HBM machines Moordrecht

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
[hypothetische modus aan]

Ik ben onlangs bij HBM in moordrecht geweest, wat een fijne zaak!
Ik had interesse in een klein vlakbankje gezien de beperkte ruimte die ik thuis heb. Naar veel zoeken kwam ik uit bij HBM, alleen las ik verschillende ervaringen op onder andere dit forum. Aangezien ik niet uit de buurt kom (raalte) heb van te voren een telefonische afspraak gemaakt. Daar aangekomen was het drukker dan ik had verwacht, ik was ook wat te vroeg dan het afgesproken tijdstip maar dat hinderde niet, de verkoper waarmee ik een afspraak had werd erbij geroepen. Samen liepen we de trap op naar de verdieping waar de verschillende vlakbankjes stonden. De verkoper nam serieus de tijd, ik denk dat we zeker wel een uur daar boven hebben gestaan en diverse modellen hebben besproken. Uiteindelijk heb ik het idee een goede keuze te kunnen maken en ronden we het boven af. Ter loops geef ik nog aan dat ik het niet zelf kan vervoeren maar dat is geen enkel probleem gaf de verkoper aan. Eenmaal beneden zocht hij een vrije computer op en we keken samen op welke dag het vlakbankje geleverd zou worden.

[hypothetische modus uit]

Ik bedoel maar aan te geven dat naast jouw ervaring er op hetzelfde moment waarschijnlijk andere mensen in de winkel aanwezig waren met wel een positieve ervaring!

Ik ben het dus niet eens om zomaar, gebaseerd op een enkele gekleurde ervaring, een bedrijf zwart te maken. Het is heel makkelijk om "verbolgen" zoiets van je af te schrijven maar daarmee trek je de hele situatie uit zijn verband.... Je had zelf wat assertiever kunnen zijn en de kassa mevrouw kunnen aanspreken... Het op een forum zetten van onvrede is wel makkelijker, dat wel...

Just my 2cents
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Weet je.. zoveel mensen zoveel meningen. In jouw hypothetische modus vind ik het nog steeds zwaar incorrect als jij met je afspraak zomaar voor mij kan gaan staan, terwijl ik overduidelijk in de rij sta, onder regie van een medewerker, natuurlijk zou jij daar enthousiast van worden, maar zo hoort het niet te werken. Een simpele uitleg erbij van de medewerker had me al anders doen reageren dan nu, dan had ik gewoon nog ff gewacht. En als dat nou het enige was, maar in mijn verhaal komen de daden van drie medewerkers voor die mij hierin allen een vreemd gevoel gaven, zeker opgeplust. Het zal allemaal verder wel, zoals gezegd zijn de meningen kennelijk zwaar verdeeld. Ik heb er over nagedacht voor ik dit verhaal op het forum "kwakte" en was erg benieuwd hoe jullie ervaringen waren. Ik moest het gewoon ff kwijt. Zoals gezegd had ik daar wat moeten zeggen, aan de andere kant, dan was ik nog steeds klaar geweest met die zaak. In mijn ogen had het niet uitgemaakt, de schade was al gedaan, maar het was van mijn kant wel netjes geweest.

Ik maak het bedrijf niet zwart, ik schets mijn eerste en enige ervaring en gevoel bij deze zaak. Het is zoals het gegaan is, en als dat het bedrijf zwart maakt voel ik me daar niet erg verantwoordelijk voor, simpelweg omdat het zo gegaan is.

Ik ben wel blij dat jullie kritisch zijn, is altijd goed!! Keep it up.

overigens ben ik er totaal niet op uit dit bedrijf verder schade aan te doen, ik heb mn ding gezegd en met jullie besproken. Wat mij betreft mag een moderator het gehele topic verwijderen.
 
Laatst bewerkt:

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Ik begrijp je wel, zeker!

Alleen lees ik (helaas) dit soort negatieve ervaringen vaker op het internet. En als je dan goed leest gaat het 9/10 keren om "gevoelskwestie". Dat zaken anders hadden kunnen lopen was zeker wenselijk geweest, helaas.... Maar ik vraag me af of je als je niet achter die engels sprekende meneer had gestaan, wel was gegroet door die verkoper boven of was geholpen door betreffende mevrouw, of je dat dan als normaal of bijzonder had beschouwd....? En had je dan na het afrekenen van die 15 euro ook een computer opgezocht om hierover een topic te starten met al je lof?
Ik betwijfel dat! Omdat je die benadering gewoon acht.

Nogmaals, ik begrijp dat je niet welkom voelde en dat je niet geholpen werd en dat je dat een vervelende ervaring vond. Alleen gaat het me om het principe zoiets direct te posten, zelfs na erover te hebben nagedacht.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
In alle eerlijkheid nee, ik had geen topic aangemaakt, en het is idd een slechte zaak dat mensen alleen de urge hebben negatieve dingen te beschrijven. Maarrrr.. ik had zeker in andere topics HBM aangeraden, net zoals ik Mastertools, Baptist en zelfs Cranenbroek vaak genoeg "sponsor" door een link van hen te posten van producten als mensen een bepaald product zoeken.

je hebt een punt mbt het negatieve, daar moeten we zeker van af.
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Ik heb verder ook niks tegen jou of je ervaring ;) en lees/zie inderdaad regelmatig links naar verkoopsites als advies voorbij komen in andere topics. Ook lees ik verschillende negatieve kritieken over HBM alleen zijn dat vaak gebruikers ervaringen mbt machines.
Het gaat mij enkel om de impact wat zo'n topic als deze kan hebben. Je ziet dat er zo 2 pagina's gevuld zijn met veelal negatieve ervaringen. Dat is misschien niet eens je intentie geweest maar wat dat betreft is internet echt een vals wijf en ze onthoud alles....

Maar goed, we begrijpen elkaar.... Zaagsel erover?
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Haha done deal.

ik heb iig veel aan jullie ervaringen gehad en heb mijn "gal ff kunnen spuien"

zoals gezegd @moderators wat mij betreft verwijderen deze topic.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik ben het dus niet eens om zomaar, gebaseerd op een enkele gekleurde ervaring, een bedrijf zwart te maken.

Doe jij niet het zelfde met de TS door hem zo te veroordelen ?
Ik vind dat hij het heel netjes verwoord en toelicht, van zwart maken is geen sprake, of zie je het zo omdat jij wél een goeie ervaring had

Hij is overigens niet de eerste die slechte ervaringen heeft met HBM, maar blijkbaar mag je dat niet hardop zeggen, dan is het zwartmakerij ? dat is net zo een larie als ik nu zou vragen of je aandelen hebt...

Wees blij dat er mensen zijn die hun mond durven open doen, dat kan anderen ook een nare ervaring besparen
Het is beschreven toegelicht en ieder doet er mee wat hij/zij zelf wil, toch ?

Je ziet dat er zo 2 pagina's gevuld zijn met veelal negatieve ervaringen.


Waar rook is, is vuur ;)

Wel voorzichtig waar je zaagsel overheen gooit, het is licht ontvlambaar :)
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
net zoals ik Mastertools
Dat vind ik dan weer een ballentent zeker in hun communicatie (of eigenlijk het gebrek er aan) en het op "voorraad / next day delivery" zetten van spullen in je webshop en ze dan achteraf toch net niet op voorraad zijn.
Bericht aangepast. Excuses de "Lompe mail award" was Toolnation.
 
Laatst bewerkt:

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Een ervaring puur gebaseerd op je gevoel uiten is een andere dan een gebaseerd op met argumenten onderbouwde ervaring mbt machines. Je mag van mij best kritisch zijn, maar ben dat ook richting jezelf. En relativeren is daarbij een groot goed....
Ik maak topicstarter ook niet zwart, probeer alleen een ander licht te zetten op dezelfde ervaring, mijn reactie was ook niet op de persoon maar op de inhoud gericht. Dan krijg je een andere discussie.

Informatie en waarschuwingen mbt miskopen, oplichting etc mag je van mij prima openbaar maken, wel ook graag goed onderbouwd. Daar kan je elkaar mee helpen en behoeden en is een forum als deze erg nuttig. Wat dat betreft vind ik alle vergelijkende onderzoeken hier ook erg leuk om door te lezen, daar steek ik ook veel van op.


Oh ja, ik heb geen aandelen, ben er nooit geweest, heb er nooit iets gekocht of ook maar contact ergens over gehad. Daar staat mijn kijk dus los van, ook heb ik verder helemaal niets met of tegen de topicstarter, we kennen elkaar niet.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Waarom zou je als je ontevreden bent dat niet aan anderen mogen vertellen, is het in de regel niet normaal dat je in ieder geval zorgt dat de klant weet dat je hem gezien hebt en weet dat je later bij hem komt (indien gewenst)
Nee sorry, maar daar heeft de verkoper steken laten vallen (en dat is bij HBM wel vaker het geval mijner inziens)

Ik vind het fair het bedrijf de gelegenheid te geven zich te beteren. Dat ze steken laten vallen is evident, maar dat hoeft nog niet bewust te zijn.

Lezen ze hier mee?
 
Laatst bewerkt:

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Ik vrees dat ik ga moeten beginnen toegeven dat HBM hun service ferm achteruit aan het gaan is. Ik heb daar al veel besteld nooit probleem gehad, altijd snelle respons enzo.

Nu heb ik dinsdag een order geplaatst van toch om en bij de 1.000 EURO ; alles was op voorraad volgens de website maar order blijft staan op "uw order wordt verzameld".
Vrijdagochtend een mail gestuurd naar hen om te vragen wat de verwachting is omtrent levering , we zijn zaterdag avond en ik heb nog steeds niets gehoord van hen.

Spijtige zaak, pas op, het is nu eenmalig en zal me niet weerhouden in de toekomst nog daar te bestellen, maar als het dan nogmaals voorvalt dan zal het ook wel de laatste keer geweest zijn.
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Een ervaring puur gebaseerd op je gevoel uiten is een andere dan een gebaseerd op met argumenten onderbouwde ervaring mbt machines. Je mag van mij best kritisch zijn, maar ben dat ook richting jezelf. En relativeren is daarbij een groot goed....
Ik maak topicstarter ook niet zwart, probeer alleen een ander licht te zetten op dezelfde ervaring, mijn reactie was ook niet op de persoon maar op de inhoud gericht. Dan krijg je een andere discussie.

Informatie en waarschuwingen mbt miskopen, oplichting etc mag je van mij prima openbaar maken, wel ook graag goed onderbouwd. Daar kan je elkaar mee helpen en behoeden en is een forum als deze erg nuttig. Wat dat betreft vind ik alle vergelijkende onderzoeken hier ook erg leuk om door te lezen, daar steek ik ook veel van op.


Oh ja, ik heb geen aandelen, ben er nooit geweest, heb er nooit iets gekocht of ook maar contact ergens over gehad. Daar staat mijn kijk dus los van, ook heb ik verder helemaal niets met of tegen de topicstarter, we kennen elkaar niet.

Een organisatie reviewen of basis van ervaring of gevoel is geen enkel probleem. Een machine review dient inderdaad op onderbouwde punten te zijn maar de ervaring van een winkel kan echter niet. Dat is immers een sensatie c.q. ervaring van een andere orde.

Ik moet trouwens zelf zeggen dat de machines (vlakbank) van HBM prul was, maar ik kon deze netjes retourneren en had dezelfde dag het geld terug op mijn rekening.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Korte, je hypothetische verhaal gaat al in het begin mank. HBM verkiest niet telefonisch bereikbaar te zijn. Daar gaat de service meteen al de mist in. Zouden ze een geheim nummer hebben gekozen omdat al die telefonische complimenten hen teveel werden?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Je had zelf wat assertiever kunnen zijn en de kassa mevrouw kunnen aanspreken... Het op een forum zetten van onvrede is wel makkelijker, dat wel...

Just my 2cents
Het is niet iedereen gegeven om zijn plekje onmiddellijk op te eisen. Zelf heb ik het daar ook moeilijk mee. Zelfs de eerste keer binnen stappen in een onbekende winkel kan een hele opgave zijn. En dan is het erg fijn als de medewerkers in de zaak je aanvoelen en op het juiste ogenblik (als je dus 'hulpeloos' staat rond te kijken maar niet durft te vragen) naar je toekomen en verder helpen.
Een medewerker die in gesprek is storen doe ik ook niet. Kan ik eenvoudig niet opbrengen. Dan wacht ik ook tot het gesprek beëindigd is.
(Het gaat hier zeker niet over ervaringen bij HBM, Baptist. Daar ben ik nooit geweest).
Ik wil maar juist aangeven: houdt ook een beetje rekening met mensen die verlegen zijn.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Ik vrees dat ik ga moeten beginnen toegeven dat HBM hun service ferm achteruit aan het gaan is. Ik heb daar al veel besteld nooit probleem gehad, altijd snelle respons enzo.

Nu heb ik dinsdag een order geplaatst van toch om en bij de 1.000 EURO ; alles was op voorraad volgens de website maar order blijft staan op "uw order wordt verzameld".
Vrijdagochtend een mail gestuurd naar hen om te vragen wat de verwachting is omtrent levering , we zijn zaterdag avond en ik heb nog steeds niets gehoord van hen.

Spijtige zaak, pas op, het is nu eenmalig en zal me niet weerhouden in de toekomst nog daar te bestellen, maar als het dan nogmaals voorvalt dan zal het ook wel de laatste keer geweest zijn.

Helaas het zelfde een keer meegemaakt. Had een onderdeel besteld die op voorraad was maar die niet afgestuurd werd. Als ik een mail stuurde ( telefonisch contact was niet mogelijk ) kreeg ik na 3 dagen een bericht dat het verstuurd zou worden. Heb na 14 dagen maar een collega langs laten rijden om het onderdeel op te halen. Die kreeg te horen dat de verzendkosten terug gestort zouden worden omdat "ik" het op had gehaald. Helaas hebben ze het nooit terug gestort. Ik koop daar niks meer online en als ik wat nodig heb laat ik mijn collega wel langs rijden.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Tja, maandagmiddag 14u30 (bijna 1 week na bestelling) maar nog steeds geen antwoord :) Fijne service.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Exact een week na bestelling, waarbij alles "op voorraad" was, en reeds sedert vorige week proberen contact te krijgen met HBM, nog steeds geen enkel antwoord van HBM .... maar .... krijg ik nu een mailtje van de transportfirma dat ze binnen 4 uur hier zijn! Voor mij is het duidelijk, nooit geen HBM meer voor nieuwe bestellingen. :mad::mad::mad::mad:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Is het bij je opgekomen dat een transportfirma probeert een zo economisch mogelijke route te rijden en dat daardoor je bestelling misschien een aantal dagen bij de transportfirma heeft gestaan. Dan is bij HBM je bestelling als geleverd genoteerd,maar jij hebt nog niets. Als je daar moeite mee hebt, kan je een transportfirma opdracht geven om je bestelling op te halen en daarna gelijk bij jouw te bezorgen. Dan heb je het de zelfde dag nog in huis. Ik denk dat je de rekening minder leuk zal vinden, maar snelheid kost geld.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Is het bij je opgekomen dat een transportfirma probeert een zo economisch mogelijke route te rijden en dat daardoor je bestelling misschien een aantal dagen bij de transportfirma heeft gestaan. Dan is bij HBM je bestelling als geleverd genoteerd,maar jij hebt nog niets. Als je daar moeite mee hebt, kan je een transportfirma opdracht geven om je bestelling op te halen en daarna gelijk bij jouw te bezorgen. Dan heb je het de zelfde dag nog in huis. Ik denk dat je de rekening minder leuk zal vinden, maar snelheid kost geld.


ik ben het met je eens en ook weer niet chevy!!

als je bij hbm bestel en daar staat het als geleverd dan moet het ook bij jou in de schuur staan, anders klopt het simpel weg niet,,

[FONT=Open Sans, Arial, sans-serif]"""Wij streven ernaar de bestelde producten binnen 48 uur nadat de betaling hiervan is binnengekomen aan te leveren."""[/FONT]

[FONT=Open Sans, Arial, sans-serif]dit is wat er bij hbm staat,, dus is het niet binnen 48 uur dan vind ik het prima als je even bel naar HBM, en als het daar op geleverd staat moet het ook zo zijn.
[/FONT]
wel vind ik dat hbm de leverancier moet bellen over de status want blijkbaar klopt de ict niet.

en de klant heeft er geen moer mee te maken of het nou door hbm of sinterklaas geleverd wordt,, en wie het meeste geld wil verdienen op de levering.

uiteraard als de leverancier meld van we komen vrijdag dan kun je idd niet verwachten dat jij de eerste bent op de route.

maar goed er is op dit forum al veel gesproken over hbm,,, zelf vind ik alles waar voor zn geld,, en wat dat moet zijn is persoonlijk natuurlijk..


groet robert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.