beiteltjes van stanley heeft iemand ze al gezien

D

DervishD

Guest
Da's niet duur, zelfs goedkoper dan een set van 6 beitels van Pfeil.

Edit: Lol, dus niet goedkoper als een set van 6 beitels van Pfeil. Omgerekend zitten ze in dezelfde prijsklasse. Misschien toch eens ff vragen of ze daar ook losse beitels kunnen bestellen.
 
D

DervishD

Guest
Ik vraag me af of ze bij Stanley zelf nog wel weten waar ze mee bezig zijn. Annelies Willemse heeft mij ook persoonlijk verzekerd dat de beitels nu verkrijgbaar zijn maar ook Brattinga in Joure krijgt een dikke nul op het verzoek en dat terwijl het hobbyhuis in Rotterdam ze blijkbaar wel kan bestellen.
 
D

DervishD

Guest
Brattinga heeft met het hoofdkantoor van Stanley gebeld en heeft van iemand bij Stanley te horen gekregen dat ze pas in juli of september leverbaar zijn. Het lijkt mij dat het probleem dus overduidelijk bij Stanley ligt, waarschijnlijk een compleet gebrek aan interne communicatie.
 
D

DervishD

Guest
Het wordt steeds vreemder. Het Hobbyhuis in R'dam kan ze dus wel bestellen maar alleen als set, niet los zeggen ze. Je zou dan dus niet eerst 1 kunnen proberen voordat je een hele set aanschaft en als ze niet bevallen zit je dus gelijk aan een hele set vast :lol:
 
D

DervishD

Guest
Ff een laatste update. Regts in Joure heeft de Sweetheart beitel (32 mm) toch kunnen bestellen nadat ze zeiden dat Annelies Willemse mij persoonlijk heeft verzekerd dat ze nu leverbaar zijn. Dinsdag of woensdag hebben ze 'm binnen dus stay tuned voor de allereerste Nederlandse review ;)
 
D

DervishD

Guest
Ze hebben mij bij Regts verzekerd dat de beitel er aan komt en aangezien ik daar al jaren klant ben twijfel ik daar niet aan. Ik denk dat het met de kwaliteit van de beitel ook wel goed zit. De algemene consencus volgens reviews op het web is dat het staal van zeer goede kwaliteit is. Maar binnenkort weten we het zeker.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
DervishD zei:
Ze hebben mij bij Regts verzekerd dat de beitel er aan komt en aangezien ik daar al jaren klant ben twijfel ik daar niet aan. Ik denk dat het met de kwaliteit van de beitel ook wel goed zit. De algemene consencus volgens reviews op het web is dat het staal van zeer goede kwaliteit is. Maar binnenkort weten we het zeker.

Hallo DervishD

Als je de beitel binnen hebt ( en getest :lol: ) wil je er dan een stukje over schrijven in de rubriek:
;) ;) Reviews gereedschap en afwerkingsmiddelen. ;) ;)

Ik ben benieuwd.( ook of het komt)

HG Hugo
 
A

Athanor

Guest
Chris Gochnour heeft in Fine Woodworking de Stanley beitels getest en vergeleken met een test van meerdere beitels twee jaar geleden. Hieronder zijn bevindingen.

Fons
_________________________________________________________

Quality Chisels at a Sweetheart Price
by Chris Gochnour

4/7/2011

SUMMARY REVIEW

When staney stopped making its 750 series of socket chisels more than 40 years ago, the demand didn’t stop. Revered for their quality and price, these chisels have been widely sought-after on the second-hand tool market for years. Now Stanley has revived the 750 series, offering a great tool with a price that’s within reach.

The 750s are manufactured in Sheffield, England, from high-carbon, chrome steel (the originals were made in the United States). They are precisely machined with clean and consistent beveled edges, 30° factory-ground bevels, and reasonably flat backs.

The chisels required a few minutes of sharpening and flattening before use. Most of the blades in the set had very flat backs, but some needed a bit of extra work to flatten. Overall, I gave the set a B for flatness. One other thing you’ll need to do is lightly hammer the handles into the sockets.

What appeals to me most about the new 750s is their form. They are shorter than other chisels I own. The short length, combined with an easy-to-grip hornbeam handle, gives you nimble, finger tip control over the tool, a plus when you’re chopping and trimming dovetails.

The chisels are light, too, making them perfect for chopping tasks that require holding the blade with one hand while tapping with the mallet. It’s easy to register mallet blows against the handle.

To gauge the edge retention of the blades, I put the chisels through a rigorous performance test on cherry and white oak. Using a mallet, I trimmed the ends of the boards. I also drove the tip of the chisel into the wood repeatedly, simulating the dovetailing process. The edge retention of these chisels is very good.

Despite the high quality, the tools come at a reasonable price. You can buy them individually, but a better value is to purchase sets of eight (1/8 in., 1/4 in., 3/8 in., 1/2 in., 5/8 in., 3/4 in., 1 in., and 11/4 in.) or four (1/4 in., 1/2 in., 3/4 in., and 1 in.). The sets are sold with a nice suede tool roll.

When compared with the other chisels I reviewed in 2008 (FWW #200), the Stanleys rank among the best. They are well made, have great form, and offer great value.

Editor Test Results

Toughness Ranking N/A
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Heb nu eindelijk besloten en de beiteltjes besteld naar ik begrijp duurt dat het 2 weken.

Ben benieuwd.

Weet eigenlijk niet hoe ik de set krijg in zo lederen etui of ........ heef iemand die set al in het geniep besteld zonder het hier op het forum te vermelden . :D
 
D

DervishD

Guest
rendew zei:
heef iemand die set al in het geniep besteld zonder het hier op het forum te vermelden . :D

Ikke! :lol: en ik heb ze in ieder geval met een lederen etui gekregen. Ik denk dat je er zeer tevreden mee zult zijn. Ik gebruik ze op m'n werk waar ik ook nog een stel Nooitgedagt en Pfeil beitels heb maar de Stanley's zijn de beitels die ik nu automatisch gebruik omdat ze gewoon een klasse hoger zijn. Vooral de ergonomie is voor mij perfect en de standtijd van de snede is zeer goed.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Enne de prijs is ......... volgens mij is die incl BTW 149,--- klopt dat als dat klopt heb je voor de helft van de prijs wat een LN set van 5 beitels kost 295,--( Walhalla Baptist ;-) en 3 beitels meer.
 
D

DervishD

Guest
Ik heb de set via m'n werk besteld en heb iets van 120 euro ex BTW betaald.
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Hoi Dervish,

Ik zie de term standtijd al een paar keer voorbij komen. Ik krijg het idee dat het te maken heeft met hoe lang een beitel scherp is? Kan je uitleggen wat het betekend?

Alvast bedankt,

Ralph
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.