Rob Cosman flawless dovetails

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Ik had em al gezien, maar wat gaat het die vent toch makkelijk af, heel gaaf.
 
P

Pel

Guest
De video's van Rob Crosman waarin hij uitlegt hoe je een nieuwe schaaf voor gebruik moet controleren zijn ook zeer leerzaam, hij geeft veel nuttige tips.

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat lukt mij ook wel om in 14:01 op het te toveren, grote verschil is dat hij in één stuk door gaat en ik waarschijnlijk 3 dagen bezig ben én meteen een voorraad brandhout heb :D

Heel gaaf !
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik had em al gezien, maar wat gaat het die vent toch makkelijk af, heel gaaf.
Hij is echt wel een vakmannetje maar ik moet toch een opmerking maken.
In al dit soort filmpjes wordt gebruik gemaakt van relatief zachte houtsoorten. Ook hier gebruikt hij vuren o.i.d.
Dit is natuurlijk vele malen makkelijker te bewerken dan kneiterhard eiken. Ook is dit wat samendrukbaar zodat kleine foutjes makkelijk verborgen blijven.
Daarnaast wordt hij natuurlijk zwaar gesponsord door diverse fabrikanten. Ik heb hem nog nooit met gedateerde spullen zien werken, wat Paul Sellers weer wel doet.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.761
734
Enschede, Twente
Tja, Sellers en Cosman zijn van de diametraal opposante zwaluwstaart-doctrines. Sellers steekt ze na het inzagen uit met de beitel, Cosman verwijdert het gros met een figuurzaag. Hoog tijd voor een 'face off'! (Mij schijnt Paul Sellers methode praktischer, maar verder ben ik nog geen lid van welke school dan ook.)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.