Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 35 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 343
    Volgens mij is het de natte droom van bijna elke forummer om een houten bijgebouw te kunnen bouwen haha. De mijne in ieder geval zeker wel.
    Met vriendelijke groet,

Leroy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert2 Bekijk Berichten
    Douglas is een prima keuze Jelte, vergrijst ook mooi!
    Klopt maar dat is niet de bedoeling, ik ben van plan om hem elk jaar te behandelen met lijnolie oid

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leroowj Bekijk Berichten
    Volgens mij is het de natte droom van bijna elke forummer om een houten bijgebouw te kunnen bouwen haha. De mijne in ieder geval zeker wel.
    Dat klopt, Ook niet heel gek denk ik gezien het 'timber frame' principe in Amerika e.d. bewezen heeft stand te houden, en het hier a: niet misstaat, en b: we niet zulke natuur verschijnselen kennen (aarbevingen/tornado's e.d.) en vrij veel kunnen funderen op staal

Komt ook nog eens bij dat in de woning vaak een vrouw ook nog wat wil, strak en dan vooral esthetisch verantwoord

Ik heb vroeger wel een bouwopleiding gevolgd maar vind de hedendaagse bouw maar niks en daarom een andere richting gekozen, met de jaren kriebelt het hout dan toch wel en is dit een mooie uitdaging. een beetje kennis van vroeger, veel van hier en een constructeur/uitvoerder die over mijn schouder meekijkt resulteert hopelijk in een langgekoesterde wens, (Loop hier al 4 jaar mee, maar het huis had/heeft meer prioriteit) Ik kan gewoon enorm genieten van een mooi uitgekozen verbinding, en het werk hierin waarderen. Het lijkt me dan ook een machtig gevoel om dit vorm te geven, te passen en uiteindelijk te monteren om vervolgens op een verkoelende zomeravond; achteloos achteroverleunend onder het genot van een biertje de zorgvuldig gemaakte verbinding te kunnen aanschouwen, terwijl the crockets theme je terug doet denken aan het ijzige koude weer van vandaag... want dat was het

Zover is helaas nog niet en heb ik nog eerst een andere klus in het verschiet... want zo zonder coniferen kan het natuurlijk niet blijven... daar komt een mooie afscheiding van kokos en duurt het helaas nog 2 weken voordat ik uberhaupt aan het werk kan (hoewel me het gereedschap in de handen jeukt)

Ik ga morgen eerst uit karton wat snijden om een idee te krijgen qua korbelen, dan kan ik het hout gaan bestellen. Wat is ongeveer de levertijd? of verschilt dat teveel?
    Mijn idee is ook om eerst korbelen te kopen, wanneer deze klaar zijn, de staanders enz. enz. Ik kan me voorstellen dat een houtzagerij dat liever niet heeft, maar anders ligt het mij teveel in de weg en op die manier kan ik rustig aan de slag en nog nadenken over het dak.

Is er nog ergens een geschreven regel hoever de korbelen uit de staanders moeten komen? uitgaande van een 45gr hoek?

@Bert, ik kom uit op iets meer dan 3m³ aan hout, hoe gaat dat in zn werk qua afmetingen? 3m³ aan een stronk is natuurlijk makkelijker te leveren als in luciferspinnetjes?

Hoi Jelte,
    naar mijn ervaring is de levertijd 1-2 weken.
    Voor de M3 prijs maakt het niet uit of je lucifer pinnetjes besteld of 20/20 bij wijze van spreken. Gewoon alle netto maten bij elkaar optellen. Je krijgt dan normaal gesproken meer omdat bijvoorbeeld Bert Braakman ook niet het laatste stuk van de lengte eraf gaat zagen.
    groet
    Bert
    Let's make better mistakes tomorrow

Vanavond wat gespeeld met de maatvoering van de korbelen en ben er wel uit

WP_20170210_19_44_34_Pro.jpg

WP_20170210_23_17_49_Pro.jpg

Owja, was even vergeten dat het forum hier zo fantastisch mee om gaat
    Laatst gewijzigd door Jelte,89; 11-02-17 om 00:15.

Ik heb het Douglas voor mijn overkapping vorig jaar bij Stemid (Geldermalsen) gehaald. Afgaande op de prijzen die jij liet zien is het misschien wel een overweging om daar ook eens een offerte op te laten maken, ik neem aan dat je alles gewoon laat bezorgen?
    Ik ben er iig wel achter gekomen dat het verstandig is om prijzen te vergelijken, die kunnen echt enorm verschillen.

Ik heb nu een prijs liggen voor 484,- per m3, dat is dan op basis van afhalen want die zitten hier om de hoek
    Ik zal een prijs opvragen bij Stemid,

Helaas duurt het allemaal wat langer dan gepland, Maar de inmiddels staat de schutting..

490905.jpg

Helaas nog niet verder gekomen met de schuur, Onlangs heeft mn vrouw schade aan de auto gereden, (Economisch total loss) dus moet zelf aan de slag, en alvast een partij dakpannen opgehaald
    Wel heb ik in de verloren uurtjes met sketchup gewerkt, en e.e.a. uitgewerkt.. zal hier een foto'tje van uploaden..
    Laatst gewijzigd door Jelte,89; 06-03-17 om 10:26.

Zoiets had ik voor ogen, gelijk een vraag over de korbelen, ik kom niet heel mooi uit met de korbelen en wilde de buitenste 2 laten vervallen zoals je ziet op de tekening: Is dit mogelijk of verzwak ik hier de constructie mee? Dit geld overigens alleen voor het zit gedeelte, het schuurgedeelte krijgt gewoon korbelen aan elke paal
    (er gaan overigens wel korbelen naar de liggers, maar die zijn heel lastig in te tekenen)

Shed.jpg

Dat is even een tegenvaller, hoop dt ze het er zelf goed afgebracht heeft!
    En de schets beloofd wat!
    groet
    Bert
    Let's make better mistakes tomorrow

Nee, niet erg gelukkig... Alleen blikschade

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten