Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Opdracht voor de baas.

Ik kreeg de opdracht om een bureau te maken voor hem. Resultaat:

Re: Opdracht voor de baas.

hey tijntje

dat ziet er netjes uit zal je baas wel blij mee zijn

groeten bas

Erg mooi, ziet er zeer strak en degelijk uit. :shock:
    Hoeveel uurtjes heb je daarin zitten, en wat voor houtsoort is het?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

daar mag je baas inderdaad blij mee zijn. een mooi bureau werkt echt een enorm stuk prettigger dan een standaard tafel. klinkt raar maar zo is het echt!! heb je nog wat leuks gekregen als bedankje?

rick

Hij is van eikenhout gemaakt. ik heb er zon 25 tot 30 uur over gedaan. Hij zal wel lekker werken inderdaad 200 x90 ook lekker diep. bedankt voor de leuke reacties!

Mooi bureau!! Nu misschien de rest van de kamer ook? Mooie boekenkast, archief, lambrisering?

jaap

Dat hoop ik natuurlijk wel

25-30u dat heb je best snel gedaan. knap hoor! Naar eigen ontwerp of die van de baas?

Hallo Tijntje, en alle anderen!

Ik vroeg me af of je een tekening hebt met de afmetingen ed van dit bureau; een tijdje geleden ben ik begonnen met het verzamelen van foto's van houten bureau's omdat ik er graag eentje voor mezelf wil maken. Het bureau dat op de foto's hierboven staat is precies wat ik in gedachte had om te maken (denk alleen wel dat ik er wat langer over ga doen dan jij, aangezien ik er pas sinds een aantal maanden achter ben dat ik het leuk vind om met hout bezig te zijn).
    Verder vroeg ik me af wat een dergelijk bureau ongeveer zou moeten kosten aan (eiken-)hout en wat eventueel andere houtsoorten zijn die geschikt zijn om zo'n soort bureau van te maken.

Trouwens echt een super-forum dit!!

Hey,

Helaas heb ik geen tekening van het bureau. Ik weet wel ongeveer de maten.

Bladmaat is 2000*900*25
    Het raam werk van de kastjes zijkanten plus achterkant 50mm paneel valt 7mm naar binnen.
    Raamwerk van het deurtje is 70 mm.
    De plint is 75mm hoog met schuin kantje.
    onder het blad zit ook een schuin lijstwerk die is 25*25mm rond om het blad.
    De hoogte was volgens mij 800mm maar dat weet ik niet zeker.
    De breedte van de kastjes weet ik niet meer ik dacht iets van 700mm.

Ik hoop dat je er evengoed een beetje wat aan hebt en graag zie ik een foto van wat het geworden is.

Forum Rechten