HBM machines Moordrecht

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
@chevvy66 Je moet eens begrijpend lezen beste, het is net het omgekeerde van wat je zegt! Ik zou geen probleem hebben dat mijn order in groupage staat bij de transporteur. Het probleem die ik heb is dat HBM helemaal niet antwoord
op mails van mij. Het order staat trouwens op dit moment nog altijd op "staat klaar voor verzending" , terwijl het al verzonden is. Maar dat makkt allemaal niets uit, het grote probleem is dat ik desondanks diverse mails
naar HBM tot op vandaag gewoon NIETS hoor van hen. Dat heeft nu eens niets te maken met groupage bij een transporteur, dus om jouw term te gebruiken "nee dat is niet bij mij opgekomen " omdat het niet aan de orde is.
 
Laatst bewerkt:

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
en om conectra te antwoorde, exact dat is het.
Ik verwacht hELEMAAL niet dat ik prioriteit behandeling krijg ...

Feit is :

TOT deze morgen stond het order bij HBM op "klaar voor verzending".
Dan plots krijg ik een mail van een transport firma, binnen 4 uur zijn we er ????

Alle geluk dat ik verlof kan nemen, want van HBM heb ik niets mogen vernemen tot op dit moment, en DAAR gaat het mij om, de communicatie!
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
en om conectra te antwoorde, exact dat is het.
Ik verwacht hELEMAAL niet dat ik prioriteit behandeling krijg ...

Feit is :

TOT deze morgen stond het order bij HBM op "klaar voor verzending".
Dan plots krijg ik een mail van een transport firma, binnen 4 uur zijn we er ????

Alle geluk dat ik verlof kan nemen, want van HBM heb ik niets mogen vernemen tot op dit moment, en DAAR gaat het mij om, de communicatie!


ik ga volledig met je mee Bram,

als je onder het kopje verzenden staat:

Onze vervoerder levert bestellingen af op de volgende door ons vastgestelde dagen:

Maandag, Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Vrijdag.
Op de dag van levering ontvangt u tijdig een mailing van onze vervoerder met hierin het verwachte levering tijdstip.
Indien u niet aanwezig bent en de goederen niet afgeleverd kunnen worden, zullen er dubbele verzendkosten in rekening.

ik vind persoonlijk dat hbm die toch veel aan particulieren
[FONT=Open Sans, Arial, sans-serif]levert dit moet veranderen, zoals ik het lees moet je die dagen thuis zijn en zien wanneer je smorgens een mail krijg met de tijd.. anders jammer jo kost je geld als je er niet bent hahahahahaha

laten ze dit omzetten naar een lever dag,, dan kun je die dag er rekening mee houden ... maar goed mischien kan het niet uit vanwegen de prijzen van HBM.

maar goed Bram,, goedkoop of niet,, HBM is een veel besproken club, waar de service ook op dit forum een veel besproken item is..

maar bedankt voor het delen,, van je ervaring..

groet robert [/FONT]
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Is het niet een idee om met die mensen van HBM te gaan praten, face to face en op een nette manier.
Er wonen vast wel een aantal forumleden in de buurt van Moordrecht, zodat er een nklein clubje heen kan. Even een aantal cases verzamelen hier en dan heen met het thema 'hoe kunnen we meehelpen en meedenken om de service van HBM te verbeteren'.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
He ja goed idee laten anderen tijd steken in hoe hbm zijn zaakjes moet regelen :confused:
Nee sorry, ik ben van mening dat ze dat zelf moeten doen.
Ze kunnen hier meelezen op het forum en daar lering uit trekken, maar ik vermoed dat ze daar geen interesse in hebben
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Is het niet een idee om met die mensen van HBM te gaan praten, face to face en op een nette manier.
Er wonen vast wel een aantal forumleden in de buurt van Moordrecht, zodat er een nklein clubje heen kan. Even een aantal cases verzamelen hier en dan heen met het thema 'hoe kunnen we meehelpen en meedenken om de service van HBM te verbeteren'.

idee is goed!!
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
He ja goed idee laten anderen tijd steken in hoe hbm zijn zaakjes moet regelen :confused:
Nee sorry, ik ben van mening dat ze dat zelf moeten doen.
Ze kunnen hier meelezen op het forum en daar lering uit trekken, maar ik vermoed dat ze daar geen interesse in hebben

maar ik ga met jou idee mee....

Als mijn klanten mij moeten gaan vertellen dat ik eens service moet leveren, hahaha baaaaaaai

daarom heb ik al eens eerder geschreven dat ik service zeer hoog heb staan,, prijs is wat, maar ik vind goede service best wat waard, en zeker als je iets hebt dan ben ik tenminste zo blij dat ik dan mischien iets meer heb uitgegeven maar een goede club achter zn product staat.

ik maak het zelf ook mee dat ik een klant een prijs opvraag bij me en het soms te duur vind.. (komen ze met website's van discounter en stunter dit en dat)

en dan later opbellen van mmm nu is er wat of het was toch wel rommel.. en dan bij mij komen uit huilen hahahah

maar goed,, blijft erg vervelend voor deze man die daar wat bestel en zo vervelend is behandeld.. of meer niet is behandeld
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
ik ga volledig met je mee Bram,

als je onder het kopje verzenden staat:

Onze vervoerder levert bestellingen af op de volgende door ons vastgestelde dagen:

Maandag, Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Vrijdag.
Op de dag van levering ontvangt u tijdig een mailing van onze vervoerder met hierin het verwachte levering tijdstip.
Indien u niet aanwezig bent en de goederen niet afgeleverd kunnen worden, zullen er dubbele verzendkosten in rekening.

ik vind persoonlijk dat hbm die toch veel aan particulieren
levert dit moet veranderen, zoals ik het lees moet je die dagen thuis zijn en zien wanneer je smorgens een mail krijg met de tijd.. anders jammer jo kost je geld als je er niet bent hahahahahaha

laten ze dit omzetten naar een lever dag,, dan kun je die dag er rekening mee houden ... maar goed mischien kan het niet uit vanwegen de prijzen van HBM.

maar goed Bram,, goedkoop of niet,, HBM is een veel besproken club, waar de service ook op dit forum een veel besproken item is..

maar bedankt voor het delen,, van je ervaring..

groet robert

Ik heb onlangs een compressor van HBM mogen ontvangen, waarover ik op vrijdag netjes een telefoontje kreeg of het schikte als ze deze op dinsdag kwamen leveren. Het kan dus wel!

Is HBM overigens op de hoogte van dit soort topics, of heeft het zin om ze via een mailtje te tippen? Als ze het niet weten kunnen ze er ook niks van leren..
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Valt dat niet onder de noemer markt onderzoek ?
Zou wel dom zijn als ze niet op de hoogte zijn van dit forum
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik kom regelmatig bij HBM en ik denk dat een heleboel problemen zijn terug te voeren op snel gegroeid. Elke keer dat ik er kom hangen er posters waarop ze personeel zoeken. Het valt niet mee om mensen te vinden die genoeg kennis hebben van gereedschap en die het ook nog leuk vinden om klanten te woord te staan. Vaak is het aan de balie erg druk en worden er ook nog klanten overgedragen, omdat niet elke medewerker overal verstand van heeft. Dat is vaak een beetje rommelig, maar ze proberen hun klanten voor zover ik dat kan zien, zo goed en deskundig mogelijk te helpen . Ik gok dat de mensen die aan de balie helpen,dezelfde mensen zijn die alle vragen die via de mail komen moeten beantwoorden. Dat moeten ze dan doen op de wat rustigere momenten. Als die er te weinig zijn blijven er dingen liggen. Ook de mensen die bij HBM werken hebben recht op pauzes en ze willen s'avonds misschien wel met hun kinderen naar de voetbal of zo. Ik denk dat het meer overmacht dan onverschilligheid is. Als ik zie wat er weggestuurd wordt, zal er ook wel heel veel wel goed gaan. Ik heb er geen aandelen of zo, maar een organisatie opschalen is niet zo eenvoudig als je denkt. Vooral niet als je daar deskundig personeel voor nodig hebt. En als je je echt te kort gedaan voelt, stap je in de auto en ga je dat aan de balie melden. Je zal zien dat je dan correct geholpen wordt. Het is nou eenmaal zo, dat de mensen die de moeite nemen om naar je zaak toe te komen, het eerste geholpen worden. Of je dat nou leuk vindt of niet.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Het is nou eenmaal zo, dat de mensen die de moeite nemen om naar je zaak toe te komen, het eerste geholpen worden. Of je dat nou leuk vindt of niet.

Laat ik het daar nou helemaal niet mee eens zijn. Hoe vaak heb ik niet bij een balie gestaan, netjes op de beurt wachtend en dan gaat de telefoon en wordt dat eerst uitgebreid afgehandeld… Om je dood te ergeren. Slecht een enkele maal meegemaakt hoe het hoort: "Dag, firma X aan de lijn, ik moet even mensen hier helpen en kom zo bij u terug."

Maar in het algemeen: servicegericht en klantvriendelijk zijn nu eenmaal niet karaktereigenschappen van de gemiddelde Nederlander. Nou hoeft het van mij ook niet op zijn Amerikaans-serviel, maar laten we zeggen richting Duits, dat zou al heel wat zijn. Gewoon -- beleefd, netjes, vriendelijk, voorkomend.

Correctie: tikfout.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Laat ik het daar nou helemaal niet mee eens zijn. Hoe vaak heb ik niet bij een balie gestaan, netjes op de beurt wachtend en dan gaat de telefoon en wordt dat eerst uitgebreid afgehandeld… Om je dood te ergeren. Slecht een enkele maal meegemaakt hoe het hoort: "Dag, firma X aan de lijn, ik moet even mensen hier helpen en kom zo bij u terug."

Maar in het algemeen: servicegericht en klantvriendelijk zijn nu eenmaal niet karaktereigenschappen van de gemiddelde Nederlander. Nou hoeft het van mij ook niet op zijn Amerikaans-serviel, maar laten we zeggen richting Duits, dat zou al heel wat zijn. Gewoon -- beleefd, netjes, vriendelijk, voorkomend.

Daar heb je gelijk in Bert maar een mail beantwoorden is het minst wat je kan doen, en dat hoeft van mij niet binnen 4 uur.
Ik vind het opnemen van de telefoon terwijl er klanten in de winkel staan die de moeite doen om naar je toe te komen net zo onbeschoft als consumenten die bij de kassa staan en met het mobieltje aan het bellen zijn.
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
Valt dat niet onder de noemer markt onderzoek ?
Zou wel dom zijn als ze niet op de hoogte zijn van dit forum

Daar kun je wel van uit gaan maar zeker weten doe je het niet. Vervolgens blijven de klachten bestaan. Als niemand ze uit kan het bedrijf in kwestie ook niet weten dat er iets mis gaat (even heel zwart-wit gezegd).
 

Debonk

Nieuw lid
24 okt 2012
12
0
Ook ik ben een aantal keren bij HBM geweest. Iedere keer nam ik me voor dit is de laatste keer, maar ja, ze verkopen scherp aan de prijs. Ik gun elk bedrijf zijn winsten, echter het is niet alleen HBM, veel verkopers zijn té onbeschoft of ongeïnteresseerd. Moet je eens in de VS een winkel binnenstappen; je weet niet wat je overkomt. Maar goed, ik trek dan mijn eigen plan en koop mijn spullen bij Alibaba in Hong Kong. Dat kun je dan het marktmechanisme noemen. Ik ben, gezien mijn ervaringen, het stadium van maatschappelijke betrokkenheid voorbij. Ik steun dus niet onze eigen economie. Ik adviseer je om eens de site (https://home.aliexpress.com/ ) te bekijken en te zoeken op "woodworking". En verbaas je dan over de prijs en het assortiment. Engelstalig uiteraard, maar iedereen begrijpt de prijzen die erbij staan. Ik ben vooral weg van de kwaliteit van de freesjes. Ook de afhandeling van je aankoop gaat heel netjes en overzichtelijk. Ben benieuwd of mijn ervaringen gedeeld worden. Ik ben vast niet de enige...
Groet van Frans. (happy customer)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Uhm, Ali is ~geen~ rover. Dat zijn die 40 anderen. OK ja hij stal dan wel van de rovers, maar dat is toch niet geheel hetzelfde, toch?

(Zo, dat was weer nuttig)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.