Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Salontafel van MDF

Salontafel van MDF

Hallo,

Ik wil een salontafel maken van mdf, ik heb een bestaande tafel gekozen die ik wil namaken, maar dan in een andere maat. Nu heb ik zelf totaal geen verstand van meubels maken
    Ik heb wel hulp, maar ik zou graag van jullie willen weten hoe ik het beste alles aan elkaar kan verbinden (zonder dat je van alles ziet zoals op de foto).
    En hoe ik nog de tafel stevig genoeg krijg.
    Alvast bedankt!

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Salontafel van MDF

irma

ik neem aan dat je het mdf gaat schilderen? zo ja dan kan je natuurlijk altijd plamuren. dus platen zagen, lijm erop, schroeven erdoor en wegplamuren. je kan natuurlijk dit ook erg goed met lamello's doen maar niet iedereen heeft zo'n mooie machine

rick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    irma

ik neem aan dat je het mdf gaat schilderen? zo ja dan kan je natuurlijk altijd plamuren. dus platen zagen, lijm erop, schroeven erdoor en wegplamuren. je kan natuurlijk dit ook erg goed met lamello's doen maar niet iedereen heeft zo'n mooie machine

rick

De bedoeling is kleurlak en dan aflakken

Je kan met deuvels werken, zorg gewoon dat ze dik en lang genoeg zijn om de structuur te kunnen dragen!

groetjes

Zoals deze meneer zijn bureau maakte van multiplex is misschien ook iets voor jou:

http://jan.rekersmegens.nl/buroJonathan/index.html

Je hebt natuurlijk een ander ontwerp, maar op deze site staat heel veel informatie.

Groeten Rudolf.

Afhangend van het materiaal die je gebruikt,

Inderdaad kaal mdf aflakken dan raad ik aan om mdf lakdraag te makenn voor de afwerking en gewoon goed verlijmen en schroeven.

indien het gefineerd mdf word zou ik ervoor kiezen de delen in verstek te zetten en eventueel met een lamellen domino of deuvel een stevige verbinding te geven.

Forum Rechten