een goed pakket hebben (of zelf wel wat schrijven)
En hoe is het dan gesteld met de huidige content (Berichten, foto's etc) is dat goed over te zetten ?
Ik ken Xenforo niet zo goed, maar zo goed is Vbulletins historie qua security niet, en volgens mij zitten de meeste nog met Vbulletin omdat de migratie nogal een gedoe is (andere user experience, etc).

Ik weet niet hoe het tegenwoordig met phpBB is, maar blijft lijkt mij altijd een optie.

Letsencrypt is een optie, maar de extra config is wat gedoe vs een relatief goedkoop certificaat van een partij als xolphin lijkt me geen grote issue. Xolphin verzorgt min of meer elk wenselijk certificaat, zelf geen slechte ervaringen mee gehad. Goede support indien nodig.

Als je niet de juiste onderliggende encryptie gebruikt dan begint Chrome en Firefox te zeuren dat je verbinding niet veilig is en dat is verwarrend voor de gebruikers. Dus minimaal SHA2 of SHA256.

hoe zijn de migratie tools van vBulletin naar Xenforo?
Een SHA1 certificaat zal je denk ik niet meer bij een partij kunnen aanvragen, helemaal nadat recent gebleken is dat SHA1 gekraakt is.
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Een SHA1 certificaat zal je denk ik niet meer bij een partij kunnen aanvragen, helemaal nadat recent gebleken is dat SHA1 gekraakt is.
Voor mijn werk kan ik al meer dan 2 jaar of zo geen SHA1 meer aanvragen (Verisign) maar dat is niet echt betaalbaar voor de particulier.
Of GoDaddy... niet gratis maar kost ook niet de hoofdprijs en wordt zelfs geaccepteerd door grote partijen als Microsoft.
 
Laatst bewerkt:

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Ik gebruik al jaren Namecheap , momenteel zelfs 39% korting op de Extended SSL ! Eenvoudig en werkt perfect.
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
Als je niet de juiste onderliggende encryptie gebruikt dan begint Chrome en Firefox te zeuren dat je verbinding niet veilig is en dat is verwarrend voor de gebruikers. Dus minimaal SHA2 of SHA256.

hoe zijn de migratie tools van vBulletin naar Xenforo?
SHA-2 is een familie van hash functies, daarin zitten: SHA-224, SHA-256, SHA-384 en SHA-512.
Ronny
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dank voor alle tips, zat bij Xolphin, geven goede service, moet me er nog maar even in verdiepen... en tijd vinden.

Een jaar of 5 geleden zijn we van phpbb naar vbulletin gegaan, mede op aanraden van een aantal forummers. Het is ook prima software, helaas gevoelig voor hacks, zoals we een keer gemerkt hebben en bij een update zijn een deel van de oude foto's verwijderd. Die heb ik inmiddels teruggevonden, maar het wordt nog een klusje om ze netjes terug te zetten.

Maar Vbulletin verouderd, hele moeizame koppeling naar social media, erg lastige upload en beheer van foto's en op het gebied van beheer is het echt een rommeltje, het lijkt of er een aantal versies samengevoegd zijn.
De nieuwe Vbulletin V5 Connect kent nog steeds veel problemen en zie ik niet als reëel optie. Een deel van het oude team van Vbulletin is na de verkoop voor zichzelf begonnen en hebben Xenforo gebouwd. Daar lees ik al 2 jaar lovende verhalen over...

Een deel van de ontbrekende functionaliteit, zoals b.v. het omgaan met foto's, kan ook opgelost worden met software van derden, maar dan vrees ik toch in de toekomst problemen als we dan alsnog om willen schakelen naar een ander platform.

Maar wordt niet ongerust, ga, als we wat anders gaan doen, eerst een testversie aanschaffen en installeren....

Alle berichten, foto's etc kunnen over naar Xenforo.

jaap
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Voor één domeinnaam heb ik contact met Antagonist.nl, maar ik heb onvoldoende ervaring om die met andere hosters te kunnen vergelijken,
en onvoldoende kennis van het verdienmodel vs de kosten van deze site om er meer over te zeggen.

@Jurriaan; Ik heb 2 jaar 2 websites gehad bij Antagonist en eigenlijk altijd online dus wat mij betreft een goede provider.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb SSL v 3.0 aan staan maar dat verandert niets aan het resultaat. De website van COMODO geeft mij ook niet de gewenste oplossing. Nadere toelichting op houtbewerkers niveau zou welkom zijn.
Ik gebruik momenteel Google Chrome maar ik overweeg over te schakelen naar Firefox.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.