Betaalde uitdaging voor de echte vakman in fijnhout!

StudioSmink

Nieuw lid
3 nov 2010
3
0
Wie is in staat om (tegen betaling uiteraard) een goed functionerende houten natte plaathouder te maken voor een antieke studiocamera? Of wie kent zo'n vakman?
(De voorbeeldfoto's zijn van een plaathouder die gebouwd moet worden voor een andere camera)

Attached files
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Welk gedeelte op de foto's moet er gemaakt worden. Alles ? Heb je ook maten en info over de housoort ? En ook wel handig: waar ben je woonachtig?

Ed
 

StudioSmink

Nieuw lid
3 nov 2010
3
0
Hoi bedankt voor je reactie.
Woonplaats is Dordrecht. Zie de foto's van de camera waar op het object moet worden gemaakt. Wellicht kun je zelf de houtsoort herkennen; ik ben zelf geen houtkenner...

het gaat om het achterste schuifbare gedeelte, hierin moet een glasplaat geplaatst worden via een deurtje aan de achterzijde. De voorzijde is voorzien van een schuifwand, deze wordt als de houder met de glasplaat geladen is opengeschoven zodat de foto kan worden gemaakt. Foto nr 2 uit de eerste serie laat o.a. de te maken natte plaathouder zien, met kunstofhulpdelen.

Afmetingen = gelijk aan bestaande schuifdeel met matglas dwx 27,8x27x2 cms, interne plaatdeel in overleg.

1e foto is ook een voorbeeld van het uiteindelijke product.

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ahaa , dat is een leuk project. niet helemaal mijn ding. ik hoop dat diegene die het project aanneemt ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen van de bouw

rick
 

StudioSmink

Nieuw lid
3 nov 2010
3
0
Hoi Harmen,

We zien elkaar binnenkort om de opdracht door te nemen. Bedankt voor je reactie.

Hartelijke groeten Charley
 

harmenhardeman

Nieuw lid
21 sep 2010
19
0
hardemanmeubelenambacht.nl.
Om dat ik jullie op de hoogte zou houden van dit project

Natteplaathouder , natteplaat reduceerder , passepartouthouder,

De camera is van Amerikaansnoten de andere onderdelen zijn van magnolia.

Er zijn ook nieuwe delen beslag op gekomen zo als, greepje belichting schuif, sluitplaat schuifje,
en veren die de glasplaat in de sponning drukken.

ben benieuwd naar jullie indruk.

groeten Harmen

Attached files
 

ariette

Actieve deelnemer
27 okt 2010
84
4
ben benieuwd naar jullie indruk.


-------mijn indruk: geweldig mooi vakwerk!
Echt heel mooi om te zien en vast en zeker een waardevolle camera (voor de fotovakman en voor de liefhebber van antiek)
compliment hoor

Betty
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
harmen, ziet er goed uit!!! ik ben niet zo op de hoogte van fotografie maar als de klant blij is dan is het goed toch? :D
rick
 

alex from holland

Nieuw lid
26 nov 2010
21
1
Daar wordt de afstand te groot voor.
Ik heb een paar dingen die ik gemaakt wil hebben.
Dan heb ik liever wat "korter" contact.

alex
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.