tendo tools

kleineklusser

Nieuw lid
16 okt 2010
11
0
www.huitingtimmerwerken.nl
Hallo,

Wie heeft ervaring met Tendo Tools?
Ik wil een tafelfrees kopen van dit merk, omdat ze niet te duur zijn!
Maar ik heb geen idee hoe deze machine's in de praktijk zijn?
Ik wil hem gebruiken voor ramen en deuren.
Zijn deze machines precies, en krachtig genoeg op 220V?

http://www.tendotools.com

Ik hoor het graag!!!!!

mvg kleine klusser
 

tuoh

Oud hout
Kan maar één tip geven: loop er in een grote boog omheen.
De afwerking is knudde, geleiders die naam nauwelijks waardig, rollagers uit pisbakkenstaal, en wat ze laten doorgaan voor gietijzer????
Een mooi voorbeeld is hun bouwzaag, je moet die machine maar eens vergelijken met een zaag van Gjerde, daar hoeft geen tekeningetje bij.

Ze hebben tegenwoordig ook een meer professionele variant in het gamma, de prijs daarvan komt al in de buurt van Felder, maar de kwaliteit? dan weet ik wel wat te kiezen.

Voor raam en deur frezen dan je heb je toch minimum 4 à 5 pk nodig om vlot te werken, en een aandrijver is dan ook mooi meegenomen.
Bij een tafelfrees is het meest belaste onderdeel het bovenlager van de freesas, de kwaliteit van dit onderdeel bepaald voor een groot deel het resultaat van je freeswerk.
Als je ramen en deuren wil maken heb je nood aan een degelijkere machine met power, zou dan ook adviseren om eens naar de meer bekende fabrikanten te gaan kijken.

Mvg,

André
 

houterig

Nieuw lid
7 nov 2010
4
0
Hoi kleine klusser,

Ik wil even reageren want ik heb een combinatiemachine van tendotools. Het is mij opgevallen dat het zeker niet altijd precies werkt maar, met wat aanpassingen en een beetje geduld.. Kun je er hele leuke dingen mee maken.
Je krijgt natuurlijk waar je voor betaald..
Ik heb hem 2e hands gekocht en ben tevreden met wat de machine kan. Het is ook maar net hoeveel buget je hebt. :D

Succes met het maken van je keuze!
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Ik deel volledig de mening van André. Een vriend vroeg me eens om mee te gaan kijken naar een nieuwe schaafmachine van dit merk. Ik zei hem voordien al dat hij zich de moeite beter kon besparen maar hij wou toch gaan kijken. Na 2 minuten was hij overtuigd van het gebrek aan kwaliteit. De machine in de toonzaal vertoonde zelfs roest. Toen ik de schaafafname wou regelen bewoog de tafel niet alleen naar beneden maar ook diagonaal naar rechts! :shock:
Er zat blijkbaar speling op de geleider van de schaaftafel. Ook de haaksgeleider is ondermaats. Zet hem ter hoogte van de schaafas haaks, dan staat hij schuin naar links aan de voorkant van de geleider en schuin naar rechts aan de achterkant. En dan beweren ze dat het eigenlijk de hammer is in een andere kleur. Ik geef toe dat ik zeer veeleisend ben inzake gereedschap en machines vanwege mijn soort bezigheden op professioneel vlak én hobby's en dat een felder niet voor iedereen een must is, maar als ik een metaalmolecule was, ik zou nog liever oproesten dan deel uit te maken van een tendotoolmachine!

Een goede raad: Investeer in een degelijke 2de handsmachine van een professioneel merk als je ramen wil maken en weet dat je gelukkiger bent als je 1000 euro uitgeeft aan een goede machine dan dat je 500 euro uitgeeft aan iets wat niet aan je verwachtingen voldoet.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar toen ik op zoek ging naar een tweedehands compacte paneelzaag heb ik een aantal tendotools advertenties zien staan. Alleen vond ik het bizar dat bij een groot aantal advertenties de garantieperiode nog liep. Is het niet vreemd dat iemand een nieuwe machine koopt en er tijdens de garantieperiode nog vanaf wil? Dat wil al wat zeggen wat de kwaliteit betreft, me dunkt ;)
Ik heb ook eens staan kijken naar een nieuwe tendotools combiné, en als ik zag wat een prutszaagblad er maar op zat, dan wist ik genoeg.
Heb nu een electra beckum pkf 255 met voorritser met aparte motor en ben er erg tevreden over. Het enige nadeel: misschien net iets te klein als paneelzaag, zeker voor grote platen, maar gezien de beperkte ruimte waarover ik beschik, heb ik geen andere keus.
 

kleineklusser

Nieuw lid
16 okt 2010
11
0
www.huitingtimmerwerken.nl
Bedankt voor de vele tips!!!!! :)

Ik denk dat ik dan toch voor een gebruikte electra beckum TF 900 ga,
of een scheppach HF 3000. of de HF 33.
Dat is mischien een betere keus!!!??

Wat is precies het verschil tussen een scheppach HF3000 en een HF33??

Kleine klusser.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Verschil tussen een HF-33 en HF-3000 kan ik wel uitleggen.

HF-3000 heeft gesloten onderstel, daardoor iets stabieler dan de open HF-33
HF-3000 heeft een betere hoogteverstelling die preciezer en makkelijker werkt
HF-3000 is geschikt om de grote roltafel (roltafel 1000) aan te bevestigen
HF-3000 is geleverd met wat zwaardere motoren volgens mij dan de HF-33
HF-3000 heeft een betere vergrendeling van de freeshoogte dan de HF-33

De HF-3000 is op enkele punten wat beter doorontwikkeld maar in basis voor grote delen gelijk aan de HF-33. De grote pennentafel kan alleen op de HF-3000 en das wel een groot voordeel. Op de HF-33 past alleen de kleine die ook op de TFE-30 (frees voor de combi) past en die is echt stuk minder precies en stabiel.

De tafel, aandrijving en ophanging is grotendeels gelijk voor beide machines. Doordat alles in de onderbouw netjes afgesloten zit blijft het beter stofvrij en dus soepel gangbaar.

Dat zijn zo wel de verschillen.

Scheppie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.