In elkaar geflanste stofafzuiging haakse slijper

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Die lui in de ontwerpafdeling zijn prutsers, moesten ze maar aan mij overlaten. :mrgreen:

Omdat ik qua werkruimte 'nogal' achteruit ben gegaan wou ik een soort stofafzuiging maken voor de haakse slijper icm Saburr tooth freesschijven. Die dingen produceren apocalyptische hoeveelheden stof en om nog enigszins bezig te kunnen in m'n hok heb ik dit geval gemaakt:



Even een half dagje Dremelen met een oud stofzuiger verloopstukje, een originele beschermkap en wat plaatijzer. Voor extra afzuiging heb ik de onderkant dicht gemaakt met wat plaatijzer en een klein 'nokje' gemaakt net voor de afzuigmond (foto 3) tbv extra opvang. De schijven raken het nokje nét niet.

Bevalt me aardig hoe dit werkt. De stofzuiger mag wat sterker zijn maar desondanks vang ik rond de 70% van de bende op. Nadelen: onhandiger in manoeuvreren, stofmasker nog steeds nodig en de zak is binnen 15 min vol (betekend tenminste dat hij werkt).
Wellicht nog ruimte voor verbetering..
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Houthasses zei:
Die lui in de ontwerpafdeling zijn prutsers, moesten ze maar aan mij overlaten. :mrgreen:

Nou die lui bij protool die hebben dan aardig geprutst... zie hier een van hun recente noviteiten...

Attached files
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Ja die dingen had ik gezien. Leken eerst wat ik zocht, maar helaas niet voor Makita's en meer bedoelt voor stenen slijpen of groeven frezen. Dus zelf maar gaan bouwen. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.