5 December

Geert Schoonhoven

Actieve deelnemer
Hallo allemaal,

Het is al weer bijna zo ver dat de sint in ons land aankomt. Ik wil mezelf dit jaar eens goed verwennen en ga daarom een nieuwe gereedschaps koffer maken als surprise.
De afmeting en indeling is al bekend maar ik weet alleen nog niet wat voor materiaal ik zal gebruiken????

Hebben jullie een iedee???????????
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
ik heb mijn kist gemaakt van 12 mm betonplex.
Gezien het gewicht niet zwaar te word.

Daarbij kan betonplex goed tegen een stootje.
Gezien ik voorheen in de buitenploeg werkte,

Mijn kist van mijn voormalige werkgever is al menig maal gevallen,
En ik heb nooit hoeven reperaren,

Daarom heb ik thuis ook maar voor betonplex gekozen.
Daarbij is hij makelijk schoon te maken,
van stof,verf en smeerspullen,
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
He je brengt me op een idee. Ik moet nog een koffer hebben voor m'n haakse slijper, en waarom die niet gewoon zelf maken?

*maakt plannen*
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
ziet er wel mooi uit maar hij is snel te klein.

Want je blijft maar gereedschap kopen
als een verfente verzamelaar
 

Lex_d

Nieuw lid
25 okt 2010
8
0
primera zei:
ziet er wel mooi uit maar hij is snel te klein.

Want je blijft maar gereedschap kopen
als een verfente verzamelaar

Daar ben ik het mee eens.. en dan kun je volgend jaar met sinterklaas weer een nieuwe maar dan een grotere vragen!
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik ben al tijden aan het bedenken hoe ik mij gereedschap ga ordenen, en nog steeds geen duidelijk beeld van, ik had afgelopen weekend alleen mij electra gereedschap nodig, en dus ik had zoiets eigenlijk moet je vanalles in losse bakken hebben zitten soort systainer ideë die je aan elkaar kan koppelen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Hansalmere zei:
alleen mij electra

Het is mijn en niet mij. ;) (Dat doe je namelijk altijd fout)
Waarom zou je alles aan elkaar willen koppelen? Ik weet niet in hoeverre je moeite hebt met tillen met jouw spierziekte, maar lijkt me dat je het juist zo licht mogelijk wil houden.
Ik heb zelf alles, per gereedschap groep, in stapelbare kratten, maar dat werkt niet echt licht.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
in het boek van jim tolpin staan erg veel mooie oplossingen voor een gereedschapskist. echt de moeite waard om eens te lezen

rick
 
A

Athanor

Guest
jaap zei:
@athanor, een heel mooi koffertje. Stel dat je je zou beperken tot het gereedschap wat in een koffertje past??
jaap

Dan zou je in een mooi tropisch land moeten leven, waar plenty hout op voorraad is en je veel tijd hebt om meditatief aan de slag te zijn :cool:

Fons
 

Geert Schoonhoven

Actieve deelnemer
Heren, Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad????

De afmeting en de indeling zijn al bekend ik hoef alleen maar te weten welk materiaal ik zal gebruiken. Betonplex is geen optie, het word namelijk geen bouwkist. Ik wil iets maken wat wel een beetje uitstraling heeft.

Zou beuken een optie zijn?????????
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Denk dat je hetgene moet nemen wat je mooi vind.

Anderzijds kan je ook een houtlijst neerzetten wat je mooi vind en dan kan iedereen zeggen waarom je hetgene moet nemen of juist niet.
Ivm het houtsoort.

Ieder smaak is anders.

Ik vind kersenhout weer mooi om te zien.
 
A

Athanor

Guest
Oké, het was anders wel een geanimeerde discussie :)

Wat ga je eigenlijk voor koffer maken, heb je een ontwerp of voorbeeld dat je navolgt? Welke verbindingen gebruik je? Wat zijn de afmetingen? Is het allemaal recht en haaks gepland? Welke gereedschappen ga je er in opslaan? Moet hij gemakkelijk vervoerbaar/draagbaar zijn? Moet er een hengsel aanzitten? Moeten de hoeken versterkt worden?

Beuken is wel een saaie houtsoort....

Fons
 

Geert Schoonhoven

Actieve deelnemer
Ok het is toch allemaal wat simpeler geworden dan in eerste instantie de bedoeling was.
Ik was de laatste tijd toch nog best druk en ben vanmiddag dan eindelijk maar eens begonnen. Ik was al die rond slingerende rotzooi wel zo zat.
Zoals gezegd ben ik van mijn eerdere plan voor een mooie kist/kast te maken afgestapt.
De tijd is er gewoon niet voor en volgend jaar komt er een nieuwe schuur/werkplaats en daar wil ik dan graag een vast meubel in hebben voor alle dingen die ik niet mee neem buiten de deur.
Het gaat dus gewoon een sipel en snel klusje worden. Een gewone kist van 850/400/400 in merantie multiplex.
Ik heb al meer dan een maand mijn nieuwe speeltje de DOMINO in huis maar had er nog nooit iets mee gedaan, vandaar dat ik hem met domino's verbind. zal vast wel niet de beste oplossing zijn maar wilde het gewoon eens proberen.

Attached files
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Waarom kies je niet voor okoumé garantiplex?
Dit is watervast en heeft een mooiere struktuur dan merantie en splintert ook minder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.