Wat is en wat drijft een echte FESTOOLIE

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Mooi apparaat Matrex. Heb laatst ook zitten kijken, maar vanwege het prijsverschil nu maar een lamellenfrees machine gekocht.


Ik wordt gewoon gek van al die schroefjes die je altijd moet wegwerken of rekening mee moet houden.. En wat ik lees op het fora is dat de domino net wat diverser is kwa mogelijkheden. Zat al een tijdje te kijken naar een domino op mp, want nieuw is voor mij echt te gek. maar altijd te ver weg of snel weg. Nu in de buurt, nieuw en compleet. Het eerste project is al aangenomen/bestelling voor de baas thuis

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/c2c1/rivieramaisonstore/files/artikelthumbnails/600/218540.jpg

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/c2c1/rivieramaisonstore/files/artikelthumbnails/600/218550.jpg

Het was een flinke aderlating maar gelukkig heb ik nog wat overuurtjes die ik kan laten uitbetalen :)

oh maar eerst de mftc maken zodat ik een normale werkttafel tot mijn beschikking heb die ik makkelijk kan opruimen!
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Proficiat Benchworks - Festool heeft een gepaste vertegenwoordiger uitgekozen! Nu maar goede keuzes maken. Veel plezier ermee en hopelijk lezen we af en toe wat je bevindingen zijn van het gekozen materiaal.
Mvg, de Kastanjeboom
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Gefeliciteerd benchworks! Ik ben stiekem ook wel een groene stekker fan.. Heb laatst op een dealer festool show een CXS gewonnen, ik vind dat al een hele prijs....
 

K-Wood

Actieve deelnemer
1 sep 2013
68
0
Hotton
Ik kreeg gisteren het foldertje van Festool in mijn bus, toen ik de titel zag dacht ik meteen: terechte winnaar!

Die levenslang is wel erg misleidend, al is het wel een enorm leuke prijs! In jouw plaats zou ik me amper kunnen bedwingen:D
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Goed spul dat festool.. Maar ik heb altijd op de prijs mogen letter als kleine zelfstandige. En mijn voorkeur gaat uit naar bosch blauw. Mooiere kleur ook!
Heb wel 2 schuurmahines van festool en die bevallen uitstekend.
ga in de toekomst alles van hitachi kopen, veel goedkoper en erg degelijk!
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Grappig, ik heb heel andere ervaringen! Van Bosch blauw vindt ik eigenlijk alleen de 2 kg hamers goed en de decoupeerzagen niet slecht. Een afkortzaag, accutol en kettingzaag die ik had waren kwalitatief niet best naar mijn mening, service was ook erg stroef. Kwam uiteindelijk goed, maar wel met een hele hoop gezeur.
Hitachi heb ik weinig ervaring mee, maar ik heb echt niets met de look van die machines en het is de verkeerde kleur groen... ;)
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik heb wel een Bosch blauw Vario (klein bandschuurmachientje, bijvoorbeeld ideaal voor kozijnen kaal maken e.d.) Moet zeggen dat ik die best wel fijn vindt.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
ik heb enkel bosch blauw en makita gereedschap. (en een black-en decker mouse :p)
En ik heb geen enkel klachten bij deze machines.

Festool is geen vereiste maar een must. Ik kan best geloven dat, eens je festool gewend bent, je niet meer terug wil keren.
Maar zolang ik tevreden ben van de goedkopere en toch professionelere merken, blijf ik hierbij.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
De kantenlijmer zal wel weer prijzig worden denk ik, zeker met een Festoolsticker erop. Ben wel zeer benieuwd of er nog innovaties in die multitool zitten. De uitvoering van Fein is al erg goed, kijken of daar nog wat aan te verbeteren valt.
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Oei ... Wordt een duur voorjaar ... :p Nu wordt er vooral veel gegist naar de prijs van de conturo maar de cijfers die op de fog circuleren: zet het strijkijzer nog maar niet te ver weg :)
 

WR1944

Oud hout
Mooi is dat, ik heb er net 25 kantenband doorheen gejast en nu komt Festool met zo iets. Maar ik vermoed dat inderdaad de prijs wel iets hoger zal zijn dan de $30 die ik voor m'n strijkijzer heb betaald. En ik zie die kantenlijmer nog niet m'n overhemden strijken.
Die vecturo lijkt me wel wat, daar zat ik al min of meer naar uit te kijken. Het staat vrij hoog op m'n lijstje. Meestal koop ik het als ik het nodig heb maar een beetje research vooraf maakt de keuze makkelijker.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Festool heeft altijd gezegd dat ze pas iets uitbrengen dat al bestaat enkel als ze daar een merkbare verbetering kunnen aan toe brengen. Ben erg benieuwd naar wat ze met de multi tool vecturo hebben aangevangen. waarschijnlijk een fast fix systeem en echte afzuiging maar hopelijk stopt het daar niet. De fein is eigenlijk nooit verbeterd geweest op details na.
De kantenlijmer lijkt daar aan te kunnen voldoen, van horen zeggen zijn er tot nu toe geen draagbare kantenlijmers die werkelijk praktisch zijn. De basis versie zou iets boven de €2000 zijn, maar ik heb kunnen begrijpen dat er een set versie is met kantenfrees, vacuum klem systainer en knip/trim gereedschap enz... en daar zou de prijs fors hoger liggen!
 
Laatst bewerkt:

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Er zijn momenteel 18 categorieën, maar in de meeste is er niets nieuws uitgebracht vorig jaar. voorbeelden van categorieën zijn, schroefmachines, bovenfrezen, stofzuiger enz... als ik één kies dan mag ik nooit meer uit die categorie kiezen.

Is die conturo (kantenband) een machine die op jouw lijstje staat ? Of is er nog meer interessants te bedenken in diezelfde categorie ??
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Is die conturo (kantenband) een machine die op jouw lijstje staat ? Of is er nog meer interessants te bedenken in diezelfde categorie ??
Ze hebben mij verteld dat als er nieuwe categorieën gemaakt worden dat ik die ook mag kiezen dan, dus vingers gekruist dat ze voor al deze nieuwe categorieën maken :p
Momenteel staat het er niet op want het allemaal nog geheim in theorie!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Weet iemand of de eisenware messe in keulen dit jaar met elektrische gereedschap is. Vaak zijn de nieuwe artikelen daar te zien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.