Wat is en wat drijft een echte FESTOOLIE

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Festool heeft altijd gezegd dat ze pas iets uitbrengen dat al bestaat enkel als ze daar een merkbare verbetering kunnen aan toe brengen. Ben erg benieuwd naar wat ze met de multi tool vecturo hebben aangevangen. waarschijnlijk een fast fix systeem en echte afzuiging maar hopelijk stopt het daar niet. De fein is eigenlijk nooit verbeterd geweest op details na.
QUOTE]

Fast fix? Als ze wat willen moeten ze ook minstens een accuvariant uitbrengen. AL zou er aan een fein niet veel te verbeteren vallen, als je festoolaccus hebt is het altijd aantrekkelijk om die ook voor een multitool te kunnen gebruiken.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam

Bijlagen

  • Festool KA 65 full.pdf
    6,8 MB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Iemand een idee van wat er aan de hand is bij Festool België?
Het is nu 6 weken geleden dat ik twee machines heb binnengebracht voor onderhoud en reparatie, na x aantal keren te hebben gebeld naar de dealer belde maandag Festool om te zeggen dat ze teveel achterstand hadden en dat ik nieuwe mocht gaan halen. Maar eerst gingen ze mij een mail sturen die ik moest printen en ruilen tegen de machines. Ik heb nog steeds geen mail gekregen.
Blijkbaar heeft mijn dealer ze onder druk gezet om dit te doen want het gaat om een groot aantal klanten die soms nog langer zitten te wachten dan ikzelf.

Het kan zijn dat ze slachtoffer zijn van hun laatste actie waarmee je binnen de garantie periode je machines gratis mag laten onderhouden zoveel je wil.
In mijn geval gaat het niet om cruciale machines, een boormachine en schuurmachine, want ik heb er andere die ik in de plaats kan gebruiken. Ging het om een domino of machine waarvan ik er maar één heb dan had ik wel met een groot probleem gezeten. ik kan max een week zonder, maar nooit 6.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Even een update, na 7 weken wachten kreeg ik de confirmatie dat ik twee nieuwe machines mocht gaan halen. Het ziet er inderdaad naar uit dat ze de instroom van machines niet aankunnen.
Nieuwe krijgen is natuurlijk fijn, maar ik had liever de oude na een week terug dan twee maanden wachten op nieuwe. Vind het spijtig voor festool ook, ik heb nog andere machines die aan het einde van de garantie komen maar ik denk dat ik ze hier ga houden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Ik zou even via de dealer een verlening van het voorstel proberen te krijgen. En de garantie dat eea wel binnen redelijke tijd afgehandeld word.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Als alleen al in nederland met 800+ Festool dealers iedereen zijn bijna 3 jaar oude machine gaat terugsturen zonder dat er daadwerkelijk iets kapot is kost Festool dat heel wat reparatie uurtjes om koolborstels, lagers etc.bij voorbaat te gaan vervangen.
Een heel mooie methode om verkoop te verhogen maar als de machine's terukomen heb je toch een hal vol monteurs nodig om alle
machine's na te kijken en te repareren
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Nu het boek van 2017 alweer even op mijn bureau ligt een oud topic even opnieuw leven inblazen... Is er veel veranderd in 3 jaar tijd ???
.
20161228_121903.jpg
.
De slogan van mijn bedrijf: "Maakt werk van maatwerk." En met Festool gaat me dat goed af... ;) :rolleyes: :p #Festoolie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Ik heb hem even voor je verwijderd:) kun je zelf doen in het deel beheer bijlagen, dan krijg je een nieuw beeld waarin een overzicht van de geselecteerde foto's. De foto selecteren en op het kruisje voor verwijderen drukken en bevestigen....

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.