Decoupeerzaag; bosch GST 150 vs Makita 4351 keuzehulp

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Zoals de titel al aangeeft, welke van deze 2 decoupeerzagen heeft de voorkeur? En heeft iemand ervaring met een van beide?

Mijn oudje de bosch gst 60 is ermee gestopt en wil morgen even bij de hornbach een nieuwe halen. De 2 hierboven zijn beschikbaar en vallen binnen budget. Ze ontlopen elkaar niet heel veel qua specs dus graag jullie mening.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Mijn bosch heeft problemen met de electronica. Soms geen stabiele snelheid. Heb al een keer een nieuwe gehad, maar ook deze doet het soms niet naar tevredenheid. Ik gebruik hem weinig, daar mag het volgens mij niet aan liggen
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Ik heb het D-broertje van de 4351, de 4350. Werkt als een trein. Gekocht n.a.v. de zaag die ik uit de karwei gekocht had (een eigen assorti LUX), die verschrikkelijk krom trok bij 35mm MDF zagen.
Deze gaat als een tierelier, met werklichtje is het ideaal.
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Vanmorgen toch maar voor de bosch gegaan.... Weinig reviews kunnen vinden over beide, ze ontlopen elkaar ook weinig. En ik was altijd tevreden met de oude bosch en in feite is er niet veel veranderd, alle knopjes (zover ze erop zitten) zitten allemaal op dezelfde plaats wat het ook weer vertrouwd maakt, alleen in gebruik gevoelsmatig wat rustiger.
Heb er nu alleen wat mdf plaatjes mee gezaagd, dus nog niet echt goed getest maar bevalt prima.
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Had ik nog niet gelezen, bedankt daarvoor!

Ik heb nu de gst150 ce gekocht en bevalt prima. Mis tov de 140 en 160 de dubbele geleiding (als dat zo heet) en de verlichting. Maar mis het tot op heden niet. Het is eigenlijk in de basis dezelfde machine als ik had (gst 60) en dat voelt vertrouwd. De machine ligt lekker in de hand, niet te zwaar of te licht, en zaagsnede zijn tot nu toe allemaal vrij strak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.