Douglas Schuur/Veranda

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
451
94
Haha! Mulden pannen zijn een verschrikking qua maat. Ik heb hier op de boerderij al 5 verschillende maten van verschillende fabrikanten gevonden. Geeft niet als je ze laat liggen, maar ja..... dat verbouwt dan weer zo onhandig.
Ik heb nu achter de stal extra pannen gesorteerd op maat liggen.
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Vorige week de ondervorst gemonteerd en nok gelegd, Verder zijn nu alle wanden rondom dicht en heb ik 1 tip afgewerkt, Goten zijn op maat gemaakt, en voorzien van buis, spinvlies links en rechts, het schiet dus mooi op!

Nog 1 schuine kant, dan het valse dakje, de boeien/deklijsten, de verdiepingsvloer leggen, isoleren... en dan de tuin het nieuwe jaar...

IMG_17053.jpg

IMG_17060.jpg

IMG_17114.jpg

IMG_17168.jpg

IMG_17174.jpg
 
P

Pel

Guest
Degelijk werk Jelte, ook mooi dat je geen kunststof afvoerpijp hebt gebruikt, nu zijn deze wel een stuk duurder maar ze gaan een leven lang mee, en de kinderen kunnen er gerust een bal tegenaan trappen.

groet Pel.
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Is over nagedacht heren, Aan de achterzijde heb ik een afvoer links en rechts maar daar kun je niet komen met Skelters/fietsen, Voor heb ik alleen rechts een buis, maar daar komt nog een regenton onder. Dus het zink beschadigen gaat niet lukken met een skelter/fiets...
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Dank Mpvanloon!

We gaan ondertussen vrolijk verder met het beitsen van de binnenwanden, Heb hiervoor Drywood Woodstain gebruikt en ben dik tevreden! Strijkt heerlijk weg, is niet dik en watergedragen!

IMG_17327.jpg

IMG_17330.jpg

IMG_17336.jpg
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Gisteravond de linkerkant voorzien van boeien/deklijsten.

Vanavond weer wat meters beitsen en dan morgen de boeien aan de andere kant,


IMG_17412.jpg

IMG_17424.jpg

IMG_17423.jpg

IMG_17424.jpg
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Nu het wat kouder begint te worden wil ik verder met de binnenkant van de schuur te isoleren, ik wil hiervoor graag steenwol gebruiken en dan afwerken met groene gipsplaten... Ik wil graag (watervast) gips gebruiken ivm de afwerking, Ik ben toch niet van plan om er veel aan op te hangen, en ik heb een schema van het regelwerk, dus ik kan altijd uit de voeten met een plaat oid.

Verstandige keuze of zie ik wat over het hoofd?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Dan zou ik er een 9 mm muliplex plaat achter schroeven. En daar het gips overheen. Er is niets zo ergerlijk als dat je later om de regels moet zoeken. Net naast de regel te boren of het schema kwijt te raken. Zo kan je overal schroeven zonder er bij na te hoeven denken. Ik heb het in mijn hele nieuwe aanbouw van het huis ook gedaan. Is eem klein beetje meer werk en kosten, maar die ben ik allang vergeten. :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.