axminster ts250 m2 vs DW745RS vs DWE7491SET

rubenb

Nieuw lid
4 mrt 2017
1
0
Dag allemaal,

Ik ben een beginner op vlak van houtbewerking maar heb sinds het maken van wat kastjes de smaak te pakken.
Ik zou dan ook graag een tafelzaag kopen en twijfel tussen de axminster en de dewalt 1&2.
Klopt mijn vermoeden dat de axminster preciezer zal zijn maar dat de dewalt ook ruim voldoende preciesie heeft om meubeltjes mee te maken? Het kleinere formaat en de mobiliteit van de dewalt staan mij nogal aan. En wat is de meerwaarde van de zwaardere dewalt tov de lichtere?

Bedankt alvast
Ruben
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Je kunt hier op het forum voldoende lezen over de DW745. Staar je niet blind op precisie. De zaag is gewoon handig als je weinig ruimte hebt en is voor meubelmaken precies genoeg. Het verschil is dat die TS niet echt bedoeld is om te slepen tov van die andere twee, waarbij je bij de SET een karretje krijgt.
 

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Let er wel op dat een kleine tafel ook nadelen heeft, zeker als je wat forse stukken wil zagen. Ik heb zelf bijvoorbeeld een festool CMS tafel op het moment en die is eigenlijk irritant klein...
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Precies wat vurenhout zegt, de deWalt is qua precisie prima en heeft echt een hele goede afstelling qua geleider.
Het is alleen het verschil in zaagbreedte maar je praat over meubeltjes dus dat klinkt niet groot en dan heb je aan de goedkoopste deWalt genoeg.
De grotere is natuurlijk wel zo handig als je jezelf ook wat groter materiaal ziet zagen in de toekomst en is dan het geld natuurlijk wel waard.
Ben je van plan veel plaatmateriaal te doen dan is naast de kleine deWalt een goede cirkelzaag met rail een hele verantwoorde uitgaaf en kan je verschillend materiaal doen met deze combinatie.
 
Laatst bewerkt:

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Een voordeel dat ik zie aan een wat forser model is dat je meer ruimte hebt voor een knappe afkort slede. Dat scheelt later weer een afkort/verstek zaag ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.