HBM machines Moordrecht

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Een beetje gezonde tegengas.

Ik heb goede ervaringen met twee maal langs HBM gaan.
De eerste keer met het kopen van een Flott boorkolom en de tweede maal met een ladenkast.
Wel een enorm verschil of je vrijdags of zaterdags langs gaat qua drukte....oeffff lijkt dan wel Euro Disney.
Enfin vriendelijk personeel ..okay ik kan me voorstellen als je iets duurs komt kopen...maar de tweede maal moest ik bv. Ergens op wachten en zeiden ze gaat u maar even een kopje koffie drinken achterin dan komen we zo u ophalen.
Het ladenkastje wat ik kocht woog onverwacht 50 kg en daar werd ik op attent gemaakt door de magazijnbediende met meteen erachteraan dat hij mij wilde helpen om het in de auto te laden..
Terwijl ik de na afloop in de wilde stappen kwam er een verkoopster naar mij toe (naar buiten) om mij nog even te vertellen dat ze er toch ook inlegbakjes "op voorraad" voor had. (Had ik haar eerder gevraagd)
 

cj0

Nieuw lid
11 jan 2019
4
0
Het blauwe freesje van HBM uit de 35-stuks in aluminium koffer zijn beduidend beter dan de gele van Ecotools om Trespa mee te frezen. Ik heb het niet precies bijgehouden, maar schat dat ik er 2 tot 3 keer zoveel meters mee heb kunnen frezen dan met de gele van Ecotools (NF590254). Met de groene frezen van Trend heb ik precies 5 keer meer kunnen frezen, te weten 156 meter Trespa van 6 mm dikte heb ik er mee kunnen afronden in een Scheppach HF50. Die machine zou ik nu niet meer kopen. Overigens ook gekocht bij HBM. Binnen 3 dagen was aandrukveer (onderdeel #23) al afgebroken. Toen kwam ik er achter dat HBM telefonisch onbereikbaar is. Na 3 dagen verwacht ik morgen het reserveonderdeel (in voorraad bij HBM) in de brievenbus.
 
Laatst bewerkt:

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
HBM ik bestelde er 2 januari een machine van € 1500 .
Je mag er toch wel van uitgaan dat er bij een dergelijk bedrag toch franco verzonden word. Niet bij HBM dus.
Al een paar jaar is het toch best wel normaal vandaag besteld is morgen in huis. Niet bij HBM dus
Machine werd pas de 9e geleverd, En daar krijg je niet een dag van tevoren bericht over, Neen niet bij HBM dus,
ochtend van de levering krijg je voor 08.00 een berichtje.
Gewoon maar niet weer dus
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.910
2.534
Spinningwheels, als je besteld krijg je eerst een offerte. Daarin is de hoogte van de verzendkosten vermeld. Door de offerte te betalen ben je accoord gegaan met die verzendkosten. Als je een grote machine besteld gaat die met een extern vervoersbedrijf. Die kan niet voor die paar tientjes alleen met jouw machine naar de andere kant van nederland rijden, dus blijft jouw machine staan tot zo'n vervoersbedrijf genoeg zendingen jouw kant op heeft om die rit rendabel te maken. Staat ook allemaal duidelijk in de voorwaarden. Je kan de zelfde producten ook elders kopen. Maar dan betaal je meer voor de machine en krijg je hem franco thuis. Maar uiteindelijk ben je dan nog steeds duurder uit. Als je je machine snel wil hebben kan je een bode bij jouw vandaan naar hbm sturen om je machine op te halen. Hoef je zelf niet te rijden en heb je hem de zelfde dag nog. Maar dat red je echt niet voor 6 tientjes.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is....

Maar voor die 1500 euro word er 1x gebeld, neem je niet op, pech... wachten tot het hen weer uitkomt wánt, terugbellen kan niet, mailen gaat moeizaam
 

FredL

Actieve deelnemer
9 sep 2018
25
0
Zelf ben ik franchiser bij een grote supermarktketen en zal zeker niet zeggen dat bij ons alles voor 100% loopt zoals het zou moeten, maar klantencontact is zooooo belangrijk. Natuurlijk is onmogelijk om het iedereen voor meer dan 100% naar het zin te maken. Maar zoals Conectra aangeeft " je een stuk stront" voelen, daar is nooit een excuus voor. Het simpel aangeven dat het die dag niet gaat zoals wenselijk is, is voor 95% van de klanten al voldoende.
Ik had voor een van de volgende weken een rondje Moordrecht op het programma staan (bezoek collega, epoxy halen en HBM), ben benieuwd.
Maar gelukkig zijn er ook positieve ervaringen.
 
Laatst bewerkt:

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Waarom kan een webshop als coolblue dan wel de volgende dag leveren , gratis bezorgen en installeren ???
Ja en dat is ook zo bij een wasmachine van € 300 , voor 23.59 besteld is volgende dag in huis .
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Tjonge wat een zure reactie..... als ze nou gratis levering de volgende dag aanboden dan zou je een punt hebben. Maar dat doen ze niet en dat weet je maar al te goed voor je er iets besteld. Als dat je niet bevalt bestel dan gewoon ergens anders, maar dan is de kans groot natuurlijk dat je meer betaald.

Dat je gefrusteerd bent omdat je een paar dagen langer dan, jij had, verwacht op je nieuwe speeltje moet wachten snap ik nog enigzins, maar klagen over dingen die je vooraf al wist snap ik dan weer niet.

Volgende is zeker klagen omdat Coolblue niet levert wat jij wil hebben? Hoe durven ze ;-).
 
Laatst bewerkt:

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Er is bij klantencontact maar 1 ding belangrijk: de perceptie van de klant. Als die zich goed voelt is het in orde.
En dat kan je sturen door verwachtingen realistisch aan te geven, en door te communiceren. Verkopen en factureren kan iedereen, een klant een paar duizend euro lichter maken en hem toch met een goed gevoel naar huis sturen is al moeilijker.
En als het extern niet werkt, dan zal het intern ook niet lopen zoals het hoort en krijg je te maken met werknemers die zich niet betrokken voelen (perceptie!) en navenant gaan presteren.

Waarom een bedrijf als Coolblue dat wel kan, ze zetten er volop op in, de vervoerskost zit verrekend in de prijs (ze zijn veelal niet de goedkoopste) en ze hebben dusdanig veel omzet dat hun camion altijd vol zit en als die eens halfvol moet rijden is het niet erg want niet rijden is geen levering en geen inkomsten.

my 2cts :)
Kris
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Coolblue is idd niet de goedkoopste en dat streven ze ook niet na, bij hen draait het om service met een (glim)lach en dat doen ze heel goed.

Vwb HBM, we zijn met zn allen verwend geraakt door de diverse vormen van webshops, zij doen daar ‘niet’ aan mee.
Als je dat niet bevalt dan bestel je daar niet en als niemand dat meer doet dan houdt het bestaan van die tent vanzelf op, maar zo lang er een hoop mensen de prijs belangrijker vinden dan service, hebben zij een (voor hen) werkende formule.

Wil je service (en kwaliteit...) dan bestel je elders, gaat het om de prijs dan zal je hun ‘service’ op de koop toe moeten nemen.

Ik ben zelf ook best een prijs shopper, maar ik heb al een paar webshops op mijn zwarte lijst staan omdat ik de service dermate slecht/onbeschoft vond, dat ik een volgende keer elders wat meer ga betalen.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Even los van het bezorgen.
Een maand geleden heb ik bij HBM een nieuwe motor met snelheidsregelaar voor mijn houtdraaibank gekocht.
Ik ben met foto's op mijn telefoon naar de winkel gegaan (Ik rijdt er praktisch elke dag langs), en werd vriendelijk geholpen door een van de technische medewerkers.
De spullen waren op voorraad en ik was totaal € 114,- incl. B.T.W. kwijt.

Later bleek de oude poelie niet op de nieuwe motor as te passen. De nieuwe as (15mm) is 1 mm dikker dan de oude (14mm).
Ik heb ze gemaild of er een zelfde motor is, maar dan met een dunnere as. Of een andere poelie met een gat van 15mm.
Ze hebben mij keurig de volgende dag terug gemaild dat ze dat niet hebben, en of het mij zelf lukt om het op te lossen.

Met een staalboor van 15mm en wat olie, was het zo gepiept.

Maar, ondanks dat technische hobbeltje was de service verder wel goed. Hele vriendelijke mensen.
 

cj0

Nieuw lid
11 jan 2019
4
0
HBM is leuk voor hobby machines, maar als ik er mijn geld mee zou moeten verdienen dan kies ik voor wat anders. En ja ik vindt de medewerkers van HBM uitermate vriendelijk en behulpzaam. Niet alles gaat goed bij HBM. Onderdelen verzenden per post lukte ook niet in 1 dag, maar dat is ze niet aan te rekenen. Gelukkig werd het onderdeel (zonder kosten = service) met track en trace zodat duidelijk wordt dat PostNL de vertragende factor daar is. Bij de verfspuitenset blijkt geen snelkoppeling te worden meegeleverd, dat de medewerker mij daar niet op attendeert vindt ik een misser, bijna alle losse verfspuiten die ze verkopen worden wel met snelkoppeling afgebeeld. Bij HBM werkt het naar mijn idee beter om zelf in Moordrecht op de stoep te staan, dan met pakket/vracht transport.

Coolblue is bij mij afgeschreven: een NAS die defect geleverd werd. Ter reparatie wordt het aangeboden (geen omruil) en vervolgens na 6 tot 8 weken weken wachten weer een defect exemplaar teruggestuurd krijgen. Uiteindelijk maanden wachten om het geld terug te krijgen.

Overigens: de kwaliteit van de donkerblauwe HBM HM frees (7683) is precies waar je voor betaald, heel weinig stand tijd voor heel weinig geld: ongeveer 5 meter Trespa afronden voor EUR 1,64 excl. BTW. Per meter nog een redelijk bedrag als je het vergelijkt met de EUR 35 voor een JSO die ongeveer 72 meter stand tijd heeft.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.