Wat is en wat drijft een echte FESTOOLIE

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.253
301
Heelsum
Oorspronkelijk geplaatst door Martin66
Hoi, ik was een festoolist maar inmiddels begin ik de symptomen van een Mafellist te vertonen, zoooooooo mooi en verschrikkelijk sterk!!!!
Gadver! het is vast besmettelijk ;-)...deze OF1010-freak heeft namelijk zojuist een MT55cc bestelt

Niet heel gek want voor velen van ons zal de reden dat ze Festool aanschaffen zijn dat je toolfreak bent en dat je het beste wilt hebben wat er is.... en dan is het niet langer alles Festool wat de klok slaat. Mafell lijkt een opmars in de particuliere markt begonnen te zijn en zal het vele Festoolies moeilijk gaan maken komende tijd simpelweg omdat een aantal machines simpelweg nog iets beter gebouwd is en betere kwaliteit bied. Soms nog net iets duurder dan Festool maar ja wat is prijs in dit topsegment. Daar wil je kwaliteit en functionaliteit en niet voor een dubbeltje op de eerste rang.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Wat ook weer kansen bied voor de praktische gereedschapkoper, een 2e hands festool voor half geld die niet op een bouwplaats is misbruikt, maar gewoon van een gereedschapliefhebber is geweest die nog een stapje hoger wil en hem inruilt.:):)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.253
301
Heelsum
Wat ook weer kansen bied voor de praktische gereedschapkoper, een 2e hands festool voor half geld die niet op een bouwplaats is misbruikt, maar gewoon van een gereedschapliefhebber is geweest die nog een stapje hoger wil en hem inruilt.

Dat zijn inderdaad de betere acties, zo ben ik ook van mijn Carvex afgekomen om een Mafell P1cc te kopen, dan heb ik ook meteen de 2 toppers al in mijn bezit de decoupeer en de MT-55 handcirkelzaag. De LO 65 frees en de DD40 schijnen ook top te zijn dus daarvoor nu aan het sparen. Ik gebruik echter de OF 2200 in mijn CMS tafel wil die dus niet kwijt en om nou en de OF 2000 te hebben en de LO 65 wordt me even te gortig. De Domino en de DD-40 zou je als complementair moeten zien, beiden hebben voordelen. Ook de schuurmachines schijnen top te zijn maar ik heb altijd wat moeite met veel geld investeren in schuurmachines... ik geef het liever uit iets dat spanen maakt :D
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.253
301
Heelsum
Ook dat is het plan alleen ik heb nu een Scheppach Forsato XXL en die moet eerst weg anders heb ik er geen plek voor. Die Forsato is een hele fijne zaag met grote afkortsede eraan en daar heb je gewoon wat ruimte voor nodig die ik niet heb. De Erika 85 zou mij in staat stellen om een nette werkbank in mijn werkplaats te zetten die ik nu mis.

Iemand interesse in een Forsato XXL in goede staat?
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Ik heb de oplossing!

2 jaartjes terug de OF1010 gehaald.....dinsdag staat de MT55 voor de deur...en over een tijdje komt er een Domino denk ik hahahaha gewoon groen/grijs afwisselen met grijs/rood :cool:
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik zou mafell ook overwegen als ze in T-loc kwamen met plug-it, voor mij maakt het niet uit welk merk ik koop zolang het niet made in china is. Maar door festool ben ik gewoon geraakt aan de T-loc en plug it, voor mij is dat nu een minimum vereiste. Daardoor is het enige niet-festool gereedschap dat ik de laatste 2 jaren heb gekocht een Fein multimaster.

Ik heb vandaag in iemands keuken zitten werken op mijn mobiele werkbank met stofzuiger constant wisselend tussen invalzaag, decoupeerzaag en schuurmachine, als daar één of meer non Festool tussen had gezeten, beter of niet, dan zou dat een stuk vervelender geweest zijn met al die kabels en kisten. Hier had ik in 6 stapels systainers een gans atelier mee van handgereedschap tot compressor.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
403
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik heb vandaag in iemands keuken zitten werken op mijn mobiele werkbank met stofzuiger constant wisselend tussen invalzaag, decoupeerzaag en schuurmachine, als daar één of meer non Festool tussen had gezeten, beter of niet, dan zou dat een stuk vervelender geweest zijn met al die kabels en kisten. Hier had ik in 6 stapels systainers een gans atelier mee van handgereedschap tot compressor.

Ik gebruik op locatie vaak een (lekker opvallend knalrood) snoer met contrastekker. Werkt net zo handig :)
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Bench Works heeft een plug it kabel gekoppeld aan de stozuigerslang, bij het werken met meerdere (festool)machines heb je dan maar 1 kabel/slang voor de voeten liggen, ideaal in de kleine ruimte.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Dus omdat je een Festool apparaat hebt gekocht ben je een festool freak? wow dan ben ik bosch, makita én dewalt gek ;D
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Als je dat niet snapt ben je dus geen echte Festoollie:)

Omdat er bij de eerste zet meer inbegrepen is?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De festool gekleurde versie is op die site bijna €220 duurder dan dezelfde schneider, enkel de kleur is anders. Het enige motief is de "limited edition" lijkt mij.
En op Duitse webshops kan je de schneider versie voor nog minder vinden.
Ik ben misschien een "festoolie" maar deze heb ik niet gekocht toen ik onlangs een kleine compressor zocht. De hoge prijs van de schneider en de 90db waren net iets te veel voor mij, ben eerder voor en Senco 1010 gegaan. €145, 80db en past met kleine aanpassing in een systainer indien nodig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.