Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Wie Kan dit maken?

Wie Kan dit maken?

Hallo allemaal,

Voor een project moet een aantal metalen buizen bewerken. Aangezien de buizen niet beschadigd mogen raken, heb ik een aantal houten blokken nodig waar ik de buizen in kan klemmen. De blokken zelf komen weer tussen een bankschroef te zitten, zodat ze het geheel klemmen.

Zo moeten ze er ongeveer uit komen te zien. Vaak zijn de blokken van een harde hout soort gemaakt zodat ze niet snel stuk gaan.

er zijn 5 verschillende diameter waar ik een blok voor nodig heb:

25.4 mm
    28.6 mm
    22.2 mm
    14 mm
    34.7 mm

Ik heb een keer een poging gewaagt om ze zelf te maken, maar doordat ik niet een goede diameter kon boren werden de buizen niet goed geklemd en verschoven ze als ik ze aan het bewerken was.
    Zelf heb ik het gereedschap er niet voor om zet te maken. Ik vroeg mij af of er iemand is die dit kan maken tegen een vergoeding.

Clemens

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009

Re: Wie Kan dit maken?

Waarom gebruik je geen hydrauliek klem?
    http://www.stauff.com/index.php?id=39&L=1&MP=38-29 bijvoorbeeld
    Volgens mij zijn die bij elk mechanisatiebedrijf of industrieleverancier te verkrijgen.

Kan weinig over hydrauliek klemmen vinden. Hoe werken deze klemmen?

Eigenlijk precies zoals jouw blokken!Ik weet niet in welke regio jij werkt, maar ik koop dat soort zaken altijd bij Handelsonderneming Remmerden Rhenen, bij Rhenen in de buurt dus. Maar vast ook online te vinden.

En anders Patrick van der Eem even bellen... Of doe maar liever niet;-)

Link van Frank is toch wel duidelijk? Alleen even een dealer vinden!

@lex

Als ik de maten bekijk die je opgeeft zou je eens naar een setje boren (bijv getande Forstner boren) moeten kijken in Engelse / imperial maatvoering. misschien dat onderstaande link je wat verder kan helpen:
    http://www.rutlands.co.uk/hand-tools/dr ... --16-piece

Ik zou een bellen morgen voor die hydrauliek klem, maar mijn voorkeur gaat uit naar hout aangezien de diameter dan op maat kan worden gemaakt. Demuis, z;n zet boren zijn super mooi maar zullen ook wat kosten. Aangezien ik maar één set nodig heb van die blokken is de aanschaf van die boren wat overbodig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kansopgod
    Ik zou een bellen morgen voor die hydrauliek klem, maar mijn voorkeur gaat uit naar hout aangezien de diameter dan op maat kan worden gemaakt. Demuis, z;n zet boren zijn super mooi maar zullen ook wat kosten. Aangezien ik maar één set nodig heb van die blokken is de aanschaf van die boren wat overbodig.
    Bel mijn vriend maar even Geert Hardeman 0343454911 hij maakt alles in hout Groet van Yves

Forum Rechten