Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Ervaring met Ryobi?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BjornW Bekijk Berichten
    Paling1, wat vind je vervelend aan het niet hebben van de soft start? Is de machine dan te 'grof' voor het fijnere werk, zoals laminaat of kleine werkstukken?
    De machine is zeker niet te grof voor wat fijner werk. Alleen door het ontbreken van de soft start moet je wat voorzichtiger zijn met je zaag aanzetten en in je materiaal duwen. Als je dat te snel doet dan heb je kans dat je niet helemaal nauwkeurig op de gewenste lijn zaagt. Zoals ik al zei is het geen probleem om met een beetje beleid de zaag in je werkstuk te drukken.

Ik lees verschillende berichten of de dw778 nou wel of geen softstart heeft maar ik dacht altijd van niet, heb nooit last gehad van onnauwkeurigheden bij het aanzetten of trillingen bij aanzetten ofzo..

Hoe weet ik of mijn machine een softstart heeft?

Bij soft start komt de machine wat langzamer op toeren.
    Dat heeft 2 voordelen. Je hebt wat meer controle en de piek stroom tijdens het starten is een stuk lager.

Is zo'n softstart dinges er niet naderhand tussen te pluggen, vraag ik me af?
    Misschien heeft iemand 'n tip hierover..

Peter

Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Bedankt 3dmazter,
    Maar nou lees ik in de reviews bij Conrad dat zo'n ding eigenlijk bedoeld is om te voorkomen dat de zekering eruit vliegt.
    Ik heb nog niet kunnen ontdekken dat de aangesloten machine daadwerkelijk langzamer op start.
    Of heb ik het nu helemaal mis?

peter

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Ik heb verschillende Ryobi apparaten maar geen afkortzaag. De Amerikaanse versie komt zonder onderstel op $170, om een idee van de prijs hier te krijgen.
    Ik heb Ryobi gekocht als backup of voor niet kritische toepassingen. Ik heb bijvoorbeeld een electrisch nagelpistool en "drain snake." Dat laatste is een rioolontstopper. De meeste apparaten zijn op batterij. De eerste lichting batterijen waren minimaal maar met de nieuwe lithium batterijen gaat het een stuk beter.
    Ik heb een tafelboormachine waar ik redelijk tevreden over ben. Omdat er voldoende na te stellen was kocht ik deze machine. Het is een simpele machine waar je voor de prijs van iets over de $100 geen buil aan vallen.
    Ik denk dat de nieuwe geelgroene versie iets beter is dan de blauwe uitvoering. En zo te horen aan het commentaar van de overige gebruikers voldoet het apparaat, al heeft het niet de kwaliteit van een Festool Kapex. Maar de prijs is er ook naar.

Bedankt iedereen voor het delen van jullie ervaringen en tips. Het gaat de Ryobi worden

Wink

Wel effe laten weten hoe die bevalt hoor!

@paling1 Hier nog even mijn ervaringen tot dusver:
    Ik heb de zaag voor wat kleine dingetjes gebruikt en dat ging prima, totdat de klem waarmee je de zaag (horizontaal) in een hoek kan vast zetten afbrak. Het was me al wel opgevallen dat de klem erg stroef was, maar ik vermoedde dat dit nieuwigheid was. Niet dus. Mailtje naar Postma en de volgende dag kreeg ik een nieuwe klem toegestuurd. Bij het erop zetten van de nieuwe klem was deze wederom erg stroef. Even gebeld met Postma en toen bleek dat je de klem verder kan instellen dan dat ik had gezien. Hiermee een uurtje gespeeld totdat de klem makkelijker liep en toch goed bleef klemmen. Afgezien van dit akkefietje ben ik tevreden over de zaag en zeer tevreden over Postma. Dit weekend weer flink aan de slag met de zaag, dus dat is de echte vuurproef

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten