Bessey lijmklem schuift over de as

legrand78

Nieuw lid
25 sep 2015
20
11
Hallo,

Ik heb sinds enkele maanden enkele Bessey lijmklemmen van 100cm. De eerste paar keer werkte deze helemaal perfect, zoals je mag verwachten van een Bessey. Nu ben ik met een klusje bezig en werkt één van de lijmklemmen ineens niet meer goed. Als ik een werkstuk van ca 20cm of kleiner inklem doet hij het goed, maar vanaf ca 30cm kan ik geen druk meer zetten. De klem schuift over de as naar beneden als ik hem aandraai. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Er zijn geen gekke dingen meer gebeurt, zoals vallen of zo. Ook ziet de ribbelrand er overal hetzelfde uit en ook hetzelfde als de lijmklem die wel goed werkt.

Heb al op internet gezocht naar dit probleem, maar kan niet echt iets bruikbaars vinden. Ik vind eigenlijk alleen maar sites waarin de Bessey de hemel in wordt geprijsd.

Is er iemand die deze ervaring ook heeft of een oplossing heeft?

groeten, Peter
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Sorry, dat was mijn antwoord, zat even op mijn vrouw haar laptop

ik heb vele bessey's (ander type) en daar zitten ook wel oudere bij
die worden bij tijd en wijle flink gebruikt en niet 1 daarvan vertoont dat verschijnsel

precies wat pieter zegt, terugbrengen (of laten opsturen)
 

legrand78

Nieuw lid
25 sep 2015
20
11
Thnx voor je snelle reactie. Ik rij wel even langs de Hornbach. Hopelijk doen ze er nog wat mee. Hij is al 5 maanden oud, dus gewoon ruilen zal er wel niet meer inzitten.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als je geen bonnetje meer hebt (ik raak ze ook vaak kwijt) dan haal je er toch 1 bij, dan heb je weer een bonnetje, de rest kun je zelf wel invullen
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Bij alle bouwmarkten kan je een grote bon vragen. Bij de hornbach printen ze die gelijk bij de kassa. Bij andere bouwmarkten moet je hiervoor naar de klantenservice. Je krijgt dan een bon op A4 formaat waar ze de kassabon aan vast nieten. Deze bonnen vervagen niet zodat je na 1 of voor sommige producten 3 jaar makkelijk naar de klantenservice kan voor garantie, omdat alle gegevens van de transactie nog goed leesbaar zijn. De kasabon moet er wel nog aan vastgeniet zitten,ook al is die niet meer goed leesbaar. Deze bonnen doe je als je geen bedrijf hebt bij elkaar in een ordner .
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Wat ik wel eens heb met KR(V) corpusklemmen is dat de beweegbare bek achteruitschuift over (de geribbelde ruggen van) het stalenprofiel terwijl ik de klem aandraai. Door even het handvat naar boven/onder te bewegen 'bijt' die terug in het profiel en kan ik hem vastdraaien. Is dat wat er gebeurt?
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Hier wordt in een aantal gevallen gesproken over 1 jaar garantie. Wettelijk gezien heb je ALTIJD recht op minimaal 2 jaar volledige garantie. Bij de wat duurdere apparaten bjv. een zaagtafel of bovenfrees mag je verwachten dat deze probleemloos 5 jaar of langer meegaat. Bij problemen en je kan aantonen dat het niet jouw schuld is moet de leverancier (lees verkoper en niet fabrikant) jouw product repareren of vergoeden.
Zie ook: https://www.consumentenbond.nl/juri...rantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn
Laat je nooit verleiden tot het bijkopen van extra garantie, want die heb je al.
 

Sidney

Actieve deelnemer
30 nov 2012
57
0
Een afschrift van je betaalrekening is ook bewijs, een bon is niet vereist (maar absoluut makkelijker...)
 

legrand78

Nieuw lid
25 sep 2015
20
11
Wat ik wel eens heb met KR(V) corpusklemmen is dat de beweegbare bek achteruitschuift over (de geribbelde ruggen van) het stalenprofiel terwijl ik de klem aandraai. Door even het handvat naar boven/onder te bewegen 'bijt' die terug in het profiel en kan ik hem vastdraaien. Is dat wat er gebeurt?

Heb je tip geprobeerd (had iets soortgelijks al eerder gedaan maar zonder succes) en het lijkt te helpen.
Heb ook met Bessey gemaild en ik kan hem terugbrengen als ik dat wil. Dan krijg ik een nieuwe.

Thnx voor alle reacties.
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Mischien een handige tip, gebruik de MijnKassabon app op je smartphone. Bon meteen even scannen, daarna gewoon weggooien.

Roelof
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Kijk eens of er vuil (vb schaveling, hars) zit tussen de bek en de stang. Heb dit 1 keer aan de hand gehad met een klem. Proper maken en nooit nog problemen gehad.
Jos
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Wie wordt er dan belazerd? Creatief met bonnetjes is geheel volgens de nieuwe politieke normen en waarden. Volgens onze mp is het geoorloofd als je er persoonlijk voordeel van hebt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.