Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 61
    Met de kortere lukt het ook, maar het nadeel is dat de zaag niet helemaal meer op de rail ligt en dus scheef kan gaan
    Het kost eenmaal 31 en 9 euro extra maar dan heb je er wel heel lang plezier van, ik wist het wel
    Met een hamer past alles...

Heeft iemand in de Achterhoek interesse om samen een 3m geleiderail te bestellen ?

Kan natuurlijk ook met korter combineren, de helft van de verzendkosten voor die rail deel je, alle beetjes helpen
    Met een hamer past alles...

De verzendkosten vallen (vielen?) trouwens beter mee dan op voorhand wordt aangegeven op de website. Zie posts in het begin van deze thread over wat we uiteindelijk betaalden...

Zou hier weer animo voor zijn om gezamelijk aan te kopen?

Ik misschien wel. Ik heb een Mafell invalzaag, maar voorop de werktafel vind ik de liniaal van Mafell niet ideaal. De rand is erg dun en de zaag steeg over de rand van de liniaal heen. De zaag haaks uitlijnen aan de hand van hoge benchdogs gaat daarmee dus niet. Als iemand voor mij eens zou willen meten hoe breed zo'n youtool liniaal is?

Ik heb even gekeken: hij is 16 cm breed. 12 cm van de zaagrand tot aan de ribbel waar de zaag overheen loopt. De ribbel en het stukje wat dan nog over is, zijn dus 4 cm breed. Ik denk dat je dan ook je benchdogs in de knoei komt.

In deze thread kun je wat foto's vinden die ik er van heb gemaakt.

Ik zou denken dat het wel moet kunnen:

021254079-mafell-mt55cc-track-saw-main.jpg
    Hier steekt de zool over.

mt55cc_anwendung03_1.jpg
    En hier niet. Bij diepere zaagsneden, loopt de zaag nog steeds tegen de benchdogs aan, maar met plaatmateriaal zou het moeten kunnen.

Ik zou eventueel geïnteresseerd zijn in samen een rail kopen. Woon zelf in Groningen. Nog even uitzoeken hoe die rail is in combinatie met een Makita invalzaag.

Als de zaag op een festoolrail past (makita past op festool rail en visa versa) enige wat anders is bij de makita rail is dat je het lipje vast kan zetten dat je invalzag er niet afdonderd als je schuin zaagt Dus hoef je dat alvast niet meer uit te zoeken.

Forum Rechten