Opdracht voor de baas.

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
hey tijntje

dat ziet er netjes uit zal je baas wel blij mee zijn

groeten bas
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
daar mag je baas inderdaad blij mee zijn. een mooi bureau werkt echt een enorm stuk prettigger dan een standaard tafel. klinkt raar maar zo is het echt!! heb je nog wat leuks gekregen als bedankje?

rick
 

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0
Hij is van eikenhout gemaakt. ik heb er zon 25 tot 30 uur over gedaan. Hij zal wel lekker werken inderdaad 200 x90 ook lekker diep. bedankt voor de leuke reacties!
 

Arthur v V

Nieuw lid
4 nov 2010
19
1
25-30u dat heb je best snel gedaan. knap hoor! Naar eigen ontwerp of die van de baas?
 

gs500

Nieuw lid
30 dec 2010
3
0
Hallo Tijntje, en alle anderen!

Ik vroeg me af of je een tekening hebt met de afmetingen ed van dit bureau; een tijdje geleden ben ik begonnen met het verzamelen van foto's van houten bureau's omdat ik er graag eentje voor mezelf wil maken. Het bureau dat op de foto's hierboven staat is precies wat ik in gedachte had om te maken (denk alleen wel dat ik er wat langer over ga doen dan jij, aangezien ik er pas sinds een aantal maanden achter ben dat ik het leuk vind om met hout bezig te zijn).
Verder vroeg ik me af wat een dergelijk bureau ongeveer zou moeten kosten aan (eiken-)hout en wat eventueel andere houtsoorten zijn die geschikt zijn om zo'n soort bureau van te maken.

Trouwens echt een super-forum dit!!
 

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0
Hey,

Helaas heb ik geen tekening van het bureau. Ik weet wel ongeveer de maten.

Bladmaat is 2000*900*25
Het raam werk van de kastjes zijkanten plus achterkant 50mm paneel valt 7mm naar binnen.
Raamwerk van het deurtje is 70 mm.
De plint is 75mm hoog met schuin kantje.
onder het blad zit ook een schuin lijstwerk die is 25*25mm rond om het blad.
De hoogte was volgens mij 800mm maar dat weet ik niet zeker.
De breedte van de kastjes weet ik niet meer ik dacht iets van 700mm.

Ik hoop dat je er evengoed een beetje wat aan hebt en graag zie ik een foto van wat het geworden is.
 

gs500

Nieuw lid
30 dec 2010
3
0
bedankt voor de maten!
ik ga eens aan de gang met sketch-up (ben daar nu een paar dagen mee aan de gang...valt nog niet zo mee) en dan eens bekijken wat ik ervan bak!

Kun je me een indicatie geven van wat de materiaalkosten ongeveer zullen zijn?

nogmaals bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.