Douglas Schuur/Veranda

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Normaal maak je aan de buitenzijde van de vloer een verspringing, door een balk op zijn kant tegen de bekisting te slaan. Dit zorgt ervoor dat water buiten blijft.
 

AlainDM

Nieuw lid
9 mrt 2018
10
2
Heb mijn betonplaat enkele maanden geleden ook met vorstrand gegoten en laten polieren; en heb de bekisting toen dubbel uitgevoerd ,ongeveer 35 cm tussen de binnenbekisting en de buitenomlijsting met dwarsbalkjes en dan een hele hoop pikketten om aan de druk van de beton te weerstaan. Heeft heel goed gewerkt.
Is trouwens de reden waarom ik lid geworden ben op dit forum.... wil binnenkort ook starten met de bouw van een eiken overkapping en wou hier op dit forum jullie ervaringen lezen...
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Ik had inderdaad eea anders gedaan achteraf, maar ik ben maar een simpel kantoorventje.
Ik had bijvoorbeeld ook geen rekening gehouden met de vorstrand, dus het was wat lastig allemaal,

Normaal maak je aan de buitenzijde van de vloer een verspringing, door een balk op zijn kant tegen de bekisting te slaan. Dit zorgt ervoor dat water buiten blijft.

Waarvoor dan? daarnaast is het afgegraven en komt er worteldoek en grind..
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
IMG_12877.jpg

IMG_12881.jpg

Uiteraard onder toeziend oog van de uitvoerder!

IMG_12876.jpg

IMG_12890.jpg

IMG_12901.jpg

IMG_12955.jpg

De draadeinden zijn helaas wat scheef door het storten, (iets met kantoorvolk en ervaring enzo :)) maargoed, dat buig ik wel iets bij...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Normaal staat je binnenblad een steen hoger dan je buitenblad, zodat eventuele regendoorslag en condens naar buiten afgevoerd word door de onderste open stootvoegen.
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Ik bouw een schuurtje hé, geen flatgebouw... Regendoorslag en condens kan worden afgevoerd omdat de veranda open is,
Binnenblad/buitenblad is niet van toepassing want het is een (half) steens muurtje...
 

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
Goed bezig hoor.
daar waar je schuurdeel zit kun je wel je houten buitenbekleding over de rand laten vallen. dan voorkom je lekwater naar binnen toe.

je kan wat slagregen onder je veranda dakje krijgen... als je nog wat tegels/plavuizen gaan lijmen oid zou ik wel weer even in de lucht komen als ik jou was want dan zijn er nog wat zaken waarop je moet letten in deze setting.

eerst die houten constructie maar eens overeind.
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Bedankt Stuiver!

Ik metsel nog eerst 6 laag steen op en met een dpc folie creeer ik wel een opstaande rand, van binnen uit word dit geïsoleerd.
Bij het veranda deel komt alleen maar steen onder de poeren.

Plaatje ter herinnering.

Tekening2.jpg
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
588813.jpg

Afgelopen zaterdag de bekisting verwijderd en de boel opgeruimd... voor deze week nog wat andere klusjes en wat verjaardagen maar volgende week kan ik dan toch echt gaan beginnen! :)
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Zo... ik hou het maar kort, want heb niet echt het idee dat dit topic veel gelezen word gezien de reacties...

Vanavond begonnen met het assembleren van deel 1!

IMG_3420.jpg

IMG_3426.jpg

IMG_3427.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jesseael

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Het wordt zeker gelezen! (hier, op GoT of FOK), en ook gewaardeerd! Van mij alleen maar respect voor het werk wat je hebt gezet, ben benieuwd of alles zo mooi aan gaat sluiten nu alles bij elkaar gaat komen!
 

Rikky

Actieve deelnemer
22 nov 2016
46
0
Volg het zeker! Echt schitterend, ben heel erg benieuwd naar het resultaat!
 

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Mooi project om te volgen! Maak je de gaten in de staanders voor de draadeinden pas op het allerlaatst? Het lijkt namelijk alsof er nog geen gaten in de palen zitten.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Ik lees stilletjes mee, heb een kleinere variant (aanbouw aan huis) op de ToDo-lijst staan, dus ik kijk en leer maar geniet bovenal!
Doorgaan dus, het liefste met veel foto's :) want het is weer een prachtig project!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.