HBM machines Moordrecht

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Wat the hell is dit voor zaak..

Op zoek zijnde naar een set forstner bits kwam ik er al vrij snel achter dat alleen HBM ze relatief goedkoop aanbied, het zal vast niet het beste kwaliteit technisch zijn, maar hoe vaak ga ik ze gebruiken?

Vandaag was ik wat vroeger klaar met werken, dacht laat ik eens een bezoekje brengen aan deze zaak.

Toegegeven, de zaak is tof. Op het zicht mooi spul en mooie prijzen. Ondanks dat ik vaak negatieve dingen lees over HBM op dit forum, heb ik echt wel gezien dat er mooie materialen te halen zijn.

Op de tweede verdieping staan de grotere machines, daar aangekomen proefde ik een koude sfeer, een medewerker stond met een klant in gesprek en onderbrak zijn gesprek bij mijn komst door me kort aan te kijken. Ik zei hierop gedag waarop de beste man zonder iets terug te zeggen verder ging met de verkoop van kennelijk wel een hele belangrijke deal (kennelijk belangrijker dan mij terug gedag zeggen). Ik weet dat dit nogal een gevoelskwestie is maar goed.

Ik eindigde met het setje forstner bits voor 15 euro, een stofkapje en een veiligheidsbril in mijn handen bij de kassa.
De kassa telde 5 verkopers en voor elke verkoper stonden circa 2 klanten per verkoper in de rij.

Daar ik uit de gesprekken tussen verkoper en klant bij de kassa opmaakte dat HBM veel vanuit het magazijn werkt begreep ik dat het allemaal wat langer duurde. Toevallig stond ik achter een kassa waar een Engels sprekende man kennelijk nogal een moeilijke casus voorlegde. Ik zag de rijen naast me sneller gaan en zag nieuwe klanten aansluiten die de zaak met hun nieuw aangeschafte dingen op het oog tevreden verlieten.

Ik merkte dat de man voor mij nog wel heeeeel lang bezig ging zijn, waarop ik maar van rij wisselde. Bij de linker rij aangekomen stond een mevrouw een klant te woord, en verdween gedurende dit gesprek zo'n 3 keer het magazijn in. Uiteindelijk, na circa 20minuten wachten in de rij met mijn 3 artikelen was ik dan aan de beurt. De man voor mij liep met een doos vol spul weg en ik stond klaar om mijn drie artikeltjes op de toonbank neer te leggen. Hierop zag ik de vrouwelijke verkoper, zonder dat ze oogcontact met me maakte of mij uberhaupt een blik waardig gunde weg liep richting magazijn waarbij ik hoorde dat ze tegen een collega zei "zo nu ga ik ff pauzeren". Nog in de veronderstelling dat ik het verkeerd gehoord had wachtte ik nog 2 minuten voor de lege toonbank, waarop ik een nieuwe verkoper aan zag komen lopen die aanschoof bij de lege kassaplek.... met een klant die hij kennelijk uit de showroom meegenomen had en met wie hij in de daar aanwezige computer dook.

Mijn artikelen heb ik in een DeWalt bithouder set box gedumpt, waarop een HBM sticker de overweldigende aanbieding van 15 euro af te lezen was, met vele uitroeptekens, elders 30 euro zei de HBM sticker. (mijn google search tijdens het lange wachten had al anders verklaart, zelfs op de webshop van HBM zelf staat deze voor 10 euro ipv 15).

Hopend dat ik nog op dit wegdumpen van mn artikelen in het zicht van de verkopers aangesproken zou worden, zodat ik de aandacht zou krijgen mijn ontevredenheid te tonen richting de gang van zaken, gebeurde er niks.. nog steeds was ik inzichtbaar.......

Ik snap dat jullie er zelf niet bij waren en vast een eigen idee hebben bij mijn verhaal, maar trek je eigen conclusie.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ja er is een conclusie: het gaat ze te goed. Dat je moet wachten op je beurt is normaal. Het oogcontact en woorden als ik deze klant heb geholpen kom ik bij u moeten de rest doen. Niet aankijken en weglopen is een doodzonde.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
@Wim Kluck thanks, ik denk dat je de juiste snaar raakt.

@Bijtel zoals je wellicht uit mn verhaal al wel opmaakte is het antwoord helaas nee. Ik was er helemaal klaar mee.
Goed dat je kritisch bent want eigenlijk hoor ik dit rechtstreeks richting hun terug te koppelen. Echter, ik was zo klaar met deze zaak na dit bezoek op deze manier. Natuurlijk moet je wachten als het druk is, sterker nog, ik zou de laatste zijn die daarover zou klagen, maar ik vond deze situatie gewoon zo absurd..

Natuurlijk had ik mijn mond open moeten trekken op het moment dat in de kassa rij waarin ik sta de vrouw weg loopt om kennelijk te gaan lunchen en dat de mannelijke verkoper aanschuift met een andere klant die voor me komt staan. Je hebt helemaal gelijk.. echter ik had er gewoon echt helemaal geen zin meer in.

Ik ben zelden in een winkel weggelopen, zeker niet als ik dingen in mijn hand had die ik heel graag wilde hebben, maar ik vond dit gedrag ronduit asociaal. En uiteraard ging dit gepaard met de rest van de sfeer die daar hing (zoals beschreven).

@Toxiq, ik wist van je topic af maar kon hem zo snel niet vinden, anders had ik mijn verhaal daaronder geplaatst.

Wees vooral kritisch, als het aan mij ligt en ik gewoon een jankerd ben neem ik dat voor lief.
 
Laatst bewerkt:

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Toevallig stond ik achter een kassa waar een Engels sprekende man kennelijk nogal een moeilijke casus voorlegde.
Het kan 2 kanten op natuurlijk. Krijg je als klant geen aandacht en is het beste antwoord is "als het er niet ligt hebben we het niet" is het niet goed , 20 minuten in een rij natuurlijk ook niet.
Grote artikelen reserveer ik altijd voor via het Internet, en het klinkt misschien heel tegenstrijdig maar ALS ik ga is dat meestal op Zaterdag en heb er nooit langer dan 10 minuten in de rij gestaan.
Ik werk er niet, heb er geen aandelen maar kan dit toch nog beter hebben (iedereen druk met klanten) dan dat je als klant rondloopt en een van de medewerkers zit "gezellig 45 minuten aan de stamtafel te keuvelen met een klant" over houtdraaien (ik weet het, schreef het al eerder) terwijl ik met vragende ogen rondloop (Baptist).
Wat betreft lunchen, (heb zelf ook in een winkel gewerkt) , is een instelling van "eerst deze klant helpen" natuurlijk heel klantvriendelijk maar er is altijd een "volgende klant", dus op een gegeven moment moet je wel. Bovendien begrijp ik dat het gat toch wel opgevuld werd.

(kennelijk belangrijker dan mij terug gedag zeggen). Ik weet dat dit nogal een gevoelskwestie is maar goed
.
Is misschien een gevoelskwestie en misschien spelen mijn autistische trekjes daar wel in mee maar ik wordt helemaal kriegelieg van Amerikaanse toestanden : "Hi I am Jack and how can I help you today" met een nietgemeende smile, ik kan het dan nooit laten te antwoorden met "Just a hamburger Jack, not a relationship". Heb altijd zo iets van "laat me met rust en als ik iets nodig heb kom ik wel"
 
Laatst bewerkt:

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
2-ledig wat mij betreft.... Al begrijp ik heel goed dat je je bijna niet welkom voelde!

Maar wat ik ook lees is dat wanneer je eenmaal geholpen wordt men hier ook de tijd voor neemt, zoals die lastige casus van die engels sprekende meneer of die klant waar de verkoper nog eens wat voor opzoekt in de computer.
Het ligt volgens mij aan de instelling van individuele verkopers, de mevrouw die ineens ging lunchen. Ik las wel van iemand het commentaar dat er altijd een volgende klant is.... Daar ben ik het niet mee eens, zeker niet als er 5 verkopers staan. Deze mevrouw had best kunnen zien dat wanneer ze die ene klant nog had geholpen dat het daarna wat rustiger zou zijn. Daarbij, er stond al iemand, niet dat er iemand nog snel kwam aanlopen ofzo.... Deze mevrouw had waarschijnlijk haar moment niet, daar doet de winkel niets aan af.
Je had ook direct contact kunnen maken met betreffende mevrouw of de verkoper die met een klant aan kwam lopen, je moest er zelfs voor aan de kant?

En dat spullen via een webwinkel goedkoper zijn dan in een "echte" winkel spreekt voor zich, wel verwarrend dat het een en hetzelfde bedrijf is maar goed personeel, pand etc kost gewoon wat en wil je concureren op internet moet je wat scherper zijn in je prijzen wat met puur een warehouse prima kan.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
In de supermarkt hebben ze bordjes met "deze kassa gaat sluiten" Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. We zijn mensen van vlees en bloed, eten en drinken is een eerste levensbehoefte, dat gaat wat mij betreft altijd voor, maar laat de klant wel weten waar die aan toe is. Die communicatie ontbrak hier kennelijk.

En voor lastige vragen heb je verkopers in de winkel lopen, een kassa is alleen voor afrekenen. Ook hier weten ze in de supermarkt raad mee, daar hebben ze een infobalie.

Kennelijk doen de heren van Buitelaar zelf nooit boodschappen:confused:
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Wat the hell is dit voor zaak..

Op zoek zijnde naar een set forstner bits kwam ik er al vrij snel achter dat alleen HBM ze relatief goedkoop aanbied, het zal vast niet het beste kwaliteit technisch zijn, maar hoe vaak ga ik ze gebruiken?

Vandaag was ik wat vroeger klaar met werken, dacht laat ik eens een bezoekje brengen aan deze zaak.

Toegegeven, de zaak is tof. Op het zicht mooi spul en mooie prijzen. Ondanks dat ik vaak negatieve dingen lees over HBM op dit forum, heb ik echt wel gezien dat er mooie materialen te halen zijn.

Op de tweede verdieping staan de grotere machines, daar aangekomen proefde ik een koude sfeer, een medewerker stond met een klant in gesprek en onderbrak zijn gesprek bij mijn komst door me kort aan te kijken. Ik zei hierop gedag waarop de beste man zonder iets terug te zeggen verder ging met de verkoop van kennelijk wel een hele belangrijke deal (kennelijk belangrijker dan mij terug gedag zeggen). Ik weet dat dit nogal een gevoelskwestie is maar goed.

Ik eindigde met het setje forstner bits voor 15 euro, een stofkapje en een veiligheidsbril in mijn handen bij de kassa.
De kassa telde 5 verkopers en voor elke verkoper stonden circa 2 klanten per verkoper in de rij.

Daar ik uit de gesprekken tussen verkoper en klant bij de kassa opmaakte dat HBM veel vanuit het magazijn werkt begreep ik dat het allemaal wat langer duurde. Toevallig stond ik achter een kassa waar een Engels sprekende man kennelijk nogal een moeilijke casus voorlegde. Ik zag de rijen naast me sneller gaan en zag nieuwe klanten aansluiten die de zaak met hun nieuw aangeschafte dingen op het oog tevreden verlieten.

Ik merkte dat de man voor mij nog wel heeeeel lang bezig ging zijn, waarop ik maar van rij wisselde. Bij de linker rij aangekomen stond een mevrouw een klant te woord, en verdween gedurende dit gesprek zo'n 3 keer het magazijn in. Uiteindelijk, na circa 20minuten wachten in de rij met mijn 3 artikelen was ik dan aan de beurt. De man voor mij liep met een doos vol spul weg en ik stond klaar om mijn drie artikeltjes op de toonbank neer te leggen. Hierop zag ik de vrouwelijke verkoper, zonder dat ze oogcontact met me maakte of mij uberhaupt een blik waardig gunde weg liep richting magazijn waarbij ik hoorde dat ze tegen een collega zei "zo nu ga ik ff pauzeren". Nog in de veronderstelling dat ik het verkeerd gehoord had wachtte ik nog 2 minuten voor de lege toonbank, waarop ik een nieuwe verkoper aan zag komen lopen die aanschoof bij de lege kassaplek.... met een klant die hij kennelijk uit de showroom meegenomen had en met wie hij in de daar aanwezige computer dook.

Mijn artikelen heb ik in een DeWalt bithouder set box gedumpt, waarop een HBM sticker de overweldigende aanbieding van 15 euro af te lezen was, met vele uitroeptekens, elders 30 euro zei de HBM sticker. (mijn google search tijdens het lange wachten had al anders verklaart, zelfs op de webshop van HBM zelf staat deze voor 10 euro ipv 15).

Hopend dat ik nog op dit wegdumpen van mn artikelen in het zicht van de verkopers aangesproken zou worden, zodat ik de aandacht zou krijgen mijn ontevredenheid te tonen richting de gang van zaken, gebeurde er niks.. nog steeds was ik inzichtbaar.......

Ik snap dat jullie er zelf niet bij waren en vast een eigen idee hebben bij mijn verhaal, maar trek je eigen conclusie.




Nou ik geef je groot gelijk,,, hey het kan druk zijn,, prima,, iedereen wil graag geholpen worden ook al heeft het meer tijd nodig.

maar als je in een winkel kom, wil je fatsoenlijk goedemiddag tegen elkaar kunnen en willen zeggen.. en het punt dat je beschrijft van doen of dat je een stuk stront bent schiet bij mij al verkeerd.

weet je zoals het al eerder is beschreven, zal het hun te goed gaan... ze hoeven dus niet echt te werken voor hun centen.. ben er ooit 1 x geweest en herken het idd wel,, vond het ook geen fijne zaak.

ik werk al ruim 10 jaar voor me zelf,, en des te meer ervaar je dan dat je voor 300% voor elke cent moet werken en dat je klanten jou eten betalen!!

maar daar hebben toch bepaalde winkels ( personeel ) erg veel moeite mee om dat te begrijpen..


groet robert
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Tsja service, het hoeft eigenlijk zo goed als niets te kosten, maar bij "geen" kan je dat een aardige duit schelen. Dit staat nu weer op internet en is regelrecht anti reclame. Stom een ander woord is er niet.
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Niets mis met die winkel. Je moet kritisch zijn met wat je er koopt. Logisch, het meeste is China meuk.
Ik heb echter alleen maar vriendelijk personeel ervaren. Mag er graag rondstruinen. Eens in de paar maanden of zo.
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Is misschien een gevoelskwestie en misschien spelen mijn autistische trekjes daar wel in mee maar ik wordt helemaal kriegelieg van Amerikaanse toestanden : "Hi I am Jack and how can I help you today" met een nietgemeende smile, ik kan het dan nooit laten te antwoorden met "Just a hamburger Jack, not a relationship". Heb altijd zo iets van "laat me met rust en als ik iets nodig heb kom ik wel"

Ik begrijp wat je bedoelt - en toch, je weet zeker dat als je aandacht of hulp nodig hebt, er altijd iemand voor je klaar staat. en je weet dat al die (arme) vloermedewerkers op hun gedrag worden afgerekend, en er dus ook vrijwel nooit de kantjes van af zullen lopen. Ook niet goed natuurlijk, maar voor jou als klant wel fijn. Mijn ervaring is dat het snel went in Amerikaanse winkels...
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Wat the hell is dit voor zaak..

Hey,
goed dat je dat deelt! ongelooflijk dat het zo gaat! Ik merk veelal dat wanneer ik goed geholpen wordt, ik ook terug kom en daar ook gerust een paar euro extra voor wil betalen. Zo heb ik wat adresjes waar ik zo tevreden over ben dat ik er soms even langs ga wanneer ik in de buurt ben. Al lopend in de winkel bedenk ik me wat ik nog mis in mijn garage of wat ik nog nodig denk te hebben in de toekomst.

Op naar de volgende zaak en bij dit soort zaken zal ik dus alleen online bestellen of even verder kijken :)
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik heb dan ook echt wel ff getwijfeld dit hierop te zetten, omdat ik weet dat een negatieve recensie op internet pijnlijk kan zijn,
maar ik vond het toch het noemen waard en was vooral benieuwd naar jullie ervaringen, naar blijkt heeft niet iedereen deze ervaringen, sterker nog.. ik lees hier ook superpositieve ervaringen, blij om te horen!

Kennelijk heb ik een verkeerd moment gekozen naar binnen te stappen, shit happends.

Ik ben persoonlijk wel klaar met deze winkel door deze ene ervaring, maar ook omdat ik toch niet echt van de hbm machines ben, maar ik wilde het forstner bit setje graag hebben, en ze hadden mooie frezen liggen.

Iedereen iig ff bedankt voor de feedback, bij een volgende keer zal ik toch mn mond maar ff opendoen, miss krijg ik wel een goede reden.

By the way.. ik ben echt niet van de superspeciaalzaken waar je 10% extra betaald voor de service (ook al waardeer ik het bestaan hiervan zeker wel), sterker nog, ik ben een echte webshopper (hoe goedkoper hoe beter), maar zelfs bij Cranenbroek of Intergamma winkels staan medewerkers altijd voor me klaar of komen zelfs naar me toe, ik proefde hier voor mij persoonlijk een slechte sfeer, maar nogmaals is persoonlijk en kan toevalig zijn geweest.

@korte, ik zie steeds vaker dat webshops van een zelfde bedrijf goedkopere prijzen hanteren dan in de winkel (dit is overigens niet alleen ri HBM bedoeld, want veel bedrijven doen dit), ik ga nu weer ff eigenwijs doen, maar ik vind dit toch niet kunnen. Ik begrijp heel goed dat een fysiek bedrijf geld kost, maar maak dan de bedragen gelijk en bv een euro duurder op de webshop.
 
Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
In de winkel op zich ben ik nooit geweest, maar bij mailcontact krijg ik binnen de kortse keren een bevredigende reactie.
Heb laatst b.v. Na een discussie op het forum over een 350 lintzaag de beschrijving opgevraagd van de 350, kreeg deze direct toegestuurd.
Daar stond echter niet in waar het lint moest lopen, dus weer even een mailtje.
Dezelfde dag reactie, dat dit geheel op het wiel moest lopen.
Ook bij aankopen via de site geen problemen.
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Over de drie kwartier keuvelen over houtdraaien bij Bptst...

Ik ben er nu al meerdere keren geweest, en het valt me op dat ikzelf, en heel veel anderen, vaak een hele tijd blijven rondstruinen en ons vergapen aan alles wat er te koop is. Ik hoef dan niet direct een "kan ik U helpen, m'neer". Heb ik een vraag heb, stap ik op het personeel af. Als ze gewoon aan het kwebbelen zijn, wordt dat even onderbroken en wordt je geholpen. Je kunt aangeven wanneer je hulp wilt.... maar je moet het wél zelf doen..!
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Als je ziet dat wanneer jij aan de beurt bent de baliemederwerker/ster zegt dat die pauze gaat nemen dan lijkt het mij handig om op dat moment nog even te zeggen dat je graag geholpen wil worden en dan zal de persoon die wegloopt waarschijnlijk een ander roepen om jou te helpen.
Je preekt die persoon duidelijk aan en dan zal die persoon zich aangesproken voelen en iets regelen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Waarom zou je als je ontevreden bent dat niet aan anderen mogen vertellen, is het in de regel niet normaal dat je in ieder geval zorgt dat de klant weet dat je hem gezien hebt en weet dat je later bij hem komt (indien gewenst)
Nee sorry, maar daar heeft de verkoper steken laten vallen (en dat is bij HBM wel vaker het geval mijner inziens)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.