miniatuurbouw

herman

Nieuw lid
9 sep 2008
1
0
Ik heb een complete serie van 23 gebonden miniatuurboekjes (maximaal 3x3 inch). Ik wil daar een boekenkastje voor maken, de maten zullen worden circa (hxbrxd) 14x25x18,5 cm. Ik ben op zoek naar plaatmateriaal, het liefst een houtsoort als mahonie in een dikte van c. 3 mm. Weet iemand waar ik dat kan kopen?
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
of de amsterdamse fijnhouthandel als dat meer in de buurt is.

er zijn er nog meer. Afgelopen weekend heb ik Yves Paul ontmoet van http://www.specialhardwoods.nl

Hij heeft ook geweldige stukje hout liggen.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Herman,

Als je in het noorden (omgeving Heerenveen) komt, dan heb ik wel mahonie sapeli voor je liggen.
Wil best een paar plankjes voor je op 3 mm schaven.


stuur maar een pb'tje als je interesse hebt.

Kor
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Herman is langs geweest.
Met als vruchtbaar eindresultaat een samenwerkingsverband tussen een voormalig edelsmid en een meubelmakertje!
Als alles lukt, wordt een kastje/kistje gemaakt voor miniatuurboekjes, uitgevoerd in Mahonie, met vogeloog esdoorn deurtjes (van 40 x 80 mm !)
Hang en sluitwerk wordt met de hand gemaakt van messing. Greepjes worden ingelegd met edelstenen.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen

Kor
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Herman is langs geweest on zijn kastje te laten zien.
Echt een priegelwerk!
Maar een voormalig edelsmid is dit wel toevertrouwd, zoals jullie hieronder kunnen zien:
Alles is keurig afgewerkt en zelfs gepolitoerd.

Groeten,
Kor

Attached files
 
A

Athanor

Guest
Hee Rick, nu weet je waar je birds-eye maple moet halen :lol:

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.