Salontafel van MDF

irma1984

Nieuw lid
4 nov 2010
2
0
Hallo,

Ik wil een salontafel maken van mdf, ik heb een bestaande tafel gekozen die ik wil namaken, maar dan in een andere maat. Nu heb ik zelf totaal geen verstand van meubels maken ;)
Ik heb wel hulp, maar ik zou graag van jullie willen weten hoe ik het beste alles aan elkaar kan verbinden (zonder dat je van alles ziet zoals op de foto).
En hoe ik nog de tafel stevig genoeg krijg.
Alvast bedankt!

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
irma

ik neem aan dat je het mdf gaat schilderen? zo ja dan kan je natuurlijk altijd plamuren. dus platen zagen, lijm erop, schroeven erdoor en wegplamuren. je kan natuurlijk dit ook erg goed met lamello's doen maar niet iedereen heeft zo'n mooie machine


rick
 

irma1984

Nieuw lid
4 nov 2010
2
0
rickkoorman zei:
irma

ik neem aan dat je het mdf gaat schilderen? zo ja dan kan je natuurlijk altijd plamuren. dus platen zagen, lijm erop, schroeven erdoor en wegplamuren. je kan natuurlijk dit ook erg goed met lamello's doen maar niet iedereen heeft zo'n mooie machine


rick


De bedoeling is kleurlak en dan aflakken
 

tomasolaerts

Actieve deelnemer
5 aug 2010
33
0
Je kan met deuvels werken, zorg gewoon dat ze dik en lang genoeg zijn om de structuur te kunnen dragen!

groetjes
 

creator88

Nieuw lid
17 nov 2010
15
0
Afhangend van het materiaal die je gebruikt,

Inderdaad kaal mdf aflakken dan raad ik aan om mdf lakdraag te makenn voor de afwerking en gewoon goed verlijmen en schroeven.

indien het gefineerd mdf word zou ik ervoor kiezen de delen in verstek te zetten en eventueel met een lamellen domino of deuvel een stevige verbinding te geven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.