Even voorstellen!

Harmen1990

Nieuw lid
21 feb 2017
5
0
Beste woodworkers!

Ik ben Harmen, 26, rechtenstudent en qua houtbewerking nog een behoorlijke beginner!
Als kind heb ik veel gespeeld met hout en timmeren. Ook heb ik mijn vader altijd geholpen met klussen en hout zagen voor de houtkachel.
Zo hebben we samen een studentenhuis opgeknapt en veel geklust in het nieuwe huis van m'n zus. Mijn vader is erg handig en heeft een behoorlijke werkplaats waar ik ook gebruik van kan maken.


Maar nu is het tijd voor 2 projecten! houten stammetjes als bijzet tafel en een bijzet tafel van een schijf eiken.

Afgelopen december zag m'n zus in een meubelwinkel houten stammetjes staan waar ze meteen verliefd op was, gedroogd essen met een witte beits erover. Voor €269, - per stuk.... Mijn vader had net hout op stam gekocht van Staatsbosbeheer, waaronder een mooie eik.
Dus de vraag kwam al snel of wij dat niet goedkoper konden maken.

Zo gezegd zo gedaan, de eik was omgezaagd waar de stammetjes uitgezaagd konden worden.
Toen viel mijn oog op het onderste gedeelte van de eik, een schijf hiervan leek mij perfect voor een bijzettafel.

Inmiddels zijn de stammetjes en de schijven gezaagd maar daar maak ik nog wel een apart topic voor.


Ik hoop op het forum nog een hoop te leren :)

Harmen
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Welkom Harmen, mooi jong nog om te beginnen, je gaat nog heel wat maken!:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.