Een kleine indruk van de open dagen Baptist 2008

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
De sfeer was er weer helemaal. De winkel puilde uit toen ik even na 1 uur binnenstapte. Buiten voor de winkel een grote tent waar ambachtelijk houtbewerken te zien was. Bekende gezichten van Sergej met zijn fantastische Japanse lakwerk en ons aller Hemski. Maar ook Alen Barrett met zeer mooie dingen en Bert Borstrok de gitaarbouwer. Tegenover Baptist staat een klein kerkje waarin weer de meest mooie dingen te zien waren. Gesegmenteerd draaiwerk van Lei Olischlager en van onze forumleden Albert Jan Roukema, Peter van de Waal, Annette Khoenen, Sergej Kirilov en vele anderen. Op een zeer prominente plaats een prachtig bureau, het HMC afstudeerproject van Gerard Schiphorst. Aan de andere kant van het kerkje stond nog een grote tent, gevuld met machinale houtbewerkers. Veel bekenden, zoals Rob de Koning van Protool, Quirin Tulen van Festool en Theo Gootjes met Scheppach en Kity. Maar ook de Woodrat, de Hegner en Toolworkshop met de leuke eendaagse cursussen, etc. Als je maar enigszins kunt, ga er beslist zondag naar toe, het is zeer de moeite waard de sfeer te proeven van al die scheppende enthousiastelingen bij elkaar! De kistjes zijn ook zeer de moeite waard, morgen worden de winnaars bekend gemaakt.











Attached files
 
A

Athanor

Guest
Jammer dat ik er niet kon zijn vanwege de prioriteit die ik geef aan de bouwwerkzaamheden, maar fijn dat ik al zo snel van een korte impressie kon genieten door de foto's van Jaap!
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Het was een geweldig weekend. Houd de website van baptist in de gaten. Inmiddels staan er al een paar filmpjes op youtube. Je kunt ze via de site van bapist bekijken.

Ben je in de buurt van Arnhem, dan raad ik aan eens te gaan kijken naar de kistjes tentoonstelling. Het is werkelijk geweldig om al dat moois bij elkaar te zien.

Mijn complimenten aan Alex, Pierre, Henny, Titus en alle anderen die zich geweldig hebben ingezet voor deze nu al mooi traditie.

Wat mij betreft doen we dit elk jaar!
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Beste mensen. Ik heb allemaal lovende opmerkingen gekregen van allerlei verschillende mensen. Vandaag sprak ik nog even met de beheerder van de kerk waar we de tentoonstelling hielden van allerlei werkstukken. Hij vertelde me dat hij heel erg onder de indruk was van de tentoonstelling van prachtige producten die o.a door een aantal van de forumleden hier waren geleverd.
Ik had het bureau van Gerard Schiphorst, dankzij zijn medewerking ook in de tentoonstelling kunnen krijgen en hij begreep, na de vele positieve en lovende opmerkingen, waarom ik het zo belangrijk had gevonden om juist dit bureau van hem bij de tentoonstelling te betrekken. Ik wil nog een uitgebreid interview met foto reportage gaan verzorgen voor onze website en .....dit forum? Dit alles heeft mij zeer gesterkt om te gaan kijken of ik een veel grotere tentoonstelling kan gaan organiseren van topmeubelmakerswerk hier in Nederland. Die zal dan bijna tien keer zo groot gaan worden. Mijn idee dat er in Nederland behoefte en grote waardering is voor mooi werk in hout wordt steeds weer en steeds meer bevestigd. Voor volgend jaar wil ik in onze winkels een tentoonstelling/wedstrijd? gaan organiseren voor klein meubelwerk. Dan is er geen weekendshow maar zoals het er nu uit ziet wel een "wedstrijd". Dus, voor die mensen die menen een mooi klein meubel te kunnen maken,........... begin maar met de aanloop, de volgende gelegenheid om je werk te laten zien komt er aan. Jullie zijn gewaarschuwd en zegt het voort.
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
dopeling zei:
Voor volgend jaar wil ik in onze winkels een tentoonstelling/wedstrijd? gaan organiseren voor klein meubelwerk. Dan is er geen weekendshow maar zoals het er nu uit ziet wel een "wedstrijd". Dus, voor die mensen die menen een mooi klein meubel te kunnen maken,........... begin maar met de aanloop, de volgende gelegenheid om je werk te laten zien komt er aan. Jullie zijn gewaarschuwd en zegt het voort.
Je bent wel heel enthousiast geworden. Het werkt aanstekelijk! Ik heb wel zin om mee te doen.
Klein meubelwerk onder andere zoals op de bijlagen bedoel je? Wil je meer zien? Staat op mijn site: http://www.mijnhoutweb.naar.info

Attached files
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Ja Tjeerd, ik ben al heel lang enthousiast en ook heel positief over wat wij in Nederland allemaal kunnen laten zien. Dat is waarom ik al jaren rondloop met dit soort ideeën, waarvan er sommige inmiddels zijn verwezenlijkt, dat is ook waarom de Baptist weekend show er is.
Iedereen die "mooi", netjes en creatief werkt is uitgenodigd om mee te doen. Jij hoort absoluut bij die categorie, dat is me al wel duidelijk. Een selectie vind pas plaats als het aantal aanmeldingen te groot wordt. Voor volgend jaar is er nog niets vast geregeld, maar de intentie is er wel, nu nog de praktische kanten. Wat mij betreft is het voor januari duidelijk wat er gaat gebeuren zodat eenieder op tijd kan beginnen.
En er zijn nog grotere plannen in het verschiet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.